7 mdr og sødmælk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.427 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. august 2011

MetteS81

Min datter på 7 mdr vil ikke drikke sødmælk...hun får MME og vand, som hun elsker! Er det så ok at sødmælken ikke ryger ned, eller hvad?  

Grunden til jeg spørger er, at SP har givet os en oversigt over hvilket mad/drikkevarer hun skal have og der står sødmælken så på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Isabella_mor

MetteS81 skriver:

Min datter på 7 mdr vil ikke drikke sødmælk...hun får MME og vand, som hun elsker! Er det så ok at sødmælken ikke ryger ned, eller hvad?  

Grunden til jeg spørger er, at SP har givet os en oversigt over hvilket mad/drikkevarer hun skal have og der står sødmælken så på...

hvis du kommer sødmælk i hendes mad altså hvis hun får grød og havegrød så er det ikke nødvendigt at hun også drikker sødmælk af kop  

Anmeld

19. august 2011

MetteS81

isabellamor skriver:

hvis du kommer sødmælk i hendes mad altså hvis hun får grød og havegrød så er det ikke nødvendigt at hun også drikker sødmælk af kop  

Jeg har indtil nu kommet MME i hendes grød...synes også det blir lidt mere cremet på den måde...men skifter bare over til sødmælk istedet så!  Skønt skønt, så skal jeg ik tænke på meget over det...!

Tak for dit hurtige svar!

Anmeld

19. august 2011

Nessie

Vi kom bare sødmælk i hans mad, og MME for resten

Anmeld

19. august 2011

MetteS81

Nessie skriver:

Vi kom bare sødmælk i hans mad, og MME for resten

Ja, det skrev Isabellamor også, dejligt at man bare kan gøre sådan! Og tænk at jeg ik engang har overvejet det selv, haha  

Tak for dit svar

Anmeld

19. august 2011

Isabella_mor

MetteS81 skriver:

Jeg har indtil nu kommet MME i hendes grød...synes også det blir lidt mere cremet på den måde...men skifter bare over til sødmælk istedet så!  Skønt skønt, så skal jeg ik tænke på meget over det...!

Tak for dit hurtige svar!

Velbekomme når han er så gammel (over 6 mdr) er det ikke nødvendigt med mme i grøden  

Anmeld

19. august 2011

Noahmor

MetteS81 skriver:

Vi er slet ikke begyndt på sødmælk endnu, da Noahs mave i forvejen har det med at stoppe lidt til. SP sagde at det var helt ok at vente med at give ham mælk til han kan drikke det samme som os andre. Han får mme i både flaske og i grød får så er jeg også fri for at give ham jerndråber (som også kan stoppe maven)

Anmeld

19. august 2011

MetteS81

isabellamor skriver:

Velbekomme når han er så gammel (over 6 mdr) er det ikke nødvendigt med mme i grøden  

Det vidste jeg slet ik! Har brugt det fordi jeg synes grøden blir lidt mere cremet af det, og det lader til hun godt kan lide det...Men hun lægger sikkert ik mærke til at jeg skifter MME ud med sødmælk

Anmeld

19. august 2011

MetteS81

Noahmor skriver:

Vi er slet ikke begyndt på sødmælk endnu, da Noahs mave i forvejen har det med at stoppe lidt til. SP sagde at det var helt ok at vente med at give ham mælk til han kan drikke det samme som os andre. Han får mme i både flaske og i grød får så er jeg også fri for at give ham jerndråber (som også kan stoppe maven)

Vi har ik problemer med hendes mave (7-9-13!!) så hun burde sagtens kunne tage sødmælken...men det virker som om hun slet ik kan lide det. Prøver selvfølgelig igen senere hen..men indtil da putter jeg det i grøden, og så må vi se om koppen duer senere 

Men ligesom din søn, så får hun nok MME i løbet af døgnet til at vi heller ik behøver at give jerndråber... 

Tak for dit svar

Anmeld

19. august 2011

bøgelund

MetteS81 skriver:

nu kan det godt være jeg spørger dumt. men hvorfor er det vigtigt med det sødmælk?

jeg har læst og hørt at man helst skal holde sig fra det til de er 9 måneder.. 

taget fra  http://www.morsbaby.net/babymad6-9md.htm

Spædbørn må ikke få for meget protein, da deres tarme og nyrer endnu ikke er udviklet til at kunne fordøje og udskille det. Komælk indeholder væsentlig mere protein end modermælk og modermælkserstatning. Barnet bør kun få ganske lidt sødmælk indtil han er 9 måneder. Du kan også vælge at vente endnu længere med ko-mælken, hvis du syntes. Modermælk eller erstatningen skal stadig være den primære drik.

Du kan også give ham små portioner af surmælksprodukter af sødmælkstypen, men ungå frugtyoughurter, de indeholder alt for meget sukker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.