Kamile the

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2009

malou

Miss Tina skriver:

Hej.

Jeg har selv brugt kamillet the, bruger det nu stadig. Jeg fik at vide at så længe at de små stadig spiser hvad de skal, så er det ok at gi. Jeg brugte det pga lidt maveproblemer og ved stor uro, har nu brugt det pga høj feber. Bruger dog ik sukker.
Jeg brugte det meget da han var nyfødt, da han var en stor gulpper og kunne ik forstille mig at det er en god smag. Her var der stor forskel på mængden af gylp, det var ik slemt når han oz fik lidt the.
Men det er desværre meget forskelligt hvad SP siger.
Har aldrig prøvet sukker-vand.

Håber at det gav bare lidt mening.

Tina

ja det gav skam mening, tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2009

Christinahr

malou skriver:

Hvem fraråder det?? sundhedsstyrelsen eller??

knus malou

Den husker jeg faktisk ikke. Det er noget med at der i nogen af planterne der bliver brugt til kamiliete er fundet et stof der ikke er godt for barnet.

Men altså nu har det jo været brugt i mange år uden problemer så det jo bare et spørgsmål om ens temperement, men mener det var min jordmoder der fortalte det frarådes.

Anmeld

9. januar 2009

Pia

Sad og læste emnet imorges, inden jeg skulle til jordmodere.
spurgte så hende om hvad hun havde af holdning til kamille the.
Hun sagde at hun ville anbefale det til en hver tid, da det hjælper rigtig mange små børn, med rigtig mange ting.
Og hun forslog også at man puttede sukker i.
Så vil bestemt mene at det er ok og bruge, når også jordmødre anbefaler det.

Da Lærke var lille gav jeg hende dte også for mavekneb og for og mætte lidt og det fungerede fantastisk.

Kh Pia.

Anmeld

9. januar 2009

Plysbjørnen

malou skriver:

Hej alle sammen

Jeg er jo stadig begynder moar... (victor er 8 uger) og jeg har hørt at kamile the skulle være godt til babyer.. altså at det virker beroligende. Så hvad er Jeres erfaringer?? Nogle putter sukker i men det ved jeg ikke lige om det er så godt eller??

Nogle gange når Victor er lidt urolig og har gylpet lidt.. synes jeg da det må være dejligt at få lidt the.. men hvad siger I?? Vil jo ikke bare give ham noget der ikke er godt for ham..

Stort knus fra malou

altså jeg er blevet rådet til at sundhedsplejesken at bruge kamilethe for det hjælper også hvis han er forkølet, og min søn er 10 uger... og da jeg fik rådet var han 5-6 uger...

Og jeg puttede sukker i, men det kunne min søn ikke helt klare...

Anmeld

9. januar 2009

malou

Tusinde tak for alle jeres fine svar.. lille victor har fået lidt kamile the her til aften og han elsker det og slubre det i sig... super dejligt at se hans dejlige fine tilfredse ansigt bagefter med smil på læben. og dejligt at jeg ikke behøver hører ham skrige med mavekneb efter næsten hvert måltid!!(han får m.erstatning)

tak tøserknus malou

Anmeld

9. januar 2009

Miamaja

malou skriver:

jeg spurgte min sundheds plejerske igår... hun sagde at jeg endelig gerne måtte slukke hans tørst i the UDEN SUKKER I.. og hvis han er urolig eller gylper.

min mor anbefaler sukkervand.. 1 tsk til 1 dl vand og hun har arbejdet 20 år på fødegangen på Hvidovre.

min svigermor har også brugt kamilethe til Dennis da han var lille baby...med sukker i...

årh synes det er svært at blive klog på fordi der er jo så mange meninger og råd omkring det....

knus malou

jepper. kan kun give dig ret

Anmeld

10. januar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg har af sundhedsplejersken fået anbefalet at give kamillete med sukker når de var urolige, hvilket de begge var meget da de var helt små.

De er nu 2½ og 4½, så kan jo være der er blevet ændret på anbefalingerne siden. Men det har i hvert fald hjulpet på mine børns maver

Anmeld

10. januar 2009

katty25

Hej alle,

Jeg er en nybagt mor:der godt kunne bruge lidt gode råd omkring mavekneb.
Min søn er nu blevet 4 uger gammel og han har til tider store mavekneb. Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring samt læst en masse debatspørgsmål herinde, men jeg står stadig med lidt tvivl i sindet.

- Hvor ofte må man give en uger gammel dreng kamillethe?? 1 gang om dagen??

- Hvor meget skal man give ad gangen??ml??

Kom gerne med alle jeres erfaringer, som nybagt mor er man lidt fortvivlet og desperat, så kom endelig med alt

Anmeld

10. januar 2009

malou

katty25 skriver:

Hej alle,

Jeg er en nybagt mor:der godt kunne bruge lidt gode råd omkring mavekneb.
Min søn er nu blevet 4 uger gammel og han har til tider store mavekneb. Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring samt læst en masse debatspørgsmål herinde, men jeg står stadig med lidt tvivl i sindet.

- Hvor ofte må man give en uger gammel dreng kamillethe?? 1 gang om dagen??

- Hvor meget skal man give ad gangen??ml??

Kom gerne med alle jeres erfaringer, som nybagt mor er man lidt fortvivlet og desperat, så kom endelig med alt

Hej Katty..

forstår dig udemærket godt... det er en sand jungle i "rigtigt og forkert", hvad man bør og hvad man slet ikke må!!!

Jeg er begyndt at give victor kamille the med sukker i.. 1 dl the og 1 tsk sukker. laver 150 ml ad gangen og sætter i køleskab så får han så meget han vil have hvis han er urolig eller græder meget med mavekneb... han guffer i sig og han falder meget hurtigt til ro nu. sørger selvfølgelig for at det ikke erstatter hans ration af mælk!!!

held og lykke og tillykke med din baby

knus malou

Anmeld

10. januar 2009

katty25

malou skriver:

Hej Katty..

forstår dig udemærket godt... det er en sand jungle i "rigtigt og forkert", hvad man bør og hvad man slet ikke må!!!

Jeg er begyndt at give victor kamille the med sukker i.. 1 dl the og 1 tsk sukker. laver 150 ml ad gangen og sætter i køleskab så får han så meget han vil have hvis han er urolig eller græder meget med mavekneb... han guffer i sig og han falder meget hurtigt til ro nu. sørger selvfølgelig for at det ikke erstatter hans ration af mælk!!!

held og lykke og tillykke med din baby

knus malou

Tusinde tak for rådet

Men giver du ham hver dag??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.