Hvornår kunne jeres børn selv gå på trapper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

MorDk

Min dreng er 11 måneder gammel og han kravler selv op af trapperne. Han kan ikke selv kravle ned. Vi har ingen trapper i lejl. Men han kravler selv op af hoved/køkkentrappen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Miss T

Jeg vil sige, at min største som er 2,5 - var helt stabil omkring 2 års alderen, de skal lige kunne forstå, at de skal holde ved gelænderet og det synes jeg ikke rigtig, at de helt forstår før den alder.

Anmeld

25. august 2011

Ciss

Min søn er 21 måneder. Han kravler selv i trappen nu, når han vil - men egentlig har vi ikke så meget valg, for den lille fidus har fundet ud af, at komme sig forbi gitteret på egenhånd..... Jeg synes ikke, det er så smart, men da det blev klart at ikke syv vilde heste kunne holde ham fra den trappe brugte jeg en weekend, hvor vi virkelig trænede med ham. Da var han vel ca 20 mndr. Han går selv op mens han holder i gelænderet, men nedad sætter han sig ned og glider et og et trin ned ad gangen. Den teknik har han lært af Storesøster, så vi andre kan bare glemme at forsøge at lære ham at kravle ned med maven ind mod trappen. Storesøster er den store helt.

Jeg har længe ikke villet slippe ham løs i trappen, fordi vi lige nu bor i et gammelt hus med en smal, stejl og snoet trappe. Den kan faktisk være ækel at gå i for os andre også. Men han takler det helt fint.

Anmeld

25. august 2011

serinasmor

hmmm ... må blive dig svar skyldig ... serina er 19 mdr og vi har stadig trappegitter for ... hun er blevet RIGTIG dygtig til at kravle på den .. både op og ned ... men liiiige på det punkt er jeg altså en pylremor lidt endnu ... MÅSKE kan vi begynde at have den åben når hun bliver 2 år .. måske før ... tror måske mest det er mig der skal turde

Anmeld

29. august 2011

merle2010

min datter er 15 mdr og kravler selv op og ned ad trapper.. hun er helt opslugt i trapper og hvis man ikke har et øje på hende og døren står åben til opgangen..(bor på 2 sal) stå er hun den der er strøget.. hun kravler baglæns ned, hun er bare dygtig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.