Amning og blufærdighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

Mettefpigen

Jeg har tænkt mig at amme når jeg er hjemme, ved min mor og nogle tætte veninder.. Og når jeg er ude vil jeg give flaske... Jeg føler mig ikk tryg ved at skulle amme ude....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Mumto3

Ammebluser er guld værd! De skjuler virkelig alt og ellers hvsi du har en slynge kan du amme i slyngen, så kan man hverken se dig eller dit barn! eller du kan bare lægge en stofble henover.

Anmeld

23. august 2011

Pikku Myy

Moms skriver:

Der er nu længe til, jeg skal føde, men jeg kom ind på en tråd ang. amning for og imod og det satte nogle tanker i gang.

Jeg vil gerne amme, men ved jo ikke om jeg kan. Det er ikke noget jeg frygter - ikke i forhold til barnet og faderen eller mine bryster i hvert fald, men jeg kunne godt forestille mig at jeg ville føle mig temmelig udsat, blottet og irriteret over at skulle sidde og amme foran andre. Og af en eller anden grund især svigerfar.....

Så hvis andre har været i den situation, vil I så fortælle, hvad I gjorde? Da jeg gerne vil amme, er det ikke så relevant, hvis jeres valg var at give flaske - eller...hov...kunne man give flaske, hvis man nu var i byen, og så vente med brystet til man kom hjem? Altså springe en amning over? Gør det ondt? Kan man veksle mellem bryst og flaske?

Jeg tænker, at jeg vil tage mit barn med i et separat rum eller gå lidt for mig selv, men man kan jo ikke sidde og hvæse, hvis nogle kommer og vil kigge alligevel. Det ville vel også virke mærkeligt eks. at lægge en stofble over skulderen, som dækker bryst og barn?

Håber på idéer og forslag...

Moms

Jeg er klart af den holdning at man kan amme hvor som helst og når som helst. Det er smukt og hel og aldeles asexuelt, og jeg tvivler på at der er særlig mange mænd der lige ser sit snit til at lure bryster når der ligger et lille barn og dier. Jeg snakkede med en af min kærestes venner for lidt tid siden. Vi kom ind på bryster, og jeg sagde med et glimt i øjet at han havde da set mine. Det mente han nu bestemt ikke, men da jeg så spurgte om han ikke havde kigget på min søn mens han havde fået mad hos mig, måtte han jo indse at han nok havde set mine bryster, men han mente nu at det var noget helt andet, og det vil jeg give ham ret i!!

Nu kender jeg ikke din svigerfar, så det kan da godt være at han er en lummer herre, men jeg tvivler nu på at han overhovedet vil se dine bryster når hans lille, nye barnebarn ligger ved siden af.

Prøv at lade være med at tage sorgerne på forskud. Hvad nu hvis du finder det helt naturligt at amme, men har besluttet dig for en hel masse løsninger der i bund og grund ikke bliver nødvendige, men du føler dig "tvunget" til at følge. Så mister du det "mest geniale" ved amning; at du netop ALTID har maden klar når dit barn bliver sultent Man behøver jo ikke hive patten frem til fuld skue. Det kan sagtens gøres diskret (barnets hoved dækker brystet). Og hvis du føler dig blottet, er det en rigtig fin idé at lægge en stofble fra skulderen ned over barnets hoved. Det brugte jeg selv meget en overgang, men det var nu mere fordi min søn blev nemt forstyrret når han spiste. Og dér har du så en god undskylding hvis der er nogen der undrer sig over at du gerne vil holde amningen lidt privat

Anmeld

23. august 2011

132319

Jeg ammer og ammede hvor som helst og når som helst. I toget, i bussen, på en cafe -Jeg er fuldstændig ligeglad

Jeg dækker den bare del af brystet med et tørklæde eller en stof le men det er mest for de mennsker der er omkring mig's skyld...

Anmeld

23. august 2011

Pikku Myy

132319 skriver:

Jeg ammer og ammede hvor som helst og når som helst. I toget, i bussen, på en cafe -Jeg er fuldstændig ligeglad

Jeg dækker den bare del af brystet med et tørklæde eller en stof le men det er mest for de mennsker der er omkring mig's skyld...

Det er bare så fedt! Vi gyngede forleden dag, mens der sad en mor i den anden gynge og ammede sin søn. Det så så nemt og naturligt ud at jeg slet ikke kunne forstå hvorfor jeg aldrig havde siddet i en gynge og ammet...

Anmeld

23. august 2011

1974

Amme t-shirt og amme toppe er så gode ,de skjuler både bryste og mave :-)

Anmeld

23. august 2011

132319

Det er bare så fedt! Vi gyngede forleden dag, mens der sad en mor i den anden gynge og ammede sin søn. Det så så nemt og naturligt ud at jeg slet ikke kunne forstå hvorfor jeg aldrig havde siddet i en gynge og ammet...

Hehe det kunne jeg også have fundet på

Jeg ammede i køen i Kvickly en dag. Det var midt i juletravlheden og køen ville vare mindst et kvarter. Kamille skreg og skreg så jeg tog hende op og ammede hende stående. Folk gloede men det fleste kom med anerkendende nik fordi jeg havde fået skrigballonen til at tie stille

Anmeld

23. august 2011

Mor Christa

Wimmie skriver:

Præcis dét du beskriver vil nok blive min strategi når (hvis) jeg skal amme. Jeg er heller ikke vild med tanken om bare at hive brystet frem foran andre (heller ikke familien), men jeg har aldrig syntes det var mærkeligt hvis nogen valgte lige at forlade rummet eller lægge en stofble over for at dække lidt

Neej, jeg synes også det er helt fint at gå lidt væk fra de andre når man skal amme. Det er alligevel en ret personlig ting ..
Det virkede også super for mig, det der med dynen. Det var hyggelligt samtidig med, at man ligesom var dækket til.

Anmeld

23. august 2011

Lotus86

Jeg kan sagtens forstå dig, jeg havde det på samme måde da jeg var gravid, og har det til dels stadig... Jeg har aldrig været vild med tanken om at skulle amme, jeg ved ikke hvorfor, men det har bare ikke været mig. Da jeg fødte vores søn for 7 uger siden var det med amning meget problematisk for mig, jeg stressede helt vildt hvis vi skulle ud, feks. i et center, for tænk nu hvis han vågnede og ville have mad, det var virkelig ikke sjovt at have det sådan. Når vi har gæster, eller er ude hos andre, så går jeg altid ind i et rum for mig selv, jeg har det bare ikke godt med at amme foran alle andre, lige bortset fra mine tætte veninder og min mor, men jeg synes bestemt ikke der er noget galt i at gå for sig selv. Jeg har også benyttet mig af sutteflasken et par gange, så har jeg malket ud til ham, og så har han fået flaske, det har virket fint, og har ikke haft nogle problemer med at amme ham bagefter.

Det hele er dog blevet lidt bedre nu, var sammen med to piger der også har børn på Valdemars alder, og der blev jeg nødt til at give ham mad foran dem, men det generede mig faktisk overhovedet ikke, for de gjorde jo det samme, men det har hjulpet mig meget til at være mere afslappet omkring det, men jeg bliver stadig aldrig den type som bare kan være ligeglad og hive dem frem hvor som helst

Anmeld

23. august 2011

Moms

Tusind tak for jeres svar indtil videre. Jeg suger til mig

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.