kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. januar 2009

Janep

nogen der har forstand på dem???

Jeg har en kat som jeg havde med da jeg flyttede hjemmefra.
Da jeg boede hjemme var det en udekat, så flyttede jeg ind til byen og holdte den inde ellers ville den være blevet kørt ned.
Nu er vi så flyttet på lande igen og den har fået lov til at komme ud.

Problemet med den er at den er bange for min kæreste så den tør simbelthen ikke være herhjemme, og jeg syndes det er sååh synd for den og har rigtig dårlig samvitighed

Det er nu sådan at den kommer hjem en gang om måneden måske og den vil gerne ind.. lige indtil den ser min kæreste.. så blir den skrækslagen og gæmmer sig under sofaen til døren blir åbnet.

Jeg har overvejet at få den aflivet sys simbelthen det er så synd at den ingen steder har at gå hen, men igen så vil jeg få rigtig dårlig samvitighed over det hvis jeg gør det. Jeg har haft katten i ca 9 år så jeg holder jo af den ...

hmm.. lidt rodet indlæg men håber i forstår mit spørsmål...

Hva sys i jeg ska gøre??
Få den aflivet? Eller er der nogen der har nogle ideer til hvordan den kan blive venner med min kæreste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2009

Rasmine

Synes også det er synd.
Er han kommet til at sparke til den, eller slå?
Undskyld jeg spørger, synes bare det er sjældent katte ikke kan lide nogen?

Anmeld

12. januar 2009

Diana...

Har din kæreste kommet til at gøre noget ved den som har gjort den bange?

Min dejlige lille mis har altid været inde kat og gemte sig altid for min kæreste når han kom men så flyttet vi så sammen på landet og han havet os 2 katte så han skulle til at være ude kat vi har nu boet sammen i snart et år og han er først begynd at vende sig til ham nu, men han er ikke direkte bange for ham han er bare fornærmet over der en der har taget hans mor da han er total mors kat... men der skal altså alligevel noget til før dyr bliver direkte bange for os. Jeg ville helt klart holde det lille pus inde til den har vendt sig til ham... lige som man gør når man får nye dyr el der kommer en baby i familien netop fordi at der ikke skal meget til med ude katte før de bliver fornærmet og finder et andet hjem...

Hvis ikke det virker ville jeg nok finde et andet hjem til den tror jeg for det da overhoved ikke sjovt for det lille pus og være bange for din kæreste...

Anmeld

12. januar 2009

Diana...

Mebach skriver:

Synes også det er synd.

Enig der skal meget til før en kat direkte bliver bange for nogen og især fordi de er så gode til at forsvare sig selv.

Anmeld

12. januar 2009

pusling30

Hejsa.. Jeg har en kat nu som er indekat og utroligt glad for alle menesker.. Jeg har haft en abyssiner som jeg fik fra et andet hjem, hvor faderen i huset tævede katten med et bælte, med det resultat han var bange for min kæreste og generelt mænd.. med tiden blev han fortrolig med min kæreste og senere med de mænd som kom i vores hjem. Han var blevet mishandlet med et bælte og det satte sine spor i ham, vi kunne fx ikke tage et bælte frem uden han tissede på gulvet af skræk. Da vi havde haft ham i 2 år, blev han en helt anden kat, mere modig og mere kælen.. Da vi fik børn, måtte vi af med ham, da han blev angst igen.
Knus Anja mor til 3

Anmeld

12. januar 2009

Janep

Mebach skriver:

Synes også det er synd.

Nej han har aldrig gjordt den noget, Nemlig os derfor jeg ikke kan forstå det

Anmeld

12. januar 2009

Janep

Diana/Claus skriver:

Har din kæreste kommet til at gøre noget ved den som har gjort den bange?

Min dejlige lille mis har altid været inde kat og gemte sig altid for min kæreste når han kom men så flyttet vi så sammen på landet og han havet os 2 katte så han skulle til at være ude kat vi har nu boet sammen i snart et år og han er først begynd at vende sig til ham nu, men han er ikke direkte bange for ham han er bare fornærmet over der en der har taget hans mor da han er total mors kat... men der skal altså alligevel noget til før dyr bliver direkte bange for os. Jeg ville helt klart holde det lille pus inde til den har vendt sig til ham... lige som man gør når man får nye dyr el der kommer en baby i familien netop fordi at der ikke skal meget til med ude katte før de bliver fornærmet og finder et andet hjem...

Hvis ikke det virker ville jeg nok finde et andet hjem til den tror jeg for det da overhoved ikke sjovt for det lille pus og være bange for din kæreste...

nej det har han ikke...
Han er måske lidt mere hård end jeg er.. den kom jo fra mit værelse hvor den jo måtte alt og til vores lejlighed hvor den pluselig ikke måtte være på borde og i soveværelse og sådan.

