Opskrift på lækker og sundt mad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

henh01

Anonym skriver:

Det lyder super lækkert..

Men bliver det ikke for fed med cremefraise?

Nej jeg bruger 8 % og det er kun et par skefulde der skal i kartoffelmosen. Altså du laver bagekartoflen på normal vis, tager dem ud af ovnen, udhuler dem, blander lidt cremefraishe og krydderier i, evt lidt revet ost - fylder mosen op i skrællen igen og så lige i ovnen evt med lidt ost ovenpå til de er gylne. MUMS!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Nej jeg bruger 8 % og det er kun et par skefulde der skal i kartoffelmosen. Altså du laver bagekartoflen på normal vis, tager dem ud af ovnen, udhuler dem, blander lidt cremefraishe og krydderier i, evt lidt revet ost - fylder mosen op i skrællen igen og så lige i ovnen evt med lidt ost ovenpå til de er gylne. MUMS!

Uuh ja.. Det lyder da lækkert

Det vil jeg overveje..

Anmeld

26. august 2011

Femøre

Hvis du laver bruschetta til forret, synes jeg du skal holde den italienske stil, for at lave en rød tråd i menuen. Du kan sagtens lave kalv til hovedret, til salat ville jeg så lave en tomatsalat med friske tomater, frisk basilikum og mozarella. Desserten kunne være en nødderoulade med mascarponecreme, eller den traditionelle tiramisu

Anmeld

26. august 2011

Camillakn

Anonym skriver:

Heej allesammen

Jeg skal besøge en fyr en weekend her om et par uger.. Jeg har så kommet til at prale af at jeg er god til at lave mad og lovet at jeg skulle lave mad til ham..

Det eneste krav fra ham er at det ikke må være alt for usundt og det SKAL indeholde kød..  Så jeg tænker måske en 3 retters menu, men ikke for vildt.. Men jeg kan virkelig ikke komme på hvad det skal være..

Til forret har jeg overvejet bruchetta.. Men er det ikke usundt?

Hovedret har jeg overvejet noget med noget kalvekød og en god gang salat.. Men hvilken salat? Jeg gider ikke den traditionelle med salat, tomat og agurk, det bliver for kedeligt.. Det skal være lidt specielt.. Nogen af jer der har nogle gode forslag?

Og dessert ved jeg slet ikke hvad jeg skal finde på.. Nogle gode forslag?

På forhånd tak for hjælpen..

Kalkunbryst M. krydre urter, kartofler i ovnen med grøntsager.

Opskrift:

Kalkunbryst
1 ds. Tørret tomat
Purløg
2 fed Hvidløg
Frisk Koriander
Kartofler
Grønne bønner
Gulerødder
Pastinak
Rød peber
Smør
Salt & peber
Olie

Fremgangsmåde:

Skær et snit i kalkunbrystet og kom tørret tomat, koriander og purløg i. Lav en hvidløgssmør, du kan eventuelt komme koriander og purløg i der og kom det ned i rillen. Fedtstoffet skal bruges så kødet ik blir alt for tørt og kedeligt.

Kartoflerne skylles grundigt og skæres i både, hæld lidt olie over og kom dem i ovnen i ca. 50 min. Når der er gået en halv time skal du komme de skårne gulerødder, pastinak, rød peber og de grønne bønner ved kartoflerne. Du skal måske tilsætte lidt mere olie hvis behovet er for det.. 

Lav eventuelt en hvidløgssmør til retten ellers er en rødvinssauce rigtig lækker til og hvis du laver den selv kan du lige hive lidt bonus hjem der

Til forret kan du lave laksekræmmerhuse

og til dessert kan du købe nogle skåle med mørk chokolade, en is fra isis og nogle lækre frugter

Det var lige budet herfra

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Femøre skriver:

Hvis du laver bruschetta til forret, synes jeg du skal holde den italienske stil, for at lave en rød tråd i menuen. Du kan sagtens lave kalv til hovedret, til salat ville jeg så lave en tomatsalat med friske tomater, frisk basilikum og mozarella. Desserten kunne være en nødderoulade med mascarponecreme, eller den traditionelle tiramisu

Ja, det kunne også være en super idé at holde det italienske

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Camillakn skriver:

Kalkunbryst M. krydre urter, kartofler i ovnen med grøntsager.

