Søger råd til en nybegynder :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

LilleSmølf

@ Wampires

Har overvejet om det er helt latterligt at smutte ned til diverse butikker og spørge om de har brug for hjælp til at komme af med deres overskudslager *griner*

Det er ikke altid, det virker, men nogle af dem er glade for at få tingene taget af deres hænder og det kommer resten af os til gode.

Opgav lidt på de der babypakker pga. den med graviditeten men det skader næppe at forklare dem grunden og spørge om man ikke kan få en alligevel

Any vitamins are better than none... ved godt, at det ikke kan erstatte ordenligt ernæring men hjælpe kan det da, så skal vidst i Kvickly i morgen.

Tak skal du have for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

serinasmor

Odense92 skriver:

Hej I søde piger/kvinder/eventuelle mænd, der måtte have forvildet sig herind

Sagen er den, at jeg gennem Forening Uden Far skal hjælpe en mor og hendes lille pige, bl.a. ved at sende tøj, sko, mad, osv. ned til dem.

Nu står jeg så i den situation, at jeg ikke ved, hvad et barn på 2 år har brug for og det er her I kommer ind.

Jeg søger råd omkring hvilke basale ting et barn på den alder har bug for. Inkluder gerne alt I kan komme i tanke om, da jeg vidst pænt meget kan siges at være nybegynder på dette område (er lige begyndt at studere, der er ikke børn i udsigten lige foreløbigt). Tøj, udviklende legetøj, diverse redskaber og småting, hvad end I kan komme i tanke om, alt har interesse - det er ikke meget de har allerede.
Dog ingenting større end hvad der kan være i en banan-kasse (det er dem vi sender i).

Mht. vitaminer og lign. - hvad ville I anbefale? Det skal lige siges, at disse familier næsten intet har så det skal gerne være noget, der dækker "bredt”, da jeg tvivler på hun får alle de vitaminer, hun har brug for, gennem maden.

Har I gode råd til, hvor man kan få billige (eller gratis, hvis det ellers kan lade sig gøre i dagens Danmark) ting som bleer, vaskekulde, etc. og især gerne tøj (må godt være brugt) må I også meget gerne inkludere dét, da jeg selv er på SU

Jeg håber I vil hjælpe (og at jeg har oprettet dette indlæg det rigtige sted ) og på forhånd skal I have mange, tusinde tak.

Hvor er det dog stort af dig med sådan et initiativ  .... er det din første kasse ? så noget om at det anbefales man sender mad og lignende og et Måleskema den første gang så du ved hvor stort tøjet skal være

sidder og overvejer om jeg også burde hjælpe .. hmmm .... er det besværligt med aflevering osv .... hvordan får man en familie tildelt ??  og ikke for at være led .. men hvordan ved man om den familie man bliver tildelt reelt har behov for hjælpen ?? (bare en lille bekymring)

forresten ser folk du svarer nemmere dit svar hvis du citerer dem ... kør musen over deres indlæg og oppe i højre hjørne dukker en knap op du kan trykke på ... så skriver man bare løs som ellers ....

forresten ... tjek baby.dk's egen bortgives underside ... det kan være der er noget i dit område

Anmeld

22. august 2011

Nemesis

Odense92 skriver:

Sagen er den, at jeg gennem Forening Uden Far skal hjælpe en mor og hendes lille pige, bl.a. ved at sende tøj, sko, mad, osv. ned til dem.

Nu står jeg så i den situation, at jeg ikke ved, hvad et barn på 2 år har brug for og det er her I kommer ind.

Jeg søger råd omkring hvilke basale ting et barn på den alder har bug for. Inkluder gerne alt I kan komme i tanke om, da jeg vidst pænt meget kan siges at være nybegynder på dette område (er lige begyndt at studere, der er ikke børn i udsigten lige foreløbigt). Tøj, udviklende legetøj, diverse redskaber og småting, hvad end I kan komme i tanke om, alt har interesse - det er ikke meget de har allerede.
Dog ingenting større end hvad der kan være i en banan-kasse (det er dem vi sender i).

Mht. vitaminer og lign. - hvad ville I anbefale? Det skal lige siges, at disse familier næsten intet har så det skal gerne være noget, der dækker "bredt”, da jeg tvivler på hun får alle de vitaminer, hun har brug for, gennem maden.

Har I gode råd til, hvor man kan få billige (eller gratis, hvis det ellers kan lade sig gøre i dagens Danmark) ting som bleer, vaskekulde, etc. og især gerne tøj (må godt være brugt) må I også meget gerne inkludere dét, da jeg selv er på SU

Jeg håber I vil hjælpe (og at jeg har oprettet dette indlæg det rigtige sted ) og på forhånd skal I have mange, tusinde tak.

ved du hvad størrelse pigen er??? forstår familien engelsk, ellers kan de jo være svært at sende noget med der skal have instrukser - som fx vitaminpiller.

For det er jo ret svært at købe både tøj og støvler uden at kende til hendes størrelse.

praktiske ting ellers...hagesmækker, sengetøj (vejer ikke meget men fylder, medmindre du vacuumpakker det), strømper, strømpebukser, fiskeoliekapsler til at tygge.Natdragter/tøj.

