D-dråber vs. ACD-dråber...!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.153 visninger
23 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2011

Happiness

Som nogle nok ved døjer Lukas med lidt tarmproblemer. Det gør at han får ondt i maven, da han ophobber luft. Vi går til zoneterapeut, og det ser ud til at virke! (Jaiiii)

MEN han brokker sig stadig over ondt i maven, også selv om han har bøvset, pruttet og hvad han nu skal Jeg har læst at en del babyer får ondt i maven af d-dråberne, da de indeholder kokosolie. Så jeg vil prøve at skifte de dråber ud vi har.

Dog er det ikke lykkedes mig at finde dråber uden kokosolien endnu. Andet end de der ACD dråber. Har dog kunne læse mig til at der er delte meninger omkring dem, da baby ikke må få for meget A vitamin... Min læge anede INTET om dem, og ville ikke tjekke det for mig!? og apotekmanden jeg snakkede med var lige så blank!

Så vil lige høre hvad I er blevet anbefalet i forhold til ACD dråberne! Eller kender I til d-dråber UDEN kokosolie? Jeg kontakter SP på mandag, men der er jo lææææænge til

Camilla, der gerne ser sin søn uden smerte, bare én dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

132319

ACD dråber er til præmature, så hvis han ikke er det er der ingen grund til at han får dem

Anmeld

20. august 2011

misspippi

Altså det eneste jeg ved er, at ACD-dråberne er til præmaturbørn eller meget små børn, som min egen datter. (Vejede 1870 g. ved fødslen og var født 37+3)

Jeg tror ikke at man sådan skal give sit barn disse dråber, med mindre man har fået god for det af læge eller sundhedsplejerske.

Så jeg vil væbne mig med tålmodighed og snakke med sundhedsplejersken på mandag hvis jeg var dig.

Anmeld

20. august 2011

Happiness

132319 skriver:

ACD dråber er til præmature, så hvis han ikke er det er der ingen grund til at han får dem

Ved godt at det er til fortidligt fødte. Men hans tarmsystem er som en fortidlig født, og han får bare ondt i maven af de andre, og har læst mig til at acd skulle kunne stoppe det. Men må høre SP på mandag.

Anmeld

20. august 2011

Happiness

misspippi skriver:

Altså det eneste jeg ved er, at ACD-dråberne er til præmaturbørn eller meget små børn, som min egen datter. (Vejede 1870 g. ved fødslen og var født 37+3)

Jeg tror ikke at man sådan skal give sit barn disse dråber, med mindre man har fået god for det af læge eller sundhedsplejerske.

Så jeg vil væbne mig med tålmodighed og snakke med sundhedsplejersken på mandag hvis jeg var dig.

Ville heller ikke bare give ham dem. Synes bare min læge var en torsk! Hun ville ikke engang tjekke det for mig. Sagde bare at dem kendte hun slet ikke?!

Man bliver bare så fortvivlet når han har så ondt Men ville egentlig også bare indhente råd og vejledning, så jeg har mere at spørge indtil mandag med SP i telefonen.

Anmeld

20. august 2011

Dorthe1986

Vi bruger d-dråber fra multi-tabs. Der står intet om kokosolie, kun at de indeholder vegetabilsk olie måske de var en mulighed

Anmeld

20. august 2011

Happiness

Dorthe1986 skriver:

Vi bruger d-dråber fra multi-tabs. Der står intet om kokosolie, kun at de indeholder vegetabilsk olie måske de var en mulighed

De indeholder også kokosolie Det står bare ikke på pakken. Har læst det på deres hjemmeside, det er en blanding af kokosolie og palmeolie. Men vi har købt dem nu, og forsøger med dem idag. Kan jo være heldige at de gør tricket

Anmeld

20. august 2011

_-Kathrine-_

Villads får ACD, og han er ikke født for tidligt, men fordi han fik ondt i maven af D... Vi fik grønt lys til ACD af sp'en...

Anmeld

20. august 2011

Happiness

_-Kathrine-_ skriver:

Villads får ACD, og han er ikke født for tidligt, men fordi han fik ondt i maven af D... Vi fik grønt lys til ACD af sp'en...

lyder godt. Håber jeg også vi får! Han fik ikke d dråber igår, og har slet ikke brokket sig så meget som han plejer. Så er ret sikker på det er dem der genere ham! Så vil ikke give ham dråber i weekenden, og så ringe til sp mandag morgen

Anmeld

20. august 2011

Lærke90

Et råd, fra en som har bøvlet MEGET med det.

Lad være med at give ham det i en uges tid, så hans mave lige kan få det godt igen. Også trab lige så stille op. Altså 1 dråbe den første uge hver dag, 2 dråber den anden uge hver dag osv. indtil man er kommet op på den anviste dosis.

Det hjalp i hvert fald vores datter som har bøvlet meget med maven, og som stadig gør det. (Hun får movicol dagligt) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.