hjælp meget hurtigt ang popcakes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
18 svar
0 synes godt om
19. august 2011

musse1

ja nu har jeg fået lavet "dejen" til popcakes, men når de er rullet til kugler, sætter i dem så på køl, eller først med pinden ?

skal de på køl når de er overtrukket med chokolade? skal bruge dem i morgen eftermiddag

skal de serveres kolde eller stue tempratur?

håber nogle kan hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Jakob'sMor

musse1 skriver:

ja nu har jeg fået lavet "dejen" til popcakes, men når de er rullet til kugler, sætter i dem så på køl, eller først med pinden ?

skal de på køl når de er overtrukket med chokolade? skal bruge dem i morgen eftermiddag

håber nogle kan hjælpe 

Jeg ruller alle kuglerne sætter dem på køl og når de er hårde dyppet jeg dem i chokoladen og så på køl igen.

Jeg tog mine ud af køleren ca 30 min før vi skulle spise dem - håber det var hjælp nok

Anmeld

19. august 2011

Jakob'sMor

musse1 skriver:

håber nogle kan hjælpe 

Ups, først pinden på når de er kølet af, lige før du dypper den i chokolade

Anmeld

19. august 2011

musse1

Jakob'sMor skriver:

1000 tak for hjælpen så kan jeg gå i gang igen 

Anmeld

19. august 2011

Vial

Jeg fik lige et råd med på vejen af Lisbeth, da jeg skulle lave mine.

Bland en skefuld smagsløs olie eller palmin i overtrækschokoladen, så bliver de meget lettere at overtrække kuglerne.

Jeg har udsat mine pops, da mine børn blev syge. Så skal først lave dem i slutningen af måneden. Så kan ikke komme med flere råd. Har kun lavet kager og frosting, som nu er på frost.

Anmeld

19. august 2011

musse1

KaMa skriver:

Jeg fik lige et råd med på vejen af Lisbeth, da jeg skulle lave mine.

Bland en skefuld smagsløs olie eller palmin i overtrækschokoladen, så bliver de meget lettere at overtrække kuglerne.

Jeg har udsat mine pops, da mine børn blev syge. Så skal først lave dem i slutningen af måneden. Så kan ikke komme med flere råd. Har kun lavet kager og frosting, som nu er på frost.

øv de bliv syge, håber de snart er på toppen og takker 

Anmeld

19. august 2011

musse1

Jakob'sMor skriver:

okay nu spørg jeg hvor store du plejer at lave dem? jeg tog en opskrift hvor der stod jeg skulle bruge 700 g kage og der bliv 20 stk, men jeg har fået 60 stk. og syns jeg har lavet pænt store.

og har lavet 2 portioner så for omkring 120 stk mon de kan fryses? og skal det gøres før chokoladen kommer på ved du det?

Anmeld

19. august 2011

Jakob'sMor

musse1 skriver:

okay nu spørg jeg hvor store du plejer at lave dem? jeg tog en opskrift hvor der stod jeg skulle bruge 700 g kage og der bliv 20 stk, men jeg har fået 60 stk. og syns jeg har lavet pænt store.

og har lavet 2 portioner så for omkring 120 stk mon de kan fryses? og skal det gøres før chokoladen kommer på ved du det?

Hehe, min opskrift sagde 30, men synes de var alt for store, så fik omkring 60 stk, vejede dem faktisk for at de var samme str ca 20 g pr kugle

Anmeld

19. august 2011

musse1

Jakob'sMor skriver:

Hehe, min opskrift sagde 30, men synes de var alt for store, så fik omkring 60 stk, vejede dem faktisk for at de var samme str ca 20 g pr kugle

hehe okay, ja jeg lavede nogle som jeg syns de var tilpas og nogle større. men hold da op.

hvor lang tid kan de holde sig på køl? 2 dage 

eller må jeg se om de kan fryses  hehe

Anmeld

19. august 2011

Jakob'sMor

musse1 skriver:

Jeg har ikke prøvet at fryse dem - men vil jeg mene du godt kan jeg dypper pinden lige lige i chokoladen inden jeg sætter kuglen på også i med hele kuglen, så lige bank pinden stille mod din hånd så overskydende chokolade drypper af

Du skal ikke gør nogen inden du dypper dem, bare sørg for At de er godt kolde inden du dypper dem så ikke tag alle 120 ud af køleren på en gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.