Falaffel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.460 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. august 2011

JulieE

Mine unger har opdaget falaffel og er helt vilde med det  Tænkte det kunne være sjovt at lave selv, men mangler en opskrift  Er de rikke en af jer skønne kvinder der ligger inde med en?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

JulieE

Op igen 

Anmeld

25. august 2011

<3

Kikærtemel, olie, persille, hvidløg, spidskommen og citronsaft

Anmeld

25. august 2011

Dinna88

Efter ærterne har været i blød fyrer du dem i blenderen med et æg og hvidløg.

Så smider du salt, peber, persille, koriander og spidskommen i. Evt. rasp. Og så på panden eller i ovnen
Super nemt og SÅ lækkert - meget bedre end føtex' sølle pakker.

Hvis det er kan I også lave bøffer af ærterne - de smager GENIALT!  

Anmeld

25. august 2011

JulieE

mrs X skriver:

Kikærtemel, olie, persille, hvidløg, spidskommen og citronsaft

Tak søde har du nogle mål på? -bare sådan ca

Anmeld

25. august 2011

JulieE

Dinna88 skriver:

Efter ærterne har været i blød fyrer du dem i blenderen med et æg og hvidløg.

Så smider du salt, peber, persille, koriander og spidskommen i. Evt. rasp. Og så på panden eller i ovnen
Super nemt og SÅ lækkert - meget bedre end føtex' sølle pakker.

Hvis det er kan I også lave bøffer af ærterne - de smager GENIALT!  

Taaak har evt nogle mål på det (altså hvor meget af hver)?Er sikker på det bliver meget bedre end de færdigkøbte

Anmeld

25. august 2011

Dinna88

JulieE skriver:

Taaak har evt nogle mål på det (altså hvor meget af hver)?Er sikker på det bliver meget bedre end de færdigkøbte

Uhm.. Nej. Haha. Jeg bruger altid hvad jeg føler for

Men men! Hm. Ja, altså..

150 g ærter (FØR de har været i vand)

3-4-5 fed hvidløg (Er du vild med hvidløg så er det 5, høhø) det der jo er falafel er jo kikærter og hvidløg, det kendetegner det. Så masser af hvidløg!

Og så 1 æg - raspen tilpasser du efter hvordan du vil have farsen, ligesom når du laver deller. De skal være temmelig faste, men ikke så de bliver tørre  

Resten er bare sådan på slumt. Så meget salt som du normalt bruger i deller, det samme med peber. Og så lidt mindre af de andre ting. Og god sjat persille

Ja, jeg er elendig til opskrifter. Haha. 

Anmeld

25. august 2011

JulieE

Dinna88 skriver:

Uhm.. Nej. Haha. Jeg bruger altid hvad jeg føler for

Men men! Hm. Ja, altså..

150 g ærter (FØR de har været i vand)

3-4-5 fed hvidløg (Er du vild med hvidløg så er det 5, høhø) det der jo er falafel er jo kikærter og hvidløg, det kendetegner det. Så masser af hvidløg!

Og så 1 æg - raspen tilpasser du efter hvordan du vil have farsen, ligesom når du laver deller. De skal være temmelig faste, men ikke så de bliver tørre  

Resten er bare sådan på slumt. Så meget salt som du normalt bruger i deller, det samme med peber. Og så lidt mindre af de andre ting. Og god sjat persille

Ja, jeg er elendig til opskrifter. Haha. 

Hi hi ja, det er heller ikke alt jeg bruger opskrift til men det er meget rart at have lidt at gå efter første gang

Anmeld

25. august 2011

Dinna88

JulieE skriver:

Hi hi ja, det er heller ikke alt jeg bruger opskrift til men det er meget rart at have lidt at gå efter første gang

Ja, det er rigtigt nok Men det skal nok blive godt. Bare spar på koriander og spidskommen første gang, så du får en idé om hvor meget der skal i. Resten kan du ikke gå galt med

Anmeld

25. august 2011

1000Ben

Genialt - det var da en opskrift der kan bruges  Fed idé

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.