Kamile the

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.352 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. januar 2009

malou

Hej alle sammen

Jeg er jo stadig begynder moar... (victor er 8 uger) og jeg har hørt at kamile the skulle være godt til babyer.. altså at det virker beroligende. Så hvad er Jeres erfaringer?? Nogle putter sukker i men det ved jeg ikke lige om det er så godt eller??

Nogle gange når Victor er lidt urolig og har gylpet lidt.. synes jeg da det må være dejligt at få lidt the.. men hvad siger I?? Vil jo ikke bare give ham noget der ikke er godt for ham..

Stort knus fra malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2009

Joan ( Smallie )

Jeg brugte kamile the til Niels da han var lille, men det var fordi han havde kolik og det beroligt hans mave.

Í 150 ml kom jeg 1 tsk sukker i og det var max han måtte få på en dag.

Hvis han ikke har problemer med maven og ellers har det fint med det mælk han får, er der vist ingen grund til at han får det.

Sukker beroliger maven og løsner luft. Men jeg vil til en hver tid prøve om ikke det kunne hjælpe ham at cykle med hans ben og køre en hånd i cirkle med uret på hans mave, hvis han virker lidt utilpas.

Bare lige lidt fra en mor som havde kolik barn i 6 måneder.

Joan

Anmeld

9. januar 2009

twinboys

Hej jeg ville ikke give kamille the til sådan et lille barn... Det skal nøjes med moars mælk eller modermælkserstatning...
Pas på den lille mave...

Majbritt

Anmeld

9. januar 2009

amc80

hejså
her fragådet sundhedplejesken kamillethe der hvad noget med noget bakter i kamilen så har aldig gide ida kamile the men vand med sukker i! hvad lige så godt

men prøv høre din sundhedplejske!

har også haft en datte med kolik i 3 månder
med venlig hilsen
annemette

Anmeld

9. januar 2009

M&F&C

Min sundhedsplejerske rådede mig til at give Frederikke lidt kamillethe hvis hun havde svært ved at komme af med sin afføring eller havde svært ved at finde ro. Jeg putter dog ikke sukker i, synes ikke der er grund til at fylde sukker på små børn. Af samme grund laver jeg også selv den grød hun får. Har også brugt det hvis hun er tørstig, men ikke sulten. hun gylper nemlig en del - og så bliver det lidt for voldsomt hvis man bare fylder maven med mælk, synes jeg.

Frederikke brød sig ikke så meget om teen i starten, og så fik hun bare kogt vand der var kølet ned.

Anmeld

9. januar 2009

malou

amc80 skriver:

hejså
her fragådet sundhedplejesken kamillethe der hvad noget med noget bakter i kamilen så har aldig gide ida kamile the men vand med sukker i! hvad lige så godt

men prøv høre din sundhedplejske!

har også haft en datte med kolik i 3 månder
med venlig hilsen
annemette

jeg spurgte min sundheds plejerske igår... hun sagde at jeg endelig gerne måtte slukke hans tørst i the UDEN SUKKER I.. og hvis han er urolig eller gylper.

min mor anbefaler sukkervand.. 1 tsk til 1 dl vand og hun har arbejdet 20 år på fødegangen på Hvidovre.

min svigermor har også brugt kamilethe til Dennis da han var lille baby...med sukker i...

årh synes det er svært at blive klog på fordi der er jo så mange meninger og råd omkring det....

knus malou

Anmeld

9. januar 2009

Miss Tina

Hej.

Jeg har selv brugt kamillet the, bruger det nu stadig. Jeg fik at vide at så længe at de små stadig spiser hvad de skal, så er det ok at gi. Jeg brugte det pga lidt maveproblemer og ved stor uro, har nu brugt det pga høj feber. Bruger dog ik sukker.
Jeg brugte det meget da han var nyfødt, da han var en stor gulpper og kunne ik forstille mig at det er en god smag. Her var der stor forskel på mængden af gylp, det var ik slemt når han oz fik lidt the.
Men det er desværre meget forskelligt hvad SP siger.
Har aldrig prøvet sukker-vand.

Håber at det gav bare lidt mening.

Tina

Anmeld

9. januar 2009

Christinahr

Vi har aldrig brugt det, da det frarådes til børn under et år

Anmeld

9. januar 2009

Mca<3

malou skriver:

Hej alle sammen

Jeg er jo stadig begynder moar... (victor er 8 uger) og jeg har hørt at kamile the skulle være godt til babyer.. altså at det virker beroligende. Så hvad er Jeres erfaringer?? Nogle putter sukker i men det ved jeg ikke lige om det er så godt eller??

Nogle gange når Victor er lidt urolig og har gylpet lidt.. synes jeg da det må være dejligt at få lidt the.. men hvad siger I?? Vil jo ikke bare give ham noget der ikke er godt for ham..

Stort knus fra malou

Har brugt det til begge mine fra de var ganske små og jo det virkede beroligende ,, Var de urolige pga hård mave fik de lidt sukker i og så kørte det hele igen Men de drak det også fint uden ,,

Anmeld

9. januar 2009

malou

Christinahr skriver:

Vi har aldrig brugt det, da det frarådes til børn under et år

Hvem fraråder det?? sundhedsstyrelsen eller??

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.