Barnedåb på en lørdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.798 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. august 2011

Camulla

Hej med jer

Jeg vil bare høre: kan man holde barnedåb på en lørdag? Altså selve dåben i kirken, er den åben for barnedåb på en lørdag??

Vil så gerne holde dåb på min farmors fødselsdag, hun døde sidste år og betød alt for mig og vil bare gerne holde dåben på hendes dag d. 2. juni hvilket altså er en lørdag... Håber det kan lade sig gøre

Og håber nogle ved noget så jeg kan få svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

Mira0911

Det kan man godt. Vi har selv planer om at holde barndåb en Lørdag... 

Anmeld

18. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi holdt vores datters barnedåb en lørdag. Men de holdt kun lørdagsdåb den 3. lørdag i hver måned. Men kontakt jeres kirke og snak med dem og fortæl, hvorfor I gerne vil holde dåb på netop denne dato og hvad det betyder for jer

Anmeld

18. august 2011

Frøken Sørensen

Camulla skriver:

Hej med jer

Jeg vil bare høre: kan man holde barnedåb på en lørdag? Altså selve dåben i kirken, er den åben for barnedåb på en lørdag??

Vil så gerne holde dåb på min farmors fødselsdag, hun døde sidste år og betød alt for mig og vil bare gerne holde dåben på hendes dag d. 2. juni hvilket altså er en lørdag... Håber det kan lade sig gøre

Og håber nogle ved noget så jeg kan få svar

Jeg tror du skal forhøre dig i den kirke du vil holde dåben?

I den kirke vi fik vores søn døbt gjorde de

Anmeld

18. august 2011

Mor Christa

Ja, det kan man sagtens min søn blev døbt d 16/4 2011 - en lørdag. Det vi gjorde var, at ringe ti lden kirke han skulle døbes i, og spørge om de havde nogle lørdage hvor de ville døbe.. Det havde de. Det ere noget nyt de er begyndt at eksperimentere med, så i denne kirke har de to fastlagte lørsdage om året, hvor man så kan "melde" sig til. Vi var så de eneste der havde "meldt" os til, så vores søn og vores familie/venner var de eneste i kirken den lørdag.
Så mit råd villevære, at du ringede til den kirke jeres barn skal døbes i, og spørger om det kan lade sig gøre d 2 juni ..

Anmeld

18. august 2011

Camulla

MissChrista skriver:

Ja, det kan man sagtens min søn blev døbt d 16/4 2011 - en lørdag. Det vi gjorde var, at ringe ti lden kirke han skulle døbes i, og spørge om de havde nogle lørdage hvor de ville døbe.. Det havde de. Det ere noget nyt de er begyndt at eksperimentere med, så i denne kirke har de to fastlagte lørsdage om året, hvor man så kan "melde" sig til. Vi var så de eneste der havde "meldt" os til, så vores søn og vores familie/venner var de eneste i kirken den lørdag.
Så mit råd villevære, at du ringede til den kirke jeres barn skal døbes i, og spørger om det kan lade sig gøre d 2 juni ..

Tusind tak for dit svar Tror du det er for tidligt at ringe nu her en af dagene? Har først termin til januar, men vil så gerne at det bliver den dag hvis det kan lade sig gøre 

Anmeld

18. august 2011

Mor Christa

Camulla skriver:

Tusind tak for dit svar Tror du det er for tidligt at ringe nu her en af dagene? Har først termin til januar, men vil så gerne at det bliver den dag hvis det kan lade sig gøre 

Altså jeg ringede cirka 6 mdr før Men du kan jo sagtens prøve at ringe - det sker der jo ikke noget ved. Måske har de ikke planlagt så langt hen i fremtiden, men hvis du nu ringer og "booker" den dato, og fortæller det er vigtigt for dig osv, så kan det jo være de vil gemme datoen ti ldig

Anmeld

18. august 2011

AndreasMor84

Mange kirker har fast barnedåb den sidste lørdag i måneden.. tror ikke det er i alle kirker man selv kan bestemme en lørdag, men ring og hør..

Anmeld

18. august 2011

Camulla

Jeg ringer i morgen og hører. Der har de telefontid...

Mange tak for hjælpen alle sammen

Anmeld

18. august 2011

Muhmi

Silas blev døbt på en lørdag, så ja det burde da kunne lade sig gøre, de fleste steder.. Det er jo meget normalt at det foregår om søndagen mens der er gudstjeneste, men det ville vi altså ikke da vi skulle have gæster fra sjælland osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.