Uforklarlig - kan det nu også passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.757 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. august 2011

Miss BananaHammock

Uforklarlig barnløs! Synes man hører flere og flere få denne diagnose, men er det virkelig også så uforklarligt?! Jeg kan ikke lade hver med at tænke at der altid er en grund til alting, og gad vide om man om 50år kan undersøge folk for mange flere grunde til barnløshed? 

Vi har valgt at fortsætte i IVF fordi vi ikke tror på IUI, men også fordi at man ved IVF finder ud af flere ting. Kan sædcellen befrugte ægget? Kan ægget dele sig? Sætter det sig fast? Sker der den naturlige udvikling? osv.

Gad vide om man i fremtiden kan undersøge dette uden at skulle gennemføre IVF og om det bliver en naturlig del af forundersøgelserne for at undgå de mange mislykket IUI forsøg. 

Er der nogen af jer der også har fået den med uforklarlig barnløs som ligesom mig bare gerne vil have nogle svar, også selvom de så måske ikke er gode?! Jeg kan mærke at et af de mange stress punkter for mig er det faktum at jeg ikke aner hvad jeg skal forholde mig til og derfor prøver at forholde mig til alting halvt. Jeg har tjekket alle mine vaner i hoved og røv, men har ikke overskud til at ændre alle de dårlige på en gang, hvis det nu aligevel slet ikke er det der er galt... kan I følge mig? HVis man nu bare fik afvide at det var noget med ens levestil, så var der pludselig en stærk motivationsfaktor til at gennemføre en ændring. Eller man fik afvide at det var genetisk, så kunne man holde op med at stresse over hverdagen og slappe af.

Ihh der er mange tanker i hovedet på mig fortiden - beklager at det går lidt ud over jer herinde 

Måske man burde starte en behandlingsblog?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Miss BananaHammock skriver:

Uforklarlig barnløs! Synes man hører flere og flere få denne diagnose, men er det virkelig også så uforklarligt?! Jeg kan ikke lade hver med at tænke at der altid er en grund til alting, og gad vide om man om 50år kan undersøge folk for mange flere grunde til barnløshed? 

Vi har valgt at fortsætte i IVF fordi vi ikke tror på IUI, men også fordi at man ved IVF finder ud af flere ting. Kan sædcellen befrugte ægget? Kan ægget dele sig? Sætter det sig fast? Sker der den naturlige udvikling? osv.

Gad vide om man i fremtiden kan undersøge dette uden at skulle gennemføre IVF og om det bliver en naturlig del af forundersøgelserne for at undgå de mange mislykket IUI forsøg. 

Er der nogen af jer der også har fået den med uforklarlig barnløs som ligesom mig bare gerne vil have nogle svar, også selvom de så måske ikke er gode?! Jeg kan mærke at et af de mange stress punkter for mig er det faktum at jeg ikke aner hvad jeg skal forholde mig til og derfor prøver at forholde mig til alting halvt. Jeg har tjekket alle mine vaner i hoved og røv, men har ikke overskud til at ændre alle de dårlige på en gang, hvis det nu aligevel slet ikke er det der er galt... kan I følge mig? HVis man nu bare fik afvide at det var noget med ens levestil, så var der pludselig en stærk motivationsfaktor til at gennemføre en ændring. Eller man fik afvide at det var genetisk, så kunne man holde op med at stresse over hverdagen og slappe af.

Ihh der er mange tanker i hovedet på mig fortiden - beklager at det går lidt ud over jer herinde 

Vi stod i samme situation. Men synes min klinik var god til netop at fortælle, at det som ofte skyldes, at de jo ved en masse - men ikke alt. 

Man mener som udgangspunkt ikke at fertilitet er genetisk. Men som sagt, ved de ikke alt - så måske? 

Jeg levede sundt inden, under og også her efter. Så jeg havde ikke så meget at ændre. Men alle de kosttilskud. Tja...tjo... synes ikke det gjorde det vilde for mig. Og manglede heller ingenting ifølge de blodprøver jeg fik taget gang på gang. 

Hvad tænker du med en behandlingsblog? 

Anmeld

23. august 2011

Nessie

Tanker skal der være plads til, specielt herinde

Min veninde og hendes mand fik også at vide at de var uforklarligt barnløse, men jeg tror egentlig at de "valgte" ikke at spekulere så meget på det. Det lykkedes da også til sidst. 4. IVF forsøg, så fik de en pige.

