Putning - Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.165 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. januar 2009

trunte89

Jeg har virkelig brug for jeres råd.
Putningen af lillepigen er blevet et mareridt.
Hun har ellers stortset altid været god til at falde i søvn om aftenen. Hun får en flaske og så er vi gået, og har max været inde ved hende 2 gange.
Men de sidste 5 dage har hun ligget og skreget i op til 3 kvarter.
Har prøvet at sidde og synge for hende og en gang hjalp det efter 10 gange af 'solen er så rød mor', men det var vidst også en engangsforestilling.
Vi går ind til hende, lægger hende ned og går igen.
Tager hende ikke op eller snakker - hvertfald kun meget stille så.

Hvad gør vi? det er ved at smadre os helt.

- Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2009

stumpen-89

Ta hende med ind og sove

Anmeld

11. januar 2009

Stumpen

Jeg ville fortsætte som I gør lidt endnu, for jeg tror at hun er ved at prøve jer af, for at se om kan flytte jeres grænser.. (Men kan jo ikke sige med sikkerhed at det er det)
Qnus Anja..

Anmeld

11. januar 2009

Pia

Forsæt med det i har gang i.
Jeg er sikker på hun bare prøver grænser.

Efter min mening gør i det helt rigtige..

Kh Pia.

Anmeld

11. januar 2009

Mormilla

trunte89 skriver:

Jeg har virkelig brug for jeres råd.
Putningen af lillepigen er blevet et mareridt.
Hun har ellers stortset altid været god til at falde i søvn om aftenen. Hun får en flaske og så er vi gået, og har max været inde ved hende 2 gange.
Men de sidste 5 dage har hun ligget og skreget i op til 3 kvarter.
Har prøvet at sidde og synge for hende og en gang hjalp det efter 10 gange af 'solen er så rød mor', men det var vidst også en engangsforestilling.
Vi går ind til hende, lægger hende ned og går igen.
Tager hende ikke op eller snakker - hvertfald kun meget stille så.

Hvad gør vi? det er ved at smadre os helt.

- Trine

Har lige været igennem det samme. Vi kunne kun få ham til at sove oven på os
Han var forkølet, så troede det var der for. Det var det os lidt. Han havde en lille prop i øret, som gjorde at det gjorde ondt når vi lage ham ned.

Hvis din dreng er forkølet, så stil sengen på skrå så han ikke ligger helt ned. Du kan gøre det med et brædt eller nogen tellefon bøger. Og så saltvands dråber så det ikke bliver værre...

Hvis han ikke er forkølet, er han nok bare ude på at prøve grænser. Men hvis det bliver ved så snak med lægen, bare lige for at finde ud af om der er noget galt...

Anmeld

11. januar 2009

trunte89

tak for jeres svar. Det er rart, at få bekræftet, at det er det rigtige vi gør.

Det med at tage hende ind til os hjælper ikke. Så er det bare fis og ballade

Der var også lige et par dage hvor hun gerne ville sove når hun lå på os, men det hjælper heller ikke mere.
Hun er ikke forkølet eller noget, og har lige fået tjekket ørene.

Vi må bare bide i det sure æble og fortsætte kampen.

Anmeld

11. januar 2009

amc80

hejså

uundskyld mig syned i nære ord prøv grænder af tro mere det er trykhed
her har jeg også prøv det sammen!
der sad jeg ind ved hende og bare hun så mig hvad der indg problemer
der komme en tid hvor der mang tryhed! et af de der tidspring
så hold hove koldt og gøre de i er vand til!
det er hårtd men bare vendt det virker
med venlig hilsen
annemette

Anmeld

11. januar 2009

Honningblomst

Uhh, jeg hader virkelig den der med at børn prøver grænser af....det er jeg i hvert fald på ingen måde enig i at hun gør.
Børn udvikles i ryk og tager gerne et skridt frem og i perioder to tilbage.
Det fantastiske og hårde ved at have børn er at de hele tiden udvikles og det man som mor troede var lov den ene dag ændres den næste.
Når hun er ked, så har hun brug for noget...hun er på ingen måde i stand til at tænke at det hun gør kan genere jer...hun har brug for jer og om dagen dækker du jo det behov.Jeg forstår ikke at behovet for mor så ikke kan dækkes bare fordi det er aften...det er en periode som alt andet. Måske du kunne lægge dig med hende i din favn, vugge hende tæt ind til dig og nynne til hun sover...hun har bare brug for dig...og selvfølgelig prøver hun ikke grænser eller andet af...hun er lyst og følelsesstyret og har et brhov for noget, som kun du kan hjælpe hende med.
Fyld på af al den tryghed hun har brug for nu, det kommer dobbelt igen på sigt.
Knus Eva...

Anmeld

11. januar 2009

trunte89

Eva skriver:

Uhh, jeg hader virkelig den der med at børn prøver grænser af....det er jeg i hvert fald på ingen måde enig i at hun gør.
Børn udvikles i ryk og tager gerne et skridt frem og i perioder to tilbage.
Det fantastiske og hårde ved at have børn er at de hele tiden udvikles og det man som mor troede var lov den ene dag ændres den næste.
Når hun er ked, så har hun brug for noget...hun er på ingen måde i stand til at tænke at det hun gør kan genere jer...hun har brug for jer og om dagen dækker du jo det behov.Jeg forstår ikke at behovet for mor så ikke kan dækkes bare fordi det er aften...det er en periode som alt andet. Måske du kunne lægge dig med hende i din favn, vugge hende tæt ind til dig og nynne til hun sover...hun har bare brug for dig...og selvfølgelig prøver hun ikke grænser eller andet af...hun er lyst og følelsesstyret og har et brhov for noget, som kun du kan hjælpe hende med.
Fyld på af al den tryghed hun har brug for nu, det kommer dobbelt igen på sigt.
Knus Eva...

Hun vil slet ikke ligge tæt eller noget. Det er også prøvet
Og jeg prøver at sidde derinde og synge og synge, men så er det bare fis og ballade fra hendes side.
Har prøvet at nusse hende osv, men det fungere slet ikke. Desværre.
For jeg ville hellere end gerne ligge med hende til hun sov. Kunne være skønt

Anmeld

18. januar 2009

appelgren

Jeg er også sikker med det med grænserne - det er ligesom når de finder ud af at de kan få vand, så beder de om det 5 gange efter hinanden :0)

Vores søn er 2 år og han gider bare heller ikke sove. Nu er det okay at lægge ham om aftenen, så sover han omkring 20.15, men så har han fået en idé med at vågne mellem kl. 02-03 og så ligge vågen imellem 1-2 timer. Vi tager ham ind. I nat var han vågen i 2 timer, lagde ham ind til sig selv igen efter 1 time og begyndte så på den med at tage ham op - ligge ham ned så snart han ikke sagde noget, så flippede han ud igen. Så fortalte jeg at jeg var her og satte mig og holdt ham i hånden, så faldt han i søvn til sidst.

Det er simpelthen ved at drive os til vanvid, håber ikke det bliver det samme i nat når vi skal op og på job.

Jeg er helt åben for nye ting at gøre, for han har dog altid været en tyran ved nattetid.

Knus Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.