Søger råd til en nybegynder :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.220 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. august 2011

LilleSmølf

Hej I søde piger/kvinder/eventuelle mænd, der måtte have forvildet sig herind

Sagen er den, at jeg gennem Forening Uden Far skal hjælpe en mor og hendes lille pige, bl.a. ved at sende tøj, sko, mad, osv. ned til dem.

Nu står jeg så i den situation, at jeg ikke ved, hvad et barn på 2 år har brug for og det er her I kommer ind.

Jeg søger råd omkring hvilke basale ting et barn på den alder har bug for. Inkluder gerne alt I kan komme i tanke om, da jeg vidst pænt meget kan siges at være nybegynder på dette område (er lige begyndt at studere, der er ikke børn i udsigten lige foreløbigt). Tøj, udviklende legetøj, diverse redskaber og småting, hvad end I kan komme i tanke om, alt har interesse - det er ikke meget de har allerede.
Dog ingenting større end hvad der kan være i en banan-kasse (det er dem vi sender i).

Mht. vitaminer og lign. - hvad ville I anbefale? Det skal lige siges, at disse familier næsten intet har så det skal gerne være noget, der dækker "bredt”, da jeg tvivler på hun får alle de vitaminer, hun har brug for, gennem maden.

Har I gode råd til, hvor man kan få billige (eller gratis, hvis det ellers kan lade sig gøre i dagens Danmark) ting som bleer, vaskekulde, etc. og især gerne tøj (må godt være brugt) må I også meget gerne inkludere dét, da jeg selv er på SU

Jeg håber I vil hjælpe (og at jeg har oprettet dette indlæg det rigtige sted ) og på forhånd skal I have mange, tusinde tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

AnneBJ

Hvor er det flot af dig!

Jeg vil bare lige komme med et indspark omkring bleer- de fås billigt i Aldi som er testvindere. Vist nok ca. 80 bleer til 80 kroner afhængig af str. selvfølgelig. Vi bruger dem, da alle andre sidder rigtig dårligt på vores søn!
Ellers kan jeg ikke hjælpe så meget, vores dreng er kun 5 mdr. så vi har stadig 2 års alderen til gode, men kan du ikke linke til projektet? Det lyder spændende!

Anmeld

21. august 2011

LilleSmølf

Aldi-bleer er noteret

Jeg har en nevø, der lige har fejret sin første fødselsdag så det eneste jeg ved omkring babyer er, at de godt nok har brug for mange ting og dimsedutter (og at forældrene har brug for et stort bagagerum hvis de skal komme på besøg) så jeg er taknemmelig for alle råd og idéer

Jo, selvfølgeligt vil jeg da det.

www.kontakt-familie.dk

Der er en del familier, der har brug for hjælp og jeg synes, at det er en meget mere "personlig" organisation end de fleste (taler af erfaring da min mor var medlem i et par år så jeg er godt inde i, hvordan det fungerer) så man kan se, at den hjælp, man sender, faktisk gør nytte og ikke ender i "lommerne" på nogen.

Men det tror jeg hjemmesiden kan forklare bedre end jeg kan

Og (et sent) tillykke med baby - nyd det mens han stadig ikke er gammel nok til at ringe hjem fordi vaskemaskinen er for kompliceret og alle lagner bliver fint lyserøde.. *host*

Anmeld

21. august 2011

AnneBJ

Odense92 skriver:

Og (et sent) tillykke med baby - nyd det mens han stadig ikke er gammel nok til at ringe hjem fordi vaskemaskinen er for kompliceret og alle lagner bliver fint lyserøde.. *host*

Haha!!

Tak tak, jeg vil fluks kigge på linket!

Anmeld

21. august 2011

Mig med maven

Nu ved jeg ikke hvor meget du vil give af "fornøjelser". Men ud over alle de praktiske ting. Så kunne cder med musik, ude legetøj (bolde, kridt, sandting osv). Evt en tur til noget med dyr, ellers bøger med dyr, film med dyr tøjdyrs dyr osv.

Prasktiske ting kunne være:

Bleer som en anden også skrev, dem kan man jo ALDRIG få for mange af.
Tøj.
Sko.
Ting til puslebordet cremer, skumvaskeklude.
Sutter.

Håber du kan bruge nogle af ideerne.

OG MEGA COOL DET DU GØR!!!

Anmeld

21. august 2011

LilleSmølf

Tak for idéerne

Fornøjelser og legetøj skal der nok blive plads til

Jeg har været i praktik i en børnehave (og har da også en del fætre og kusiner jeg er blevet sat til at underholde fra tid til anden) så har bedre styr på hvad nogle af de ældre børn leger med - er lidt småbange for at sende noget afsted, som hun kunne komme til skade med/sluge, osv.

