Hvornår synes I det er "lovligt" at købe babyudstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.404 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. august 2011

Hendemichelle

En hyggelig lille debat på en kedelig fredag - og overskriften skal selvfølgelig ikke tages helt bogstaveligt, det er jo ikke ligefrem ulovligt at købe når man ikke er gravid 

Jeg tænker bare på at mange kigger en ekstra gang, hvis man køber barnevogn før maven kan ses. I skulle have set ekspedientens øjenbryn forsvinde om i nakken, da jeg sagde jeg havde termin i Marts. Haha.

Har i forresten husket at deltage i min konkurrence på bloggen? Det er nemt at deltage, og der er  ingen skumle bagtanker. I skal bare komme med noget konstruktivt kritik af min blog, så den kan forbedres .

www.babydutten.blogspot.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

baby012

Jeg syns man skal vente til man er ude af den værste risikoperiode, efter NF er nok et passende tidspunkt at begynde at overveje tingene.. men er i uge 21, og mangler stadig en hel masse. så er ikke typen der farer ud og køber barnevogn lige efter de to streger

Anmeld

19. august 2011

Chillien

Der er jo de der prøver og noget som,når man har fået dem taget, viser at der er stor sansynlighed for at baby bliver i maven hele graviditeten..

Jeg ville personligt ikk selv turde købe noget for tidligt, af frygt for at baby måske ikk ku klare det.. Og så står man der med en masse baby ting..

Måske irationel tankegang, men sådan tænker jeg..

Ellers kan man vel bare gøre det når man har lyst... Nogle køber da babytøj og altting inden man er gået i gang med at prøve..

Så det er vel kun hvad ens egne nerver kan holde til.. Og selvfølgelig hvor meget lort man gider høre på fra bedrevidende mennesker

Anmeld

19. august 2011

Filippa & Liva

Altså, jeg synes ikke der er noget bestemt tidspunkt hvor det er "lovligt" at købe babyudstyr, det synes jeg er op til én selv hvad man føler for og hvor meget man har lyst til at købe på givende tidspunkt.

Personligt ventede jeg selv frem til uge 16 med at købe lidt babytøj (der fik vi kønnet af vide) og ellers begyndte vi rigtigt med alle de andre store ting såsom puslebord osv. først efter uge 20, da MD scanningen var overstået og vi kunne føle os 100% sikre på en sund og rask lille bebs.

Anmeld

19. august 2011

Lise

Ved første graviditet ventede vi til efter MD scanningen, så omkring uge 20. Jeg turde ikke købe noget før, for hvad nu hvis.... Ville være så trist at have babyting, men ingen baby  Men da den var overstået gik vi også amok

Anden gang gik jeg igang lidt tidligere. Havde lidt mere troen på at der kom en rigtig menneskebaby ud af det denne gang. Skulle dog slet ikke handle så meget, men rendte til en del lagersalg inden MD scanningen.

Anmeld

19. august 2011

Frøken J.

Hendemichelle skriver:

En hyggelig lille debat på en kedelig fredag - og overskriften skal selvfølgelig ikke tages helt bogstaveligt, det er jo ikke ligefrem ulovligt at købe når man ikke er gravid 

Jeg tænker bare på at mange kigger en ekstra gang, hvis man køber barnevogn før maven kan ses. I skulle have set ekspedientens øjenbryn forsvinde om i nakken, da jeg sagde jeg havde termin i Marts. Haha.

Har i forresten husket at deltage i min konkurrence på bloggen? Det er nemt at deltage, og der er  ingen skumle bagtanker. I skal bare komme med noget konstruktivt kritik af min blog, så den kan forbedres .

www.babydutten.blogspot.com

Når man vil Barnevogn kunne jeg dog ikke drømme om at købe så tidligt. Jeg har sagt det før og siger det igen: Stort set alle steder tæller garantiperioden først fra barnevognen har FORLADT butikken, og derfor synes jeg det er lidt ærgerligt at hente barnevognen hjem allerede et halvt år før terminen, for så bruger man et halvt år af garantien, imens barnevognen faktisk bare står der. Så hellere have den garanti, når vognen er i brug Mange butikker vil gerne opbevare vognen til man har født, fx ønskebørn

Men bortset fra det synes jeg bare når man er klar til det. Vi købte tremmeseng og puslebord allerede i uge 7, fordi vi fik et billigt tilbud om at købe begge dele brugt til i alt 400 Og resten har jeg købt hen af vejen, så jeg ikke stod med det hele her til sidst. Nu har jeg 6 uger til termin, og mangler bare lidt småting..

Anmeld

19. august 2011

Hendemichelle

Frøken J. skriver:

Når man vil Barnevogn kunne jeg dog ikke drømme om at købe så tidligt. Jeg har sagt det før og siger det igen: Stort set alle steder tæller garantiperioden først fra barnevognen har FORLADT butikken, og derfor synes jeg det er lidt ærgerligt at hente barnevognen hjem allerede et halvt år før terminen, for så bruger man et halvt år af garantien, imens barnevognen faktisk bare står der. Så hellere have den garanti, når vognen er i brug Mange butikker vil gerne opbevare vognen til man har født, fx ønskebørn

Men bortset fra det synes jeg bare når man er klar til det. Vi købte tremmeseng og puslebord allerede i uge 7, fordi vi fik et billigt tilbud om at købe begge dele brugt til i alt 400 Og resten har jeg købt hen af vejen, så jeg ikke stod med det hele her til sidst. Nu har jeg 6 uger til termin, og mangler bare lidt småting..

Den står også pænt og venter i butikken 

Ville bare betale den med det samme, da jeg så kunne få 10% på alt andet jeg køber i Ønskebørn, så det var lige så smart. 

Anmeld

19. august 2011

samantha1986

Altså vi er ikke gravide endnu, og har heller ikke prøvet. Men jeg har købt lidt forskelligt hen af vejen. Og da min kusine solgte deres barnevogn for en slik. Så sprang jeg til. Den var stort set ikke brugt. drengen havde kune sovet i den få gange inden for.

Jeg synes det er op til en selv hvornår man vil købe. Jeg går ikke så meget op i hvornår. Og ja jeg ved jo ikke om jeg overhovedet kan blive gravid, men det er altså heller ikke noget jeg spekulere på.

Anmeld

19. august 2011

Frøken J.

Hendemichelle skriver:

Den står også pænt og venter i butikken 

Ville bare betale den med det samme, da jeg så kunne få 10% på alt andet jeg køber i Ønskebørn, så det var lige så smart. 

GOdt Der er bare så mange der henter den hjem meeeega tidligt. Det er jo ligemeget hvis den er brugt, så er der jo ingen garanti! Men synes bare det er synd at bruge af garantiperioden, hvis man alligevel ikke bruger vognen

Anmeld

19. august 2011

Hendemichelle

Frøken J. skriver:

GOdt Der er bare så mange der henter den hjem meeeega tidligt. Det er jo ligemeget hvis den er brugt, så er der jo ingen garanti! Men synes bare det er synd at bruge af garantiperioden, hvis man alligevel ikke bruger vognen

Jeg havde faktisk slet ikke overvejet det med garanti, så godt du siger det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.