Uforklarlig barnløs! Synes man hører flere og flere få denne diagnose, men er det virkelig også så uforklarligt?! Jeg kan ikke lade hver med at tænke at der altid er en grund til alting, og gad vide om man om 50år kan undersøge folk for mange flere grunde til barnløshed?
Vi har valgt at fortsætte i IVF fordi vi ikke tror på IUI, men også fordi at man ved IVF finder ud af flere ting. Kan sædcellen befrugte ægget? Kan ægget dele sig? Sætter det sig fast? Sker der den naturlige udvikling? osv.
Gad vide om man i fremtiden kan undersøge dette uden at skulle gennemføre IVF og om det bliver en naturlig del af forundersøgelserne for at undgå de mange mislykket IUI forsøg.
Er der nogen af jer der også har fået den med uforklarlig barnløs som ligesom mig bare gerne vil have nogle svar, også selvom de så måske ikke er gode?! Jeg kan mærke at et af de mange stress punkter for mig er det faktum at jeg ikke aner hvad jeg skal forholde mig til og derfor prøver at forholde mig til alting halvt. Jeg har tjekket alle mine vaner i hoved og røv, men har ikke overskud til at ændre alle de dårlige på en gang, hvis det nu aligevel slet ikke er det der er galt... kan I følge mig? HVis man nu bare fik afvide at det var noget med ens levestil, så var der pludselig en stærk motivationsfaktor til at gennemføre en ændring. Eller man fik afvide at det var genetisk, så kunne man holde op med at stresse over hverdagen og slappe af.
Ihh der er mange tanker i hovedet på mig fortiden - beklager at det går lidt ud over jer herinde 
Måske man burde starte en behandlingsblog?!
Anmeld