Anonym skriver:
Årh det var min 9mdr søns 3 dag i vuggestuen og han skreg så meget af gråd ...

Vi fik ikke sagt farvel hvor hende pædagogen tog ham bar og sagde sig farvel til mor , og han skreg ... og de sagde jeg bare sku gå nu ellers blev det værre.. men stakklen havde vænnet sig til at jeg sad lidt med ham og gik når han fik kigget sig rundt lidt.. men næ nej det fik jeg ikke lov til 

Jeg ringede efter en halv time og kunne hører ham græde for vildt i baggrunden .. årrrrh mit hjerte knækkede årrrh
Jeeg tog derover og blev med ham i god tid og tog ham med hjem da han blev søvnig..
Men hvad sker der så i morgen ??? JEG VIL IKKE HA HAN GRÆDER SÅ MEGET AT HAN HUKLEDE DA JEG KOM !!!
Han eer lidt speciel når han skal sove, sommetider vugger vi ham, eller han skal ligge på siden ellers falder han ikke i søvn. Men i vuggestuen skal de have sele på i barnevognen og det ville han bare ikke forleden dag og vred sig fra den og vendte sig om, er bange for han kan blive kvalt i den. 
Jeg er vikelig bekymret piger, please hjælp.
Hvad gør jeg dog ? hjælp.
Forklar at du kender dit barn bedst og det er sådan og sådan du vil have det skal foregå, at du godt ved at når du siger farvel skal det være hurtigt og glad, men at her det første stykke tid der sidder du dig altså ned med ham og går først når du mener han føler sig tryg, det hjælper ikke noget at de mener at de har styr på det, hvis du ikke føler I samarbejder om det, gør klar hvordan du mener jeres farvel skal være, og så spørg om de har nogle tanker til det.
Er selv pæd. uddannet, og har 1 gang flippet helt ud og skældt, hvad der viste sig at være en medhjælper ud, da hun lavede samme nummer med min datter, udover at hun tog hende (hvad jeg anså for "hårdt") i armen og hev mig datter væk fra mig, desværre var jeg tvunget til at gå, men havde en udd. pædagog ikke været i nærheden og på vej over mod min datter, så havde jeg simpelthen taget hende med. Det var 5 dag hun var der, da jeg kom tilbage for at hente min datter sagde jeg til hende at jeg ville tale med hende, og så fortalte jeg hende at det hun havde gjort i morges var fuldstændig uaceptabel for mig, hvis hun virkelig ville have hjulpet min datter, kunne hun have distreheret hende med noget legetøj og ikke revet hende væk fra mig, hendes argument, jamen jeg troede du havde travlt, det kunne hun i sagens natur intet vide om, så jeg sagde til hende, at havde min datter skulle være der en dag mere, så havde hun skulle holde sig så langt væk fra min datter.. arrrhh jeg var så gal.
Du bliver nødt til at stole på at selvom der vil være gråd indimellem når man går og det så går over, i starten tager det måske længere tid, så handler dette om at afleveringen skal være en positiv oplevelse, og den måde de agerede på i går bestemt ikke underbyggede dette, og så vær klar i din forestilling om hvordan du ser afleveriingen ske, og at du selvfølgelig er åben for deres input, men i sidste ende så er det sit barn og dig der kender ham bedst færdig!