Og 5 år efter sad de pludselig med en positiv graviditets test og var meget overraskede, og nu har de en lille øko-dreng på et år

Anmeld

23. august 2011

Roselil

Profilbillede for Roselil

Vi er godt nok, ifølge lægerne ikke uforklarligt barnløse, da de er overbeviste om, at et gen min mand besidder er skyld i den dårlige sædkvalitet, meeen de påstår hårdnakket at han har fået det af sin far og at der er over 80 procent change for, at vores søn får samme problem. Vi forstår bare ikke hvordan det kan være, når hans far er ophav til 7 børn og alle hans brødre, fætre, onkler osv. har børn. Skulle det gen være så hårdtslående burde der da være ihvertfald nogle barnløse mænd i familien??Eller hvad

Jeg tror forskningen har lang vej igen..

Anmeld

23. august 2011

CamillaValby

Vi fik også afvide at vi var uforklarlige barnløse. Jeg havde også så svært ved at forholde mig til det ville hellere have afvide at jeg havde PCO eller min ene æggestok fx ikke virkede optimalt.

Der gik faktisk meget længe før jeg valgte at acceptere det.

Jeg tror det bedste råd jeg kan give dig er at acceptere det, selvom at det er lettere sagt end gjort i know

Anmeld

23. august 2011

Miss BananaHammock

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Vi stod i samme situation. Men synes min klinik var god til netop at fortælle, at det som ofte skyldes, at de jo ved en masse - men ikke alt. 

Man mener som udgangspunkt ikke at fertilitet er genetisk. Men som sagt, ved de ikke alt - så måske? 

Jeg levede sundt inden, under og også her efter. Så jeg havde ikke så meget at ændre. Men alle de kosttilskud. Tja...tjo... synes ikke det gjorde det vilde for mig. Og manglede heller ingenting ifølge de blodprøver jeg fik taget gang på gang. 

Hvad tænker du med en behandlingsblog? 

Tænker bare at man kunne hjælpe andre igennem forløbet ved at blogge om ens egne oplevelser.

Anmeld

23. august 2011

Miss BananaHammock

Jeg tror mere jeg ville smide et spørgsmål ud til overvejelse end egentlig at virke fortvivlt over min situation. Jeg undres bare over det term som egentlig for mig og se lidt virker som om at man ikke ved mere.... Men ja videnskaben har nok et godt stykke vej endnu. For som de siger, så findes der stadig ikke viden om hvorfor nogle æg bliver til babyer og andre ikke. Ihvertfald ikke blandt de æg som alle har kvaliteten og even. Men synes egentlig det er en meget spændende debat. Der ligger jo også noget etisk i hvor eget man bør blande sig i naturens gang.......

Anmeld

23. august 2011

modesty

Vi fik at vide på Riget at "uforklarligt barnløs" er et udtryk for alle dem hvor man ikke har fundet årsagen. Det betyder ikke at der ikke er en årsag (som lægen sagde - der er altid en årsag), blot at man enten ikke har teknologien til at finde årsagen, eller at årsagen først bliver fundet senere i forløbet, f.eks som du selv nævner, at kvindens æg ikke er gode. 

Anmeld

24. august 2011

nielsen80

Uha jeg kender så godt det, du beskriver. Man ville bare så gerne have en forklaring på, hvorfor ønskebarnet ikke bliver en realitet. Jeg trøster mig dog med, at de på klinikken har sagt, at uforklarlige barnløse har en lidt højere chance for success end mange andre grupper med en diagnose - Ved ikke om dette er sandt, men jeg klynger mig til det

Kroppen er enormt kompliceret, og som man kan se fra flere indlæg herinde, så kan den ene ægudtagning gå som en drøm, mens den næste ender i stort set ingen æg - uden nogen forklaring på, hvorfor der kan være så stor forskel fra gang til gang. Tror vi BIBer bare må indstille os på, at der er så mange ting i denne behandlingsverden, man ikke forstår og ikke kan få en forklaring på. Men heldigvis ender det hele lykkeligt alligevel for langt de fleste. Håber din ventetid snart er ovre, og du står med de to berømte streger.

Anmeld

24. august 2011

bubba

Miss BananaHammock skriver:

Det har vi også fået at vide.. Tænkte dog ikke så meget over det og har egentlig bare accepteret det.. er bare glad for at de hormoner jeg får hjælper mig til at lave æg :-)

Rigtig god idé med behandlingsblog. Jeg skriver selv dagbog, ikke for hver dag, men lige de dage, hvor jeg føler der er noget at skrive om mht. behandling. Skrev f.eks. i går om at jeg var til scanning. For mig er det i hvert fald en god idé og det hjælper mig også med at få den tvivl og de spørgsmål jeg har ud af kroppen og ned på papir. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.