Dog vil jeg først have styr på det basale, især fordi vinter er på vej og Bosniske vintre bare er kolde så det gør noget. Der er jo ikke noget sjovt i at rende rundt i 2 meter høj sne i sneakers og uden jakke og jeg aner fx. ikke, om det er bedre med en flyverdragt eller en jakke + de der varme, vandafvisende bukser eller om det er helt ligegyldigt, etc. Jeg var aldrig særlig god til at kravle ud af flyverdragten selv men mener at kunne huske den var dejlig varm

Men CD'er og bøger lyder som en god idé. Hun kan jo alligevel ikke læse så mon ikke det går med billedbøger, til trods for at de er på dansk - så mange ord er der vel heller ikke i en bog til et 2årigt barn

Anmeld

21. august 2011

AnneBJ

Odense92 skriver:

Tak for idéerne

Fornøjelser og legetøj skal der nok blive plads til

Jeg har været i praktik i en børnehave (og har da også en del fætre og kusiner jeg er blevet sat til at underholde fra tid til anden) så har bedre styr på hvad nogle af de ældre børn leger med - er lidt småbange for at sende noget afsted, som hun kunne komme til skade med/sluge, osv.

Dog vil jeg først have styr på det basale, især fordi vinter er på vej og Bosniske vintre bare er kolde så det gør noget. Der er jo ikke noget sjovt i at rende rundt i 2 meter høj sne i sneakers og uden jakke og jeg aner fx. ikke, om det er bedre med en flyverdragt eller en jakke + de der varme, vandafvisende bukser eller om det er helt ligegyldigt, etc. Jeg var aldrig særlig god til at kravle ud af flyverdragten selv men mener at kunne huske den var dejlig varm

Men CD'er og bøger lyder som en god idé. Hun kan jo alligevel ikke læse så mon ikke det går med billedbøger, til trods for at de er på dansk - så mange ord er der vel heller ikke i en bog til et 2årigt barn

Altså når nu pengene er små, kunne vinterjakke og et par overtræksbukser nok være smart - for så er der også mulighed for kun at have jakken på.

Og så et par termostøvler. jeg ved godt de fleste danske børn har dem som backup støvler, og har ecco eller lignende fordi de er bedre for fødderne. Men termostøvlerne fungerer jo som forede gummistøvler, og det er da bestemt bedre end kondisko!

En hue og et par handsker?

Uldundertøj?

Anmeld

21. august 2011

TaAsJu

Super flot af dig.. Gå i de værse genbrug og se om du ikke kan finde en flyverdragt.. Vi bor på Grønland og her oppe kan vi ikke undvære sådan en men ja bleer og legetøj. Men huer og vanter og termo støvler.

Anmeld

22. august 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Som der er blevet nævnt tjek alle genbrugsbutikkerne i dit område.. ofte har de rigtig flot både legetøj og tøj til de små til helt ned omkring 5 kr. pr. ting... og snak med dem om hvorfor du søger ting.. nogen gange er man heldig at de har noget de ikke mener kan sælges men som stadig er i god nok stand til at være en hjælp for nogen der slet intet har...

overvej måske at kontakte et firma som har de der gratis gravidtetspakker og forklar formålet m.v. og spørg om det kan lade sig gøre at få sådan en at sende afsted... Det de kræver for at man kan få de gratis pakker er at man er medlem af deres forums og at de må sende en reklamer pr. mail eller post... og så at man er gravid... men det kan ikke skade at prøve at spørge dem ad.. nogen gange hjælper de ren og skær pga den omtale det kan give at du fortæller videre at de gjorde det...

Billige vitaminer har vi lige fundet at Kvickly har deres eget X-tra mærke til 19 kr. for 200 tabletter.. det dækker ikke alt det ekstra man skal have men det kan da i hvert fald hjælpe med at få dem allesammen omend i en mindre mængde...

Tjek tilbudsaviserne for fleecetæpper og store håndklæder... har selv set at Netto havde flotte fleecetæpper til 39 kr.. fik dog ikke kigget størrelse på dem...

ved heller ikke helt hvad en 2-årig skal bruge af aktivering da vi stadig venter på den første skal komme ud til os...

Anmeld

22. august 2011

LilleSmølf

Det her er da helt fantastiske idéer

Jeg fryser aldrig (i hvert fald ifølge min mor) så det er begrænset hvor meget "vintertøj" jeg sådan selv kan komme i tanke om, især med de danske vintre hvor regntøj vidst er en større prioritet.

Vinterjakke og overtræksbukser bliver det så

Må nok ærligt indrømme at begrebet termostøvler er nyt for mig, men skal da med stor interesse checke det ud. Og ja, kondisko og vand er og bliver bare end dårlig blanding.

Resten er også kommet på listen, er sikker på at hun nok skal blive glad for det

Uh, kan ikke forestille mig Grøndlanske vintre, pakket ind i 3 lag tøj

Det bliver også mest genbrug, for der skal også være plads til diverse madvarer, husholdningsting og tøj til moren (selvom pigen er højste prioritet lige nu).

Handler selv i genbrug fra tid til anden og kan kun forestille mig at børnetøj er endnu mere velholdt når de nu vokser ud af det så hurtigt. Mener faktisk vi har sådan en Mødrehjælps-ting her i Odense hvor salget går til trængende mødre eller noget i den stil, så det er vel kun en bonus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.