Sygeplejersker hjælp en stud.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

LBK

Smilo skriver:

Hej med jer

Jeg sidder med et lille dilemma som i nok er de eneste der kan hjælpe mig med.. bare lidt

Jeg er sygeplejestud. og tog i januar pause/orlov fra modul 12, da jeg ikke havde mere kampgejst tilbage overfor mit daværende kliniske forløb. Jeg hoppede derfor over til modul 13, som var valgfag og meningen var så at jeg derefter skulle skrive min BA. Der skete så det, at jeg opdagede min graviditet som på ingen måde var planlagt, hvilket slog benene lidt væk under mig så jeg udskød min BA. 

Nu sidder jeg så her med en dejlig baby i maven og har termin 6. December. På mandag starter jeg på modul 12 i psykiatrien, hvor jeg skal befinde mig i de næste 10 uger. Samtidig med det har jeg en BA hængende over hovedet som skal afleveres slut dec. og forsvares i Jan 2012. På det tidspunkt er den lille lækre baby jo kommet

Jeg sidder nu og tænker på det økonomiske aspekt, samtidig med ovenstående. Har snakket med DSA, der siger jeg er berettiget til barselspenge, dagen efter jeg er færdig som sygeplejerske. Vi snakker om 3140 kr./uge FØR skat. HVIS jeg nu vælger at tage barsel efter modul 12 ( hvilket slutter 1 måned før termin) så kan jeg jo få SU + klip, hvilket vil sige at jeg kan få udbetalt næsten 10.000 kr/måned. Det kræver så at jeg udskyder BA og laver den efter barsel.

Jeg er i syv sind.. Tror måske jeg er igang med at gabe over mere end jeg kan tåle. Et klinisk forløb med stor afsluttende eksamen + BA projekt der helst skal færdiggøres før baby + baby/fødsel. 

Ville I kunne klare den...? Er det overhoved realistisk at klare det hele på én gang..? Jeg er også bekymret for "stress", da jeg synes det at være i klinik er ekstremt hårdt psykisk fordi man skal præstere noget

Årh, gi' mig råd, Kloge sygeplejersker

Jeg er nyudannet sygeplejerske fra jannuar og er dog stadig på barsel. jeg skrev BA i julen mens jeg var gravid.

Jeg startede BA i nov.

Fødte min pige 3 dec

Afleverede BA 3. jan

og var til forsvarende eksame 17 jan

Så baby og BA på en gang. DET VAR HÅRD. Jeg kan kun anbefale dig ikke at have tre ting på en gang... Jeg ville råde dig til at udsætte din BA og koncentrere dig om din praktik og baby...

Knus Lina - sygeplejerske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Anne85

Smilo skriver:

Hej Anne..

Hmm, måske et lidt forvirrende indlæg jeg har lavet

Jeg skal starte på modul 12 mandag i psykiatrien og så er det meningen jeg skal på modul 14 (BA modul) lige efter endt psyk. Men da jeg stopper 3-4 uger før min termin vil jeg gerne have min BA så færdig som muligt så jeg ikke skal fokuserer så meget på den som nybagt mor.. Derfor er planen at jeg siddeløbende med klinik laver min BA i weekender/aftener etc..

Gir det mere mening?

Uha... måske det er mig der er helt rundforvirret... er uddannet efter den gamle uddannelse og ikke helt inde i de moduler.

Vi skrev jo bachelor opgave på 7 semester - og for mig og se er bacheloropgaven ikke en du bare sådan lige kan skriver sideløbende. Vi brugte 1/2 år på at have undervisning i bl.a. kvalitetssikring, forskning osv. Derudover var vi ude i klinikken (mener det var i alt 80 timer) hvor vi bl.a. lavede interviews. Og så gik der jo flere måneder med at læse litteratur og skrive opgaven.

Når det så er sagt så ville jeg også syntes det var rigtig ærgeligt hvis en af mine studerende i psykiatrien brugte al sin energi på at skrive bachelor opgave ved siden af - dine aftener og studiedage skulle du jo gerne bruge på litteratur omkring psykiatrien.

Men du kunne jo slå to fluer med et smæk og skrive om en problemstilling i psykiatrien?

Jeg blev selv gravid midt i uddannelsen - men jeg holdt bare 1 år fri hvor jeg jo så fik SU hver måned (man har jo 12 klip) - hvorfor gør du ikke bare det?

Anmeld

26. august 2011

OverTheRainbow

Anne85 skriver:

Uha... måske det er mig der er helt rundforvirret... er uddannet efter den gamle uddannelse og ikke helt inde i de moduler.

