kitty skriver:
Det er simpelthen skide smart! Vi har talt om noget lignende herhjemme, og har ikke fået gjort noget ved det endu. Og Gud forbyde at der sker noget, men man ved aldrig. Jeg taler med Bjørnen om det i aften, for jeg synes det der er en skide smart løsning!
I er sgu da også så kloge i Kolding 
Det ER vi nemlig!!
Ej, det var mig der insisterede. Jeg ville faktisk gerne have været viet i al hemmelighed på rådhuset inden jeg fødte. Men det ville Jørn iKKE! Så jeg krævede testamentet! Det med at arve 7/8 er "særligt" for testamentet. Altså sådan er det ikke selvom man bliver gift. Så arver man vist 50% og så er der tvangsarven til barnet. Men igen; hvad hulen skal barnet/børnene med de penge/ting/whatever?
Vi har sørget for, at vores barn ikke er omtalt ved navn (vi kendte ikke navn så det var så nemt) men der står blot alle vores fælles børn... Så skal vi ikke lave det om når Felix skal være storebror, og heller ikke selvom vi bliver gift.. måske... engang....
En anden ting I kan overveje og tale om, fordi advokaten nok vil spørge er, hvordan I stiller Jer over for "nye ægtefæller" i tilfælde af dødsfald. Altså må Hallurs nye kone arve "med" af Jeres fælles aktiver, hvis du er afgået ved døden, og må hendes eventuelle børn, hvad med deres evt. fælles børn osv.
Den var vi ikke forberedte på, og brugte lige et par dage på at tygge på. Vi er (og var fra start) heldigvis enige, så det har ikke som sådan trukket tænder ud, det er bare meget diffust at sidde og tale om... 
Anmeld