:-) Sisse

Anmeld

22. august 2011

Holbæktrunten

Odense92 skriver:

Smukt af dig! Og god ide med at sende ting, i stedet for at give penge, der alligevel mest går til administration... Personligt ville jeg nok droppe bleerne - de fylder for meget ifht hvad man får ud af dem i praksis og hvad de koster at sende. Mht vitaminisere - forklar situationen på apoteket og få kvalificeret råd. Tøj, sko og legetøj - jeg ville gå i genbrugen, der findes nogle kun for børn. Og ellers er loppemarkeder geniale og hyggelige. Tegneting plejer også at vække lykke hos de små. Mht mad - find ting der ikke vejer for meget, men med høj ernæringsværdi. Nu er jeg ikke kostekspert, men fx havregryn giver ret mange kalorier - ved dog ikke om det er noget de vil spise? Tørret frugt (dadler, abrikoser, figner osv) giver også mange kalorier. Bønner og linser ligeså. Bare lidt hurtige tanker herfra

Anmeld

22. august 2011

LilleSmølf

serinasmor skriver:

Hvor er det dog stort af dig med sådan et initiativ  .... er det din første kasse ? så noget om at det anbefales man sender mad og lignende og et Måleskema den første gang så du ved hvor stort tøjet skal være

sidder og overvejer om jeg også burde hjælpe .. hmmm .... er det besværligt med aflevering osv .... hvordan får man en familie tildelt ??  og ikke for at være led .. men hvordan ved man om den familie man bliver tildelt reelt har behov for hjælpen ?? (bare en lille bekymring)

forresten ser folk du svarer nemmere dit svar hvis du citerer dem ... kør musen over deres indlæg og oppe i højre hjørne dukker en knap op du kan trykke på ... så skriver man bare løs som ellers ....

forresten ... tjek baby.dk's egen bortgives underside ... det kan være der er noget i dit område

Min mor har været medlem for et par år siden og hjalp hende dengang men, men, men... det var lidt noget andet når man ikke stod for det hele selv

For at svare på dine spørgsmål:

Det kommer nok an på hvor du bor, for at være ærlig. Ingenmandsland er nok lidt mere besværlig er fx. her i Odense, men de fleste har et afleveringssted tæt på eller en fra foreningen, der godt kan tage den med på vejen.

Inde på hjemmesiden (www.kontakt-familie.dk) har de en liste over de familier, der lige nu har mest brug for hjælp.

Formanden, Kirsten, snakker personligt med dem og undersøger, om de virekligt HAR brug for hjælpen. Samtidig kan du også se en del videoer og indlæg omkring de oplevelser folk har haft. En del af medlemerne ender også med at tage afsted for at besøge deres familier (ikke at det er et krav - men kontakten bliver ofte god!) og de er ikke blevet "skuffede", i manglen på et bedre ord.

Hvis du har brug for en bedre forklaring, er der på siden en fane, der hedder "kontakt", så du kunne evt. spørge formand om de bekymringer du måtte have

Og det skal jeg nok gøre er så småt ved at finde rundt i alle emnerne og kategorierne, tror jeg

Tak for hjælp

Anmeld

22. august 2011

LilleSmølf

ladydan1 skriver:

ved du hvad størrelse pigen er??? forstår familien engelsk, ellers kan de jo være svært at sende noget med der skal have instrukser - som fx vitaminpiller.

For det er jo ret svært at købe både tøj og støvler uden at kende til hendes størrelse.

praktiske ting ellers...hagesmækker, sengetøj (vejer ikke meget men fylder, medmindre du vacuumpakker det), strømper, strømpebukser, fiskeoliekapsler til at tygge.Natdragter/tøj.

:-) Sisse

Hun er str. 24/25 i sko og gætter på omkring et eller andet sted mellem 92 og 98 (det får jeg bedsked om lidt senere)

De forstår ikke engelsk men jeg snakker flydende bosnisk så det er intet problem at oversætte instrukserne
Og ellers er der en del frivillige oversættere selv for dem, der ikke gør.

Tak for hjælp

Anmeld

22. august 2011

LilleSmølf

Holbæktrunten skriver:

Smukt af dig! Og god ide med at sende ting, i stedet for at give penge, der alligevel mest går til administration... Personligt ville jeg nok droppe bleerne - de fylder for meget ifht hvad man får ud af dem i praksis og hvad de koster at sende. Mht vitaminisere - forklar situationen på apoteket og få kvalificeret råd. Tøj, sko og legetøj - jeg ville gå i genbrugen, der findes nogle kun for børn. Og ellers er loppemarkeder geniale og hyggelige. Tegneting plejer også at vække lykke hos de små. Mht mad - find ting der ikke vejer for meget, men med høj ernæringsværdi. Nu er jeg ikke kostekspert, men fx havregryn giver ret mange kalorier - ved dog ikke om det er noget de vil spise? Tørret frugt (dadler, abrikoser, figner osv) giver også mange kalorier. Bønner og linser ligeså. Bare lidt hurtige tanker herfra

Det er også en af de største grunde til, at jeg valgte denne forening. Jeg er medlem af et par andre men det er jo bare 50 kr om måneden der går til hvem ved hvad...

Det bliver heller ikke bleer hver gang men de er meget dyre for hende at købe (de er vidst generelt vidst meget dyre ifølge alle, der har børn) så nogen vil gerne have mens andre hellere vil have mere plads til mad, tøj, osv. Det er en af de ting, man finder ud af undervejs.

Bønnerne og de tørrede frugter har jeg på listen (hvem der dog bare ikke selv var allergisk overfor alt, der smager godt) men ved ærligt talt ikke, om de spiser havregryn  men det kan jeg så inkludere i listen over spørgsmål jeg har brug for at stille dem.

Tak skak du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.