Hjælp med halsudskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

Mi

bullerbassen skriver:

Ved det faktisk ikke for man køber kun 1 str  der er ikke flere i et mønster. Jeg har købt str 92 men syntes det virker meget stort.

Ja syntes det er blevet så fint - de blå er blot syet i en stof rest jeg havde til at ligge - det brune er nr 2 sæt

Det var da træls, at man kun køber en størrelse. Men jeg må lige holde øje, næste gang jeg er i stof og stil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

bullerbassen

Mi skriver:

Det var da træls, at man kun køber en størrelse. Men jeg må lige holde øje, næste gang jeg er i stof og stil

Ja meget  lidt ærgeligt købte nemlig 92 fordi han er på vej i 92 men det er ALT for stort .. Så der går lige lidt endnu inden han kan passe det. Og har ikke mønster til et han kan passe nu  Skønt med de mønster der er flere str i.

Anmeld

23. august 2011

ekzunz

Mi skriver:

Jeg syede elastikken i, jeg tror godt at jeg kunne have fået halsudskæringen mindre, hvis jeg havde lavet en løbegang og så trukket elastikken i den, men så krøb ærmerne langt op, så de blev 3/4 ærmer.

Jeg tror også at jeg vil prøve at lægge lidt ekstra til mønsteret næste gang, for tror ikke jeg kan få det ordentlig ellers.

Men i den tunika jeg har syet der er ærmerne også med i halsudskæringen - og jeg synes altså ikke at de blev kortere af at jeg lavede elastikken kortere (jeg fik nemlig lavet ærmerne alt for lange og måtte lave dem om)

Anmeld

23. august 2011

VIPpigen

Mi skriver:

Jeg overvejede også at lave det ekstra stykke i noget andet stof, men kunne ikke lige finde noget som passede til. Men god ide at gøre det samme i ærmerne, så bliver den jo lidt mere spraglet

Præcis

Og helt klart en fordel næste gang at sy løbegang i halsen, og så forlænge ærmet. Jeg har også lavet tunikaen i minikrea. Der har jeg enda måtte korte ærmerne lidt af fordi de var for lange til mandens niece.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.