Hejsa. Jeg har lige været igennem det samme med min datter for 3 mdr siden. Der var det bare flere timer hun kunne skrige. Også selv om jeg lå inde ved siden af hende... Det stod på i 1½ mdr
Jeg bad om besøg af sundhedsplejersken, hun kom ud og hørte hvor hysterisk Milla-Victoria var, selv når hun skulle sove middagssøvn.
Sundhedspejersken satte sig ned og sagde opgivende at hun simpelthen ikke vidste hvad jeg skulle gøre. (hun har været i faget i over 30 år).
Men vi tog en snak om det, og hun rådede mig til at lave en smule om på rutinerne. Det kan være den mindste lille detalje der gør en stor forskel!!
Det der hjalp her, var at hver gang jeg forlod rummet, sagde lige så højt (altså ikke noget hvisken):"Godnat min skat, nu ligger mor dig ned i sengen, og nu putter jeg dyne over. Nu går mor ind i stuen, for du skal sove. Mor elsker dig, kan du sove godt, så ses vi i morgen

"
Ved simpelthen at sætte ord på det der sker. Og allerede da jeg gjorde det om aftenen lagde hun sig til at sove uden brok, og har gjort det lige siden
Håber det kan hjælpe em smule :-)
Knus Pernille
Anmeld