Hjælp med halsudskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.018 visninger
23 svar
0 synes godt om
22. august 2011

Mi

Jeg har lige færdiggjort en bluse til mine piger. Mønsteret er fra minikrea, og egentlig godt. Det hedder empirekjole - 30000

Men men men, halsudskæringen blev aaaaaalt for stor, og det så tåbeligt ud. så jeg klippede et stykke og syede i halsen, men det blev heller ikke rigtig godt.

Er der andre der syr i dit mønster og hvad gør i????

Undskyld på forhånd at billederne vender forkert

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

rimor

Mi skriver:

Jeg har lige færdiggjort en bluse til mine piger. Mønsteret er fra minikrea, og egentlig godt. Det hedder empirekjole - 30000

Men men men, halsudskæringen blev aaaaaalt for stor, og det så tåbeligt ud. så jeg klippede et stykke og syede i halsen, men det blev heller ikke rigtig godt.

kan desværre ikke hjælpe dig da jeg jo først netop har syet nederdele...bluser må vente lidt endnu

Anmeld

22. august 2011

Mi

rimor skriver:

kan desværre ikke hjælpe dig da jeg jo først netop har syet nederdele...bluser må vente lidt endnu

Kommer tid kommer råd

Anmeld

22. august 2011

rimor

Mi skriver:

Kommer tid kommer råd

jaaa..har meldt mig til sy kursus her i efteråret...så jeg også kan blive en sy-haj

Anmeld

23. august 2011

Mi

rimor skriver:

jaaa..har meldt mig til sy kursus her i efteråret...så jeg også kan blive en sy-haj

Det lyder da spændende. Så må du lige dele fif ud

Anmeld

23. august 2011

Winnie

Mi skriver:

Uden at kende mønsteret, vil jeg sige at du ikke havde strammet elastikken nok i første omgang? Er det med løbegang eller påsyet elastik?

Anmeld

23. august 2011

VIPpigen

Hvad med at klippe et stykke af ærmerne også, og så sy et andet stykke stof i, som står flot til kjolen, men så det ser ud som om det er meningen at der er det stykke på

Var det til at forstå

Anmeld

23. august 2011

bullerbassen

Kan desværre ikke komme med et godt råd, da jeg ikke  har lavet sådan en før. Har lavet alm trøje men med ribkant i halsen.

Men vil nu sige at jeg syntes den ser rigtig fin ud - at dømme udfra billedet

Anmeld

23. august 2011

ekzunz

Jeg syr tunikaer fra MiniKreas 30200 og det minder ret meget om kjolerne fra dit mønster. På tunikaerne skal der bare laves løbegang med elastik i halsudskæringen og den ser jo enorm ud inden der kommer elastik i - jeg mener at str. 4-6 skal elastikken være ca. 44 cm.

Men det ser da superfint ud med det ekstra stykke du har syet på

Anmeld

23. august 2011

Mette.

Mi skriver:

Jeg har også brugt det mønster, dog synes jeg det sidder rigtig dårligt på min datter.

Men altså, jeg forsøgte mig først med at sy elastikken i mens jeg syende rundt i kanten, på den måde fik jeg ikke elastikken stram nok. Men hvis du laver en løbegang og derfter trækker elastikken igennem, synes jeg sagtens jeg kunne få den stram nok i halsen. Hvordan gjorde du? 

Du kan jo også selv lave lidt om på mønstret, og klippe halsudskæringen mindre.. Det gør jeg tit med mønstre hvis jeg ikke er tilfreds med et eller andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.