Smilo skriver:
Hej med jer
Jeg sidder med et lille dilemma som i nok er de eneste der kan hjælpe mig med.. bare lidt
Jeg er sygeplejestud. og tog i januar pause/orlov fra modul 12, da jeg ikke havde mere kampgejst tilbage overfor mit daværende kliniske forløb. Jeg hoppede derfor over til modul 13, som var valgfag og meningen var så at jeg derefter skulle skrive min BA. Der skete så det, at jeg opdagede min graviditet som på ingen måde var planlagt, hvilket slog benene lidt væk under mig så jeg udskød min BA.
Nu sidder jeg så her med en dejlig baby i maven og har termin 6. December. På mandag starter jeg på modul 12 i psykiatrien, hvor jeg skal befinde mig i de næste 10 uger. Samtidig med det har jeg en BA hængende over hovedet som skal afleveres slut dec. og forsvares i Jan 2012. På det tidspunkt er den lille lækre baby jo kommet
Jeg sidder nu og tænker på det økonomiske aspekt, samtidig med ovenstående. Har snakket med DSA, der siger jeg er berettiget til barselspenge, dagen efter jeg er færdig som sygeplejerske. Vi snakker om 3140 kr./uge FØR skat. HVIS jeg nu vælger at tage barsel efter modul 12 ( hvilket slutter 1 måned før termin) så kan jeg jo få SU + klip, hvilket vil sige at jeg kan få udbetalt næsten 10.000 kr/måned. Det kræver så at jeg udskyder BA og laver den efter barsel.
Jeg er i syv sind.. Tror måske jeg er igang med at gabe over mere end jeg kan tåle. Et klinisk forløb med stor afsluttende eksamen + BA projekt der helst skal færdiggøres før baby + baby/fødsel.
Ville I kunne klare den...? Er det overhoved realistisk at klare det hele på én gang..? Jeg er også bekymret for "stress", da jeg synes det at være i klinik er ekstremt hårdt psykisk fordi man skal præstere noget
Årh, gi' mig råd, Kloge sygeplejersker
Er selv studerende, har lige afsluttet modul 12 i sommer, og starter modul 13 i morgen...
Jeg giver dig ret, klinikken (især modul 11 og 12) er sindssyg hårdt! Man skal være så meget "på" plus man har hjemmeopgaver, samtidig med man arbejder 30 timer "gratis" om ugen...
Er du/bliver du alene mor? For så ja, så får du dobbelt SU, ellers er det kun alm. su hvis du altså holder barsel 12 mdr, holder du 6 mdr får du dobbelt i de 6 mdr.
Hmm det kan jo godt lade sig gøre at gennemføre selvom du er gravid og har bebs til den tid... Men det bliver uden tvivl hårdt. Tror dog du skal spørge dig selv om om du er sikker på du kommer igang igen hvis du holder et års barsel og fik nok i modul 12?
Ville jo også være rart at få uddannelsen overstået
Kan godt forstå du er i vildrede...
Men ja sig mig lige engang, kan man tage modul 13 før modul 12? Mangler du så kun modul 12, og så direkte modul 14 (BA) efterfølgende? Vidste jeg ikke man kune..