Hvornår kunne jeres børn selv gå på trapper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.675 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. august 2011

SHERO

Nu har jeg jo fået et rækkehus, og det er i 2 etager, så stuen er ovenpå, så er lidt spændt på at høre hvornår jeg mon vil ha mulighed for at fjerne babygitterne...
Så, hvornår kunne jeres børn gå op og ned af trapperne selv, altså hvor i turde lade dem gøre det alene..?
Ved godt det er individuelt, men har ingen fornemmelse af hvornår ca..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

morethanperfect

Tullen85 skriver:

Nu har jeg jo fået et rækkehus, og det er i 2 etager, så stuen er ovenpå, så er lidt spændt på at høre hvornår jeg mon vil ha mulighed for at fjerne babygitterne...
Så, hvornår kunne jeres børn gå op og ned af trapperne selv, altså hvor i turde lade dem gøre det alene..?
Ved godt det er individuelt, men har ingen fornemmelse af hvornår ca..

Oscar kravler op og ned af vores trapper .. Han er næsten 10 mdr..

Og vi har ingen gitter for .. Selvf. holder vi lige øje engang i mellem, og de første gange gik vi bagefter , men der er ikke sket noget, og han er meget sikker ..

Anmeld

25. august 2011

SHERO

morethanperfect skriver:

Oscar kravler op og ned af vores trapper .. Han er næsten 10 mdr..

Og vi har ingen gitter for .. Selvf. holder vi lige øje engang i mellem, og de første gange gik vi bagefter , men der er ikke sket noget, og han er meget sikker ..

wow hvor er han dygtig ... Pt bor jeg på 2. sal og elias går selv op med mig hånden, men han kaster sig bare ud over når vi går ned igen, så han falder maaange gange ned af (med mig i hånden selv) og han er 19 mdr, så er lidt spændt på hvornår han mon lærer det...

Anmeld

25. august 2011

An&Jo

min dreng er næsten 17 mdr men har siden han var 15 kunne gå op og ned af trapperne selv.. det er noget han har lært i dagplejen og jeg er ikke just glad for det må jeg sige.. men han ved at han skal "kravle" op af dem og han ved at han skal "kravle" baglæns nedaf os..

Anmeld

25. august 2011

morethanperfect

Tullen85 skriver:

wow hvor er han dygtig ... Pt bor jeg på 2. sal og elias går selv op med mig hånden, men han kaster sig bare ud over når vi går ned igen, så han falder maaange gange ned af (med mig i hånden selv) og han er 19 mdr, så er lidt spændt på hvornår han mon lærer det...

Prøv og sæt ham baglæns når i kravler nedaf .. Så lærer de det lyn hurtigt

Anmeld

25. august 2011

Anne85

Min datter på 13 mdr kravler selv op og ned af vores tappe til 1. salen - men jeg viæle ikke turde at lade vær med at hav gitter på - pludselig en dag er hun lidt for ivrig - så hun kravlet kun på den når vi er med

Anmeld

25. august 2011

SHERO

Tak for alle svarene, tror bare jeg må øve med ham og se hvordan det går, men uanset hvad kommer der i hvert fald gitre på det føreste års tid.. :-)

Anmeld

25. august 2011

MinNoah

Tullen85 skriver:

Tak for alle svarene, tror bare jeg må øve med ham og se hvordan det går, men uanset hvad kommer der i hvert fald gitre på det føreste års tid.. :-)

Min dreng på 2 år kan godt gå op af trapperne selv, men ned tør jeg ikke endnu, der holder jeg ham i hånden, men vorers trappe er også meget stejl.. DP-mor har en trappe med 5 trin ned til sin have, den kan han godt selv gå nedaf på...

Min dreng har også været lidt langsom grovmotorisk.

Anmeld

25. august 2011

Koen.

Lærke var 10 mdr da hun begyndte at kravle op, nu er hun 16 mdr og kan gå rigtigt op og skifter mellem at gå rigtigt ned og kravle baglæns

Anmeld

25. august 2011

Mi

Mine børn har kravlet og og ned af trappen siden de var sikre kravlere, men ikke alene, vi har gået nedenfor dem. Vi har trappegitter både for oven og nedenfor trappen. Vi bruger dog ikke længere gitteret nedenfor trappen (Den yngste er snart tre år). Men Maja har gået op og ned af trappen selv uden at vi har været ved hende i nogle få måneder nu. Vi har dog stadig trappegitter for oven på trappen, og det bliver vi ved med at have. Jeg har en veninde som ikke har det, og hendes store dreng tog den på hovedet ned og slog fortænderne ud, og de har også oplevet at en af børnenes venner som var hjemme og lege faldt ned af trappen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.