Snøft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.375 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. august 2011

Anonym trådstarter

hej

mig og min kæreste går og snakker om at få endnu en lille baby...

men vores datter på (snart) 4... bliver virkerlig VRED efterfuldt af en VIRKELIG dyb gråd.... hvis vi bare sådan for sjov siger ihhhhhhhhhh skal vi ik ha en lillebror eller søster en gang....

hun vil SLET ik høre tale om det....

vores datter er ikke enebarn... vi har en der er ældre, og der er der bare jubel og hørt humør... som om det ik kan gå stærkt nok...

men mit lille moder hjerte kommer da til og tænke på om det er en god ide at få en mere... vil jo ik ha min datter skal end med at hade den lille....

hva siger i???? skal vi lytte til vores datter og så droppe drømmen om stor familie (vi ønsker ik FOR STOR alders forskel) eller skal vi bare prøve at blive gravid og så håbe hun bliver glad i sidste ende....???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

serinasmor

Anonym skriver:

hej

men vores datter på (snart) 4... bliver virkerlig VRED efterfuldt af en VIRKELIG dyb gråd.... hvis vi bare sådan for sjov siger ihhhhhhhhhh skal vi ik ha en lillebror eller søster en gang....

vores datter er ikke enebarn... vi har en der er ældre, og der er der bare jubel og hørt humør... som om det ik kan gå stærkt nok...

men min lille moder hjerte kommer da til og tænke på om det er en god ide at få en mere... vil jo ik ha min datter skal end med at hade den lille....

hva siger i???? skal vi lytte til vores datter og så droppe drømmen om stor familie (vi ønsker i FOR STOR alders forskel) eller skal vi bare prove at blive gravid og så håbe hun bliver glad i sidste ende....???

har i prøvet at forklare hende at selvom hun får en lillebror/søster og ikke er den mindste længere vil hun stadig være  jeres søde dejlige pige ?

Anmeld

24. august 2011

TaAsJu

Anonym skriver:

hej

men min lille moder hjerte kommer da til og tænke på om det er en god ide at få en mere... vil jo ik ha min datter skal end med at hade den lille....

hva siger i???? skal vi lytte til vores datter og så droppe drømmen om stor familie (vi ønsker i FOR STOR alders forskel) eller skal vi bare prove at blive gravid og så håbe hun bliver glad i sidste ende....???

Vil mene det ikke er jeres datters beslutning om i vil have en mere. hvis vores den lille brstemte var der også kun hende og hendes søster.. men det gør hun ikke og jeg vil mene 4 år så skal hun nok blive god igen når bebs kommer... det kan jo være der går et stykke tid inden det sker.

Men det kan være hun er rigtig bange for lige pludselig og skal dele jer med andre end dem hun er vant til. og hvad vil det betyde for mig at der kommer en mere. og skal den have mit væresle alt sådan noget.. man bliver forbavset hvad de enlig tænker på

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

har i prøvet at forklare hende at selvom hun får en lillebror/søster og ikke er den mindste længere vil hun stadig være  jeres søde dejlige pige ?

ja det har vi snakket med hende om... rigtig meget faktisk

siger altid at hun er min ynglings-(hendes navn) og at den ældste er min ynglings-(navn)... og at babyen vil blive min ynglings baby...

fordi hun er IHVERTFALD ik en baby....(siger hun selv)

går meget op i at mine børn ved at de hver især er min ynglings.... og at jeg KUN vil ha en (og så deres navne)

men det der med at hun ik er den mindste mere det kan hun SLET ik ha....

min datter slår ALDRIG.... men de gange vi har nævnt baby går hun HEL amok råber og skrige og slår... og 2 min efter græder hun bare sådan helt inde fra hjertet af og er total utrøstelig....

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

Mor til 2, snart 3 skriver:

Vil mene det ikke er jeres datters beslutning om i vil have en mere. hvis vores den lille brstemte var der også kun hende og hendes søster.. men det gør hun ikke og jeg vil mene 4 år så skal hun nok blive god igen når bebs kommer... det kan jo være der går et stykke tid inden det sker.

Men det kan være hun er rigtig bange for lige pludselig og skal dele jer med andre end dem hun er vant til. og hvad vil det betyde for mig at der kommer en mere. og skal den have mit væresle alt sådan noget.. man bliver forbavset hvad de enlig tænker på

ja det var også det vi tænkte....

men det har vi også snakket med hende om....

at selvom der kommer en baby så vil hun beholde sit værelse fordi babyen skal jo sove i sin egen seng nede ved os... og babyen må ik sove i vores seng så der kan hun godt komme ned og putte når hun har lyst...

har snakket med hende om alt det der og svaret på ALLE hendes spørgsmål...

hun bliver bare SÅ ked at jeg slet ik ved om jeg tør...

hun er ik rigtig sådan mor pige eller far pige så tror ik hun er bange for at dele. ved slet ik hvad det kan være der trykker hende...

