Twinklee skriver:
Hejsa
Jeg vil bare give dig mine erfaringer. Vores ældste pige (nu 4år) blev ikke ordentlig mæt hos mig. Hun var mega gnaven og småsur hele dagen lang, og min SP foreslog, at til middag supplerede jeg med en flaske. Hun skulle have nok til at være den der sagde 'tak-for-mad', og hun skulle vide, at der var masser hvor det kom fra. Det gjorde jeg og fik en gladere pige. Med tiden lærte vi at læse hende, og kunne nemt se, hvis der skulle en flaske til også. Om natten ammede jeg kun, for der havde jeg masser af mælk. Hun blev ammet til hun var 7 mdr.
Med vores dreng var det en lidt anden historie. Han var også sur og ked, når han skulle lægges til, og han var mega sulten. Der havde jeg bare ikke nok mælk, og det var tydeligt tidligere i forløbet, så vi opgav amníngen bla. også pga. sår m.v. Og det havde jeg det fint med, for jeg vidste jo, at man sagtens kan få det man skal med MME. Det havde jeg jo min dejlige pige som bevis for.
Mit råd er, at du følger din mavefornemmelse. Det kan være, at det bare er en enkelt flaske, der skal til i en periode og så kan der være andre perioder, hvor det måske ikke er nødvendigt.
Vær dog obs på at flaskebørn ofte døjer med maven (hård mave/luft i maven mm.). Det havde vores dreng en del bøvl med.
Uh det lyder da godt at du har den erfaring med din datter at du kunne mætte hende med bryst og flaske....
Jeg har bare så mange dårliger erfaringer med det flaske halløj. Min søn som nu er 4 var flaske barn pga mange forskellige ting, jeg havde meget svært ved at erkende at jeg fik en dejligt søn når jeg måtte give ham flaske. Jeg var fuldstændig overbevist om at han skulle ammes, men da han så blev forkort tungebånd som ingen på syghuset opdagende og jeg fik en slem britningen som gjorte mig psykisk ude at balance pga mange mange smerter, magtede jeg bare ikke kæmpen med at få amning op at køre da han var 3 uger gammel og fik klippede hans tungebånd, så han bedre kunne sutte. Han fik derfor flaske fra han var 5 dage gammel og havde sultet siden han blev født. Han blev aldrig glad for flaskerne, spise aldrig ret meget og skred ud at alle kvrver da han var 4 md. Da han var 5 1/2 md måtte jeg stoppe flaskerne da han bare kiggede på dem, herefter fik han ske mad og mælk i en kop. Men idag er han er super ernærskisk dreng, så jo man kan få en dejligt barn på flasker, synets bare det var så bøvler når han ikke rigtigt gad dem, men ved jo heller ikke havd han havde sagt til at få bryst..
Så jeg har virkeligt gjort alt for at det denne gang skulle lykkes med amning. Og har glæder mig over hver uge hvor det er lykkes at amme hende fuld ud.
Men tror da jeg vil prøve at give hende lidt erstatning om aftnen for at mætte hende.
Men tak for din historie.