Opskrift:

Kalkunbryst
1 ds. Tørret tomat
Purløg
2 fed Hvidløg
Frisk Koriander
Kartofler
Grønne bønner
Gulerødder
Pastinak
Rød peber
Smør
Salt & peber
Olie

Fremgangsmåde:

Skær et snit i kalkunbrystet og kom tørret tomat, koriander og purløg i. Lav en hvidløgssmør, du kan eventuelt komme koriander og purløg i der og kom det ned i rillen. Fedtstoffet skal bruges så kødet ik blir alt for tørt og kedeligt.

Kartoflerne skylles grundigt og skæres i både, hæld lidt olie over og kom dem i ovnen i ca. 50 min. Når der er gået en halv time skal du komme de skårne gulerødder, pastinak, rød peber og de grønne bønner ved kartoflerne. Du skal måske tilsætte lidt mere olie hvis behovet er for det.. 

Lav eventuelt en hvidløgssmør til retten ellers er en rødvinssauce rigtig lækker til og hvis du laver den selv kan du lige hive lidt bonus hjem der

Til forret kan du lave laksekræmmerhuse

og til dessert kan du købe nogle skåle med mørk chokolade, en is fra isis og nogle lækre frugter

Det var lige budet herfra

Det lyder super lækkert

Tak for rådet og det er klart en opskrift jeg skal prøve på et tidspunkt, enten en af dagene over ved ham eller også en anden dag, for det lyder vildt lækkert

Anmeld

26. august 2011

Camillakn

Anonym skriver:

Det lyder super lækkert

Tak for rådet og det er klart en opskrift jeg skal prøve på et tidspunkt, enten en af dagene over ved ham eller også en anden dag, for det lyder vildt lækkert

Det er os rigtig lækkert
Og hvis du hopper ud over at det ik skal være så sundt, er det vildt godt med lidt baconstykker i os eller bruge det samme koncept bare med en oksemørbrad og så bare lidt hakket feta og så ruller du bacon rundt om mørbraden. Men ja, så har du jo alt fedten fra baconet ..

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Camillakn skriver:

Det er os rigtig lækkert
Og hvis du hopper ud over at det ik skal være så sundt, er det vildt godt med lidt baconstykker i os eller bruge det samme koncept bare med en oksemørbrad og så bare lidt hakket feta og så ruller du bacon rundt om mørbraden. Men ja, så har du jo alt fedten fra baconet ..

Det er ham der går op i at det skal være sundt Jeg er sådan at når det er en "date" så gør det ikke noget det bare er GOD mad..

Anmeld

26. august 2011

Camillakn

Anonym skriver:

Det er ham der går op i at det skal være sundt Jeg er sådan at når det er en "date" så gør det ikke noget det bare er GOD mad..

Nej, der syntes jeg da os godt man kan gøre lidt mere.
Men det er altid sværest at lave lækkert sund mad syntes jeg. Nok os fordi jeg forbinder god date mad med en lækker bøf stegt i smør, og god rødvinssauce med fløde og lækre ovn kartofler . Heh 

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Camillakn skriver:

Nej, der syntes jeg da os godt man kan gøre lidt mere.
Men det er altid sværest at lave lækkert sund mad syntes jeg. Nok os fordi jeg forbinder god date mad med en lækker bøf stegt i smør, og god rødvinssauce med fløde og lækre ovn kartofler . Heh 

Ja, det er også det jeg forbinder med date Men jeg må prøve at se om jeg ikke kan overtale ham..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.