Vi skrev jo bachelor opgave på 7 semester - og for mig og se er bacheloropgaven ikke en du bare sådan lige kan skriver sideløbende. Vi brugte 1/2 år på at have undervisning i bl.a. kvalitetssikring, forskning osv. Derudover var vi ude i klinikken (mener det var i alt 80 timer) hvor vi bl.a. lavede interviews. Og så gik der jo flere måneder med at læse litteratur og skrive opgaven.

Når det så er sagt så ville jeg også syntes det var rigtig ærgeligt hvis en af mine studerende i psykiatrien brugte al sin energi på at skrive bachelor opgave ved siden af - dine aftener og studiedage skulle du jo gerne bruge på litteratur omkring psykiatrien.

Men du kunne jo slå to fluer med et smæk og skrive om en problemstilling i psykiatrien?

Jeg blev selv gravid midt i uddannelsen - men jeg holdt bare 1 år fri hvor jeg jo så fik SU hver måned (man har jo 12 klip) - hvorfor gør du ikke bare det?

Jeg er også mest tilbøjelig til at vælge den model Føler bare et lille pres fra familien der mener det er bedst at blive uddannet så den er i hus! Det er selvfølgelig også vigtigt, meeeeeen jeg kunne ikke finde på at droppe ud efter min barsel.. Herre gud til den tid er det "kun" BA jeg mangler...

Måske sku jeg bare tænke på mig selv og mit liv jeg vil gerne ku' nyde tiden lige før baby kommer og når baby er her selvfølgelig! 

OG psykiatrien fortjener bestemt min opmærksomhed. Det er det felt jeg vil arbejde indenfor, og har ikke lyst til "bare at være der" uden at fordybe mig..

Tak for råd!!

Anmeld

26. august 2011

Anne85

Smilo skriver:

Jeg er også mest tilbøjelig til at vælge den model Føler bare et lille pres fra familien der mener det er bedst at blive uddannet så den er i hus! Det er selvfølgelig også vigtigt, meeeeeen jeg kunne ikke finde på at droppe ud efter min barsel.. Herre gud til den tid er det "kun" BA jeg mangler...

Måske sku jeg bare tænke på mig selv og mit liv jeg vil gerne ku' nyde tiden lige før baby kommer og når baby er her selvfølgelig! 

OG psykiatrien fortjener bestemt min opmærksomhed. Det er det felt jeg vil arbejde indenfor, og har ikke lyst til "bare at være der" uden at fordybe mig..

Tak for råd!!

Personligt synes jeg selv det var FANtASTISK at skrive BA efter første barsel - man var lidt mere herre over sin egen tid og havde mere tid til baby. Det var da langt hårdere da jeg her efter anden barsel skulle starte ud på arbejde :-) NYD du maven og baby

Anmeld

26. august 2011

otlitrom

Jeg har lige gennemlevet noget lignende, eller hvad man skal sige.

Jeg havde termin 1 uge før BA-forsvar, altså forsvarede jeg 41+0, fik eksamensbevis 41+3 og fødte 41+4.. Det var SINDSYGT hårdt, og min hjerne smeltede til sidst i skriveprocessen.
Jeg er idag lidt (læs ret meget) skuffet over mit BA resultat, da jeg ved at jeg kunne have gjort det bedre.
Jeg ér færdiguddannet, og jeg var ikke tæt på at dumpe.. Jeg ved bare jeg kunne have gjort det bedre!
Det kan lade sig gøre, i den situation du står i. Det ér set. Men det er ikke den nemmeste måde.. Jeg ville overveje barsel en ekstra gang, og så tage BA'en derefter.
Jeg får 9.280 udebetalt i barselsdagpenge som nyuddannet, så har du det helt konkrete tal!

Held og lykke!

Anmeld

14. april 2012

jean levakovic

Hej jeg skriver fordi jeg er startet på 12 modul det vil sige sidste praktik. Jeg er på gynækologisk operationsgang og er usteril hjælper på stuen . Jeg skal i dette Modul lave en forsknings opgave og fremlægge den 3 kvarter, det skal være noget man hat undret sig over mht til arbejdes gangen. Jeg er bare helt idee løs... -.- tænkte der måske var nogen der havdeNogen ideer , eller en opgave det ligemeget hvad der er forsket i , bare jeg får et indtryk af hvordan den er sat sammen . Håber på hjælp !!! : ) kærlig hilsen Jean.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.