Putning - Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2009

Mutti2

Hejsa. Jeg har lige været igennem det samme med min datter for 3 mdr siden. Der var det bare flere timer hun kunne skrige. Også selv om jeg lå inde ved siden af hende... Det stod på i 1½ mdr

Jeg bad om besøg af sundhedsplejersken, hun kom ud og hørte hvor hysterisk Milla-Victoria var, selv når hun skulle sove middagssøvn.
Sundhedspejersken satte sig ned og sagde opgivende at hun simpelthen ikke vidste hvad jeg skulle gøre. (hun har været i faget i over 30 år).

Men vi tog en snak om det, og hun rådede mig til at lave en smule om på rutinerne. Det kan være den mindste lille detalje der gør en stor forskel!!

Det der hjalp her, var at hver gang jeg forlod rummet, sagde lige så højt (altså ikke noget hvisken):"Godnat min skat, nu ligger mor dig ned i sengen, og nu putter jeg dyne over. Nu går mor ind i stuen, for du skal sove. Mor elsker dig, kan du sove godt, så ses vi i morgen "

Ved simpelthen at sætte ord på det der sker. Og allerede da jeg gjorde det om aftenen lagde hun sig til at sove uden brok, og har gjort det lige siden

Håber det kan hjælpe em smule :-)

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2009

trunte89

ok, det er da værd at prøve det med at snakke, for vi hvisker altid til hende.

Det er dog allerede blevet noget bedre. der går max 20 min nu, o g vi kan nøjes med at går derind en 3 gange. En af dagene skylle vi slet ikke derind, hun snorksov da hun havde fået sin mælk

Så skal vi bare til næste trin og det er, at vi sover hele natten, suk jeg synes, at det er hårdt at tage den kamp med hende. vi har prøvet halvanden måned før uden resultat..

- Trine

Anmeld

18. januar 2009

Mutti2

trunte89 skriver:

ok, det er da værd at prøve det med at snakke, for vi hvisker altid til hende.

Det er dog allerede blevet noget bedre. der går max 20 min nu, o g vi kan nøjes med at går derind en 3 gange. En af dagene skylle vi slet ikke derind, hun snorksov da hun havde fået sin mælk

Så skal vi bare til næste trin og det er, at vi sover hele natten, suk jeg synes, at det er hårdt at tage den kamp med hende. vi har prøvet halvanden måned før uden resultat..

- Trine

Ja, det er da et forsøg værd

Det der med en fuld nattesøvn er jeg heller ikke noget til endnu
Men jeg tror jeg skal til at have det iværksat, jeg synes bare det er svært hvordan man lige skal gribe det an
Vi er ved at stoppe nat-amningen, og det går sådan set rigtigt godt efter næsten 3 uger. Men det har ikke gjort at hun sover om natten.

Forresten, tillykke med hende i morgen

Knus Pernille

Anmeld

18. januar 2009

trunte89

Nej, jeg synes også, at den er svær.
Sidst vi gjorde det var det bare ind og lægge hende/give sut hver gang hun skreg, men efter 1 måned synes jeg ikke det var så sjovt igen kun at få et par timers nassesøvn.
Nu vågner hun på en god nat 2 gange og får en flaske hver gang og er som regl væk med det samme igen, så det er til at holde ud.
Selvføgelig kan hun godt undsvære - det skal hun hvertfald - men jeg kan bare ikke finde overskuddet til at tage kampen igen.

- Tak og tillykke med din for nogle dage siden

- Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.