7 mdr og sødmælk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

MetteS81

bøgelund skriver:

nu kan det godt være jeg spørger dumt. men hvorfor er det vigtigt med det sødmælk?

jeg har læst og hørt at man helst skal holde sig fra det til de er 9 måneder.. 

taget fra  http://www.morsbaby.net/babymad6-9md.htm

Spædbørn må ikke få for meget protein, da deres tarme og nyrer endnu ikke er udviklet til at kunne fordøje og udskille det. Komælk indeholder væsentlig mere protein end modermælk og modermælkserstatning. Barnet bør kun få ganske lidt sødmælk indtil han er 9 måneder. Du kan også vælge at vente endnu længere med ko-mælken, hvis du syntes. Modermælk eller erstatningen skal stadig være den primære drik.

Du kan også give ham små portioner af surmælksprodukter af sødmælkstypen, men ungå frugtyoughurter, de indeholder alt for meget sukker.

Det ved jeg faktisk ik, det stod bare på den oversigt vi fik af SP...jeg ved godt at hun ik skal have så meget af det, bare en lille kop ved fx eftermiddagsmåltidet står der på oversigten. Men tænkte at det måtte være noget de skulle have siden hun havde skrevet det...

Hun får hovedsaligt MME (elsker sine flasker! ), men tænkte at jeg hellere lige måtte forhøre mig herinde om hvad I andre gør...   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

bøgelund

MetteS81 skriver:

Det ved jeg faktisk ik, det stod bare på den oversigt vi fik af SP...jeg ved godt at hun ik skal have så meget af det, bare en lille kop ved fx eftermiddagsmåltidet står der på oversigten. Men tænkte at det måtte være noget de skulle have siden hun havde skrevet det...

Hun får hovedsaligt MME (elsker sine flasker! ), men tænkte at jeg hellere lige måtte forhøre mig herinde om hvad I andre gør...  

nå okay. tak for svaret. man høre jo os så meget forskelligt.. det er ikke til at finde rundt i.. 

min sundhedsplejerske er meget afslappet, og syns jeg skal følge min sunde fornuft..

Anmeld

20. august 2011

MetteS81

bøgelund skriver:

nå okay. tak for svaret. man høre jo os så meget forskelligt.. det er ikke til at finde rundt i.. 

min sundhedsplejerske er meget afslappet, og syns jeg skal følge min sunde fornuft..

Det prøver jeg også at gøre indimellem, for det kan virkelig være en jungle af hvad man må og ikke må  Og børn er jo også forskellige, så man kan jo heller ik gøre alt på kun én måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.