Jeg sys ikk rigtig jeg kan holde den inde for den kommer bar ikk ud fra sofaen før han er væk eller før døren blir åbnet ud til og sys da det er synd den ska ligge dernede hele dagen

hmm.. finde et andet hjem til den sys jeg måske os er lidt synd.. det er jo en halv gammel kat der nu har flyttet 2 gange

Anmeld

12. januar 2009

Diana...

Janep skriver:

nej det har han ikke...
Han er måske lidt mere hård end jeg er.. den kom jo fra mit værelse hvor den jo måtte alt og til vores lejlighed hvor den pluselig ikke måtte være på borde og i soveværelse og sådan.

Jeg sys ikk rigtig jeg kan holde den inde for den kommer bar ikk ud fra sofaen før han er væk eller før døren blir åbnet ud til og sys da det er synd den ska ligge dernede hele dagen

hmm.. finde et andet hjem til den sys jeg måske os er lidt synd.. det er jo en halv gammel kat der nu har flyttet 2 gange

En kat kan gemme sig i meget lang tid men kommer frem når den er klar og har fundet ud af at det er oki og han er oki.
Jeg synes ikke det er synd og holde den inde hvis den kan få et bedre forhold til ham og til at komme hjem nogenlunde fast igen. det er altså os det de fleste dyrlæger anbefaler, den vender sig til det. og det er jo ikke for altid, men det er os noget sent og begynde at opdrage på en kat der altid har måtte alt så katte kan jo godt tage det som om det er lidt voldsomt.
Det da ikke synd og finde et nyt hjem til den hvor den kan li at være når den ikke kan li at være det så det da kun godt.
Altså man bliver jo nød til at prøve de muligheder der er i staden for og gi op fordi man synes det synd for den, selv om det en halv gammel kat kan den have mange år endnu, det jo med at prøve alle de muligheder der er. Jeg synes det er mere synd og aflive den end og prøve sig frem el finde sig et nyt hjem, den kan jo have mange år endnu.

Anmeld

12. januar 2009

Janep

Diana/Claus skriver:

En kat kan gemme sig i meget lang tid men kommer frem når den er klar og har fundet ud af at det er oki og han er oki.
Jeg synes ikke det er synd og holde den inde hvis den kan få et bedre forhold til ham og til at komme hjem nogenlunde fast igen. det er altså os det de fleste dyrlæger anbefaler, den vender sig til det. og det er jo ikke for altid, men det er os noget sent og begynde at opdrage på en kat der altid har måtte alt så katte kan jo godt tage det som om det er lidt voldsomt.
Det da ikke synd og finde et nyt hjem til den hvor den kan li at være når den ikke kan li at være det så det da kun godt.
Altså man bliver jo nød til at prøve de muligheder der er i staden for og gi op fordi man synes det synd for den, selv om det en halv gammel kat kan den have mange år endnu, det jo med at prøve alle de muligheder der er. Jeg synes det er mere synd og aflive den end og prøve sig frem el finde sig et nyt hjem, den kan jo have mange år endnu.

ja det er rigtigt .. tak for påmindelsen

Jeg tror vi prøver at holde den inde et stykke tid når den kommer igen... og hvis det ikke virker må vi finde et nyt hjeme til den med nogle der holder af katte

Anmeld

12. januar 2009

Diana...

Janep skriver:

ja det er rigtigt .. tak for påmindelsen

Jeg tror vi prøver at holde den inde et stykke tid når den kommer igen... og hvis det ikke virker må vi finde et nyt hjeme til den med nogle der holder af katte

Det var så let, det alt for nemt bare og sige man afliver den der er jo en grund til vi anskaffer os de dejlige små dyr... Men pas på men alt for mange nye regler når den altid har haft fri tøjler det svært for en voksen kat at lære nye ting, vi har 2 katte nu har haft 3 men den døde desværre i sommers og så har vi en hund os og får en baby i næste måned og vores katte gør hvad der passer dem de er alle steder og det jeg lige glad med jeg tørre bare af oftere og støvsuger hver dag, vi har prøvet at lære dem at de ikke måtte være på køkkenboret da vi flyttet her til men vi brugte alt for meget energi på hvad de måtte og ikke måtte og var for meget efter dem og så snart vi vender ryggen til jamen så gør de det jo alligevel det er jo kattes natur og være allesteder men kan lære sine katte det og de gør det ikke når man er til stede men lige så snart man ikke er der så gør de det alligevel så vi opgav og har nu de dejligste 2 katte som er nogen rigtig bisser og gør hvad det vil og hygger sig.
Held og lykke med det lille pus håber den kan vende sig til ham for det er jo mange år du har haft den så det ville være trist og skulle af med den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.