Hvad gør jeg forkert.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. august 2011

Alexander&Lærke

uhm min lille datter er some tider noget utålmodig når hun bliver lagt til brystet, hun virker sulten søger helt vild men når hun så har suttet 5-10 min så begynder hun bare at skrige, sutter lidt og skriger så igen, jeg prøver så at tage hende fra brystet, det hjælper ind i mellem, men når jeg så lægger hende til igen begynder hun forfra. Også er hun bare utilfreds, selvom jeg "pakker" brystet væk og giver hende sutter så brokker hun sg og lave søge lyde.... Det er spicelt om aftnen det forekommer. om dagen kan hun saktens være tilfreds efter hun har fået mad. Hun virker sulten, men kan det være maven som enligt driller? puha syntes det er lidt hårdt når det ca er hver aften.

Udskyld stave fejl er skervet på datteren på armen.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Nessie

Kan det være du ikke har mælk nok?

Det lyder som da jeg ikke havde nok, han skreg også hele tiden, og søgte og søgte, til sidst lå han og slog på brystet, jeg tror det var i frustration over at der ikke var nok til ham

Anmeld

26. august 2011

Angelspot

Hvor gammel er din datter?

Om aftenen har de små mere behov for at blive lagt til end om dagen. Spørg mig ikke hvorfor, men sådan er det så det kan sagtens være at du ikke har mælk nok om aftenen til at mætte din datter, men at du så derimod har det om dagen. Det erhelt okay, sådan er det. Men hvis du vurdere at du ikke har mælk nok hele døgnet er det jo en anden sag.

Ellers har de små jo for vane at søge efter brystet når de er trætte, så prøv at vurdere om det er fordi hun skal puttes at hun søger og ikke fordi hun er sulten.

Anmeld

26. august 2011

Alexander&Lærke

Angelspot skriver:

Hvor gammel er din datter?

Om aftenen har de små mere behov for at blive lagt til end om dagen. Spørg mig ikke hvorfor, men sådan er det så det kan sagtens være at du ikke har mælk nok om aftenen til at mætte din datter, men at du så derimod har det om dagen. Det erhelt okay, sådan er det. Men hvis du vurdere at du ikke har mælk nok hele døgnet er det jo en anden sag.

Ellers har de små jo for vane at søge efter brystet når de er trætte, så prøv at vurdere om det er fordi hun skal puttes at hun søger og ikke fordi hun er sulten.

Hun runder 5 uger i morgen, Det virker til at fungere om dagen der er der ikke så meget pjat. Det er som regl ved aftensmad tid( kl 18) at det begynder og hun ikke rigtigt han stilles tilfreds med brystet alene også resten af aftnen.

Der er også hvis jeg lægger hende til med en times mellemrum at hun bliver ked/hissig og har disse skrigeture. 

Hun kan til sidt også virke enorm træt og for tilsidt går hun omkuld i min arm spiecelt hvis jeg svøber hende i dynen. Men hun vågner så ofte igen når jeg lægger hende fra mig. 

Kan man forsøge at give hende bryst først også give erstatning for at mætte hende hvis det er at der ikke så meget mælk til hende om aftnen og hun er meget sulten.?..og stadig lægge hende til mange gange for at opretholde mælke produktionen?  Eller vil man ødelægge amningen ved at give lidt erstatning.?

Anmeld

26. august 2011

Alexander&Lærke

Nessie skriver:

Kan det være du ikke har mælk nok?

Det lyder som da jeg ikke havde nok, han skreg også hele tiden, og søgte og søgte, til sidst lå han og slog på brystet, jeg tror det var i frustration over at der ikke var nok til ham

Jeg har selv tænkt det samme og er bange for at det kan være at jeg ikke har mælk nok om atnen idet hun ikke sutter så længe, hurtigt bliver ked/ vred og søger helt vildt.  Om dagen kan man høre at hun taget en hel del fra brystet, man kan høre at hun tager nogle kæmpe slurke.

Tænker på om det kunne være en ide at suplere med erstatning altså starte med bryst og slutte af med mme for at gøre hende glad og tilpas... Men ved ikke om det vil ødelægge min amning, men anyways så skal hun jo have det hun har  behov for...

Anmeld

26. august 2011

caceca

jeg tænker også at der måske ikke er mælk nok.. har du snakket med din SP om det? Ellers er det da at prøve med en go'nat flaske 

Både for din og barnets skyld

herfra

Anmeld

26. august 2011

Nessie

Mette&Alexander skriver:

Jeg har selv tænkt det samme og er bange for at det kan være at jeg ikke har mælk nok om atnen idet hun ikke sutter så længe, hurtigt bliver ked/ vred og søger helt vildt.  Om dagen kan man høre at hun taget en hel del fra brystet, man kan høre at hun tager nogle kæmpe slurke.

Tænker på om det kunne være en ide at suplere med erstatning altså starte med bryst og slutte af med mme for at gøre hende glad og tilpas... Men ved ikke om det vil ødelægge min amning, men anyways så skal hun jo have det hun har  behov for...

Jeg gav Daniel 100 ml mme, og han sov i 5 timer bagefter Dét havde vi ikke prøvet før, så vi blev ret hurtigt overbeviste om, at staklen var småsulten konstant.

Jeg ammede ham så til hvert måltid, og gav mme for resten, og lige så stille forsvandt mælken helt

Anmeld

26. august 2011

Alexander&Lærke

caceca skriver:

jeg tænker også at der måske ikke er mælk nok.. har du snakket med din SP om det? Ellers er det da at prøve med en go'nat flaske 

Både for din og barnets skyld

herfra

Ja jeg har snakket med sp om det om det er ved at være 2 uger sider og det var det hele begyndte. Hun snakkede om at hun nu havde aldren for at det kunne være umoden tramsystem og at jeg kunne lave nogle øvelser med hendes ben, så hun kunne komme af med luft, men jeg tror ikke selv at det er det, for hun kommer aldrig af med luft når jeg fx laver cykelbevægelser. 

Og at hun kunne søge efter brystet, også hvis hun havde smerter. Men syntes bare der er mærkeligt at hun kun sutter lidt også skriger efter kort tid, faktisk som om der ikke kommer nok til hende.... Men måske jeg skulle prøve igen.

Hun sagde også at jeg ikke skulle give hende noget andet end brystet forså satter jeg ikke prouktionen op, men tror hun mente hvis jeg kun gav erstatning...

Anmeld

26. august 2011

caceca

-Det er jo også rigtig nok... giver man erstatning så stopper produktionen der.. Men igen, det er dig der kender guldklumpen bedst og ved hvordan I ville have det bedst. Pas på med ikke at bleve dikteret af en SP som jeg ved jeg selv blev.. Gør hvad du syntes er bedst for dig og dit barn

herfra

Anmeld

26. august 2011

Alexander&Lærke

Nessie skriver:

Jeg gav Daniel 100 ml mme, og han sov i 5 timer bagefter Dét havde vi ikke prøvet før, så vi blev ret hurtigt overbeviste om, at staklen var småsulten konstant.

Jeg ammede ham så til hvert måltid, og gav mme for resten, og lige så stille forsvandt mælken helt

Forsvandt mælken selvom du ammede ham, og gav mme ved siden af? hvor gammel var han der? Uhh det ville jeg helst undgå, men hvis det er der vi er på vej hen, så ja må det jo være det vil heller have et tilfreds barn end en som skriger hver aften af sult. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.