Stegeskorper? Hmm..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nej..stik du ham bare en hånddelle

Kærligst
Sussie

Det gjorde jeg - og det var et hit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Hmm, altså her spiser hun alt det... Og er jeg løbet tør for babymælk for hun en slurk minimælk, hun får nemlig jernpulver, så jeg dækker hende godt ind fordi hun er en minispiser.

Dog siger de at letmælk er fra et år.

Tak!

Anmeld

18. august 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hjælp mig lige her.....hvorfor må de ikke få det??

Her spiser mit barn (netop fyldt 1 år) alt, jeg passer på med salt, men ellers er hun altædende og vil helst, at det ikke er skåret ud i for små baby-bidder, da det ellers ikke er så sjovt at sidde og gnave af. Hun eeelsker at sidde og gnave i en frikadelle og spiser gerne almindelig kerne-"voksen"-rugbrød til, vi er slemme til at spise solsikkerugbrød, så kernerne er bløde, og det ryger ned som alt andet. Hun kan sagtens spise yoghurt til morgenmad (får dog oftest havregrød) og drikker gerne sødmælk eller al anden mælk efter udbud.

Jeg tænker i hvert fald ikke længere over at servere specialmad til hende (jo, vi spiser flere ærter og majs nu, fordi hun synes, det er sjov mad at spise) - gad vide, om jeg gør noget forkert

Tror ikke DU gør noget forkert - jeg tror JEG gør noget forkert Jeg har altid været meget påpasselig med hans mad

Har bare hørt, at man ikke må give de små "light" produkterne - altså minimælk, A38 osv. Og også ymer pga højt protein.. Men jeg hører/læser også noget hver dag snart..

Anmeld

18. august 2011

morethanperfect

Oscar er 9 mdr. og spiser ALT hvad vi spiser .. I dag spiste han en frikadelle , altså det hele .. Han spiser også agurker og æbler med skrald på , bare det blir skyllet .. Det eneste vi ike giver ham er salt ..

De må få alt fra 6 mdr.. 

Anmeld

18. august 2011

Lise

Anonym skriver:

Tror ikke DU gør noget forkert - jeg tror JEG gør noget forkert Jeg har altid været meget påpasselig med hans mad

Har bare hørt, at man ikke må give de små "light" produkterne - altså minimælk, A38 osv. Og også ymer pga højt protein.. Men jeg hører/læser også noget hver dag snart..

Når man siger light produkter, men man så ikke fødevarer med sødemidler i?

Efter 9 mdr må de få alt. Honning først efter 1 år, rosiner max 30 gram om ugen, og personligt venter jeg med nødder og rå gulerødder til 3 år

Men frikadeller - det skal han da ha'!

Anmeld

18. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det gjorde jeg - og det var et hit

Hehe..jeg tror ikke der findes ret mange mennesker, der ikke er vild med en frikadelle uanset hvor gamle eller unge de er

Iøvrigt..en af de sjoveste oplevelser jeg har haft i den retning var, da vi for mange år siden var værtsfamilie for en kinesisk udvekslingsstudent.
Jeg serverede bl.a frikadeller med brun sovs, rødkål, surt og sødt for ham.
Nu er det sådan, at i Kina anses det for høfligt at smaske, hvis maden er velsmagende, og det er en stor hyldest til værtinden, hvis man smasker rimeligt højlydt.
Aldrig i mit liv har jeg hørt nogen smaske så højt og så langvarigt, som over en gang frikadeller..han var helt ekset.
Da han rejste hjem nogle dage senere, gav jeg ham en stor pose frikadeller med, samt opskriften på samme...LOL

Anmeld

18. august 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Oscar er 9 mdr. og spiser ALT hvad vi spiser .. I dag spiste han en frikadelle , altså det hele .. Han spiser også agurker og æbler med skrald på , bare det blir skyllet .. Det eneste vi ike giver ham er salt ..

De må få alt fra 6 mdr.. 

Men.. Hvordan håndterer han æbler ?? herhjemme ville han køre hele æblet/agurken i munden på én gang og forsøge at sluge det ... Jeg er sgu så bange for de "hårde" ting ...

Anmeld

19. august 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Men.. Hvordan håndterer han æbler ?? herhjemme ville han køre hele æblet/agurken i munden på én gang og forsøge at sluge det ... Jeg er sgu så bange for de "hårde" ting ...

Først bider han lidt af skrællet af , trods han kun har to tænder

Så kommer an jop ind til det gode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.