Nå, så kan jeg bedre forstå det med vægten
Johan var 3280, da han blev født.
Da han var 4 mdr. var han bare så klar til ske-mad, og vi startede op med majsgrød. Først nogle skefulde og så lidt mere ad gangen. På 5 dage var han oppe på 1½ dl til aften. Så fortsatte vi med forskellig slags grød: rismel, boghvede og hirse. Efter 14 dage udvidede vi med et morgenmåltid og 14 dage derefter med endnu et måltid. Her begyndte vi også med grøntsagsmos: gulerod, pastinak, sød kartoffel, broccoli, blomkål, ærter.. Én slags ad gangen. Nu hvor han er blevet ½ år, får han også kød. Han er ret stort-spisende, synes jeg, men får så heller ikke rigtig modermælk.
Dagen i dag: kl. 7 en lille ammetår. Kl. 8 boghvedegrød lavet på 1½ dl væske med en stor spiseskefuld sveskemos. (kl. 9-10.30 en lur) kl. 11.30 kartoffelmos af 50 g. kartoffel, hvor der blev levnet lidt. 1 dl mos af sød kartoffel og gulerod. En stor spiseskefuld mos af kyllingelever. (kl. 13-14.30 en lur) kl. 15 mos af ½ banan og godt ½ dl tykmælk. kl. 18 majsgrød på 1 dl væske, 1 dl blomkålsmos og en stor spiseskefuld kyllingemos (den var ny, men han var glad for det.) kl. 19 sovetid.
Hvor længe har I været igang med grøden?
Kh Molly
Lyder som om din dreng er rigtig glad for mad - skønt! Og sikke meget forskelligt han gerne vil have..
Lige for at sammenligne har William i dag spist (har spist grød i ca 1 mdr nu):
kl 06 - 100 ml mme
kl 09 - tilbudt mme, men afviste
kl 10.20 - Hirsegrød ca 1,5 dl med vand i kop
kl 14.20 - Lidt risgrød med frugtmos
kl 18 - Meget lidt grønsagsmos (Han er ikke vild med kartoffel, men vi øver) - Supplere op med risgrød med sveskegrød
kl 22-23 plejer jeg at "vække" ham og tilbyde vælling som han spiser alt fra 50 ml-150 ml
Han siger ikke rigtig til når han vil have mad mere. Det er som om grøden mætter meget mere og han derved kan holde sig i langtid.. Giver du din dreng efter tidspunkt eller først når han siger til?
Får han kun flaske/bryst en enkelt gang i døgnet eller?
P.s Tak fodi du gider at bruge så meget tid på at svare!