Anmeld

24. august 2011

ekzunz

Jeg synes slet ikke i skal stille det spørgsmål til en pige på 4! En ting er at det ikke er hendes beslutning, men det skal heller ikke gøres til hendes ansvar. Kender hun konsekvenserne af om hun svarer ja eller nej? Selvfølgelig har hun oplevet andre få mindre søskende, men derfra og så til selv at skulle være storesøster - der er da langt for sådan en lille pige.

Jeg synes din mand og dig skal beslutte jer for om familien skal forøges, og hvis i vælger at få et barn mere, så vent med at fortælle hende noget til du er et pænt stykke inde i graviditeten. Ikke noget med at vise hende testen og inddrage hende alt for tidligt. Det er virkelig svært for dem at forstå, og 9 mdr. er jo en evighed at vente, så jeg ville ikke sige noget før end jeg fortalte resten af familien det.

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Jeg synes slet ikke i skal stille det spørgsmål til en pige på 4! En ting er at det ikke er hendes beslutning, men det skal heller ikke gøres til hendes ansvar. Kender hun konsekvenserne af om hun svarer ja eller nej? Selvfølgelig har hun oplevet andre få mindre søskende, men derfra og så til selv at skulle være storesøster - der er da langt for sådan en lille pige.

Jeg synes din mand og dig skal beslutte jer for om familien skal forøges, og hvis i vælger at få et barn mere, så vent med at fortælle hende noget til du er et pænt stykke inde i graviditeten. Ikke noget med at vise hende testen og inddrage hende alt for tidligt. Det er virkelig svært for dem at forstå, og 9 mdr. er jo en evighed at vente, så jeg ville ikke sige noget før end jeg fortalte resten af familien det.

vi har heller ik sagt at hun skal sige ja eller nej...

det var faktisk et tilfælde vi kom til at snakke om det... der var babyer i tvet og så sage vi bare sådan for sjov (til den ældste) kunne det ik være sjovt at få en baby mere... så vores spørgsmål var faktisk ik rettet mod hende... men jeg skal da lige love for at reaktionen kom fra hende....

vi havde nu heller INGEN plan om at hun skulle vide noget før hun selv spørgte ind til maven...

men det er mere det at hun reager sådan... ved slet ik om jeg tør få en hvis hendes reaktion er sådan når babyen er født også

Anmeld

24. august 2011

TaAsJu

Anonym skriver:

ja det var også det vi tænkte....

men det har vi også snakket med hende om....

at selvom der kommer en baby så vil hun beholde sit værelse fordi babyen skal jo sove i sin egen seng nede ved os... og babyen må ik sove i vores seng så der kan hun godt komme ned og putte når hun har lyst...

har snakket med hende om alt det der og svaret på ALLE hendes spørgsmål...

hun bliver bare SÅ ked at jeg slet ik ved om jeg tør...

hun er ik rigtig sådan mor pige eller far pige så tror ik hun er bange for at dele. ved slet ik hvad det kan være der trykker hende...

Det lyder rigtig træls for jer alle sammen. også når i gerne vil have en stor familie.. men tror bare i skal holde fast på det i gerne vil og ikke spørge hende men fortælle hende at nu skal hun være store søster... kan jo være hun vender helt hvis det ikke er et valg for hende.. og man kan sige hun har trods alt 9 md. til at vende sig til tanken. og inden du bliver gravid kan det være hun er blevet 5. og der sker meget på det år mellem 4 og 5 syntes jeg selv jeg har oplevet...

Anmeld

24. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

I skal slet ikke snakke med hende om det, før du er gravid og et stykke henne i graviditeten. Hun må jo nærmest føle, at hun "bliver taget med på råd", når I nævner det for hende, og dermed vil I "snyde" hende, når I til sin tid alligevel gør noget ved sagen.

Børn på 4 år forstår ikke "fænomenet" lillesøster eller lillebror, når de ikke har prøvet at have en, og det er helt abstrakt for hende at forestille sig, hvordan det bliver.

Pas på, at I ikke ender med at søge hendes "accept" af en beslutning, som hun på ingen måde skal involveres i. I hendes verden er der desuden cirka 100 år, til det bliver virkelighed.

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

Mor til 2, snart 3 skriver:

Det lyder rigtig træls for jer alle sammen. også når i gerne vil have en stor familie.. men tror bare i skal holde fast på det i gerne vil og ikke spørge hende men fortælle hende at nu skal hun være store søster... kan jo være hun vender helt hvis det ikke er et valg for hende.. og man kan sige hun har trods alt 9 md. til at vende sig til tanken. og inden du bliver gravid kan det være hun er blevet 5. og der sker meget på det år mellem 4 og 5 syntes jeg selv jeg har oplevet...

hehe ja der sker meget der mellem 4 og 5 år ved jeg fra den ældste...

pyyyyyyyha ja måske du har ret.... frygter bare hun slet ik vender...

men der er jo ik rigtig andet at gøre end og prøve... og så må hun jo bare ende med at acepter det fordi når først den er ude kommer den sku IKKE ind igen

men ja nu må vi se hvornår der bliver... for som du selv siger jeg skal jo også LIGE blive gravid først

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.