Dp - er bare ulykkelig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Idag var vi på besøg hos den dagplejemor, som vores datter har fået tilbudt og det var bare en rigtig træls oplevelse - jeg tudede så meget, da jeg kom ud!

Hun var da sød og rar og talte med vores barn, MEN hun er bare super upædagogisk - sådan lige i overkanten frisk!

Hun er også ryger og ryger indendørs, når børnene ikke er der

Hun lukker kl 16 tre gange om ugen og det passer slet ikke os

Jeg er "ung" mor med mine 24 år, men så sidder hun og fortæller at alle de mødre hun har er yngre end mig, uden uddannelse osv. Jeg kender dem, da det er en lille by vi bor i og det er ikke rigtig nogle mennesker jeg ønsker, at skulle omgåes (ved godt det er en smule arrogant, men puha det er nogle mennesker, som man helst ikke vil sættes i forbindelse med)

Jeg er så ked af det - der er ikke andre pladser lige pt

Hvad gør jeg?

Rygningen er træls - det forstår jeg godt, du har det svært med. Lukketiderne - hvis det er UMULIGT for jer at hente jeres barn, er der vel slet ikke noget at rafle om?

Men din tredje begrundelse forstår jeg ikke. Du skal jo ikke omgås de andre børns forældre, og I bliver da ikke sat i forbindelse med dem, fordi jeres børn tilfældigvis passes samme sted. Det synes jeg virkelig, du skal se stort på - børnene er der jo næppe noget "galt" med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Rygningen er træls - det forstår jeg godt, du har det svært med. Lukketiderne - hvis det er UMULIGT for jer at hente jeres barn, er der vel slet ikke noget at rafle om?

Men din tredje begrundelse forstår jeg ikke. Du skal jo ikke omgås de andre børns forældre, og I bliver da ikke sat i forbindelse med dem, fordi jeres børn tilfældigvis passes samme sted. Det synes jeg virkelig, du skal se stort på - børnene er der jo næppe noget "galt" med.

Jeg ved godt at det er mega dømmende, men jeg kender forældrene og jeg har passet deres ældre søskende og jeg ved godt det kun er børn, men det er virkelig en flok uopdragne unger (det ved jeg selvfølgelig ikke om de små er)

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ved godt at det er mega dømmende, men jeg kender forældrene og jeg har passet deres ældre søskende og jeg ved godt det kun er børn, men det er virkelig en flok uopdragne unger (det ved jeg selvfølgelig ikke om de små er)

Anmeld

17. august 2011

serinasmor

hvis du er utryg så ring til pladsanvisningen .... som en anden sagde er det HELT tilladt at sige nej 1-2 gange  ... først derefter kommer du til at virke krævende ... men vil dog sige at det er unfair at sige nej pga  ungerne ... det skal (i min verden) være fordi du er utryg ved dpmor, friskheden eller rygningen ... hvis der ikke er plads NOGENSTEDER så forlang at komme i gæstepleje som 5.barn det sted der er mest sandsynligt du vil blive tilbudt næste gang

Anmeld

23. august 2011

Solstrålen

Når man skriver sit barn op til DP, skriver man vel sine behovstider på (Altså hvornår man har brug for pasning)

Hvis I har skrevet f.eks fra 8-16.30 på, så skal I vel tilbydes en DP med de åbningstider ?

Anmeld

26. august 2011

Tranebaer

Hej,

Hvor I landet bor du?
(jeg leder efter barnepigejob som kan foregå efter fritvalgsordningen så kommunen betaler det meste)

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

AmalieMarie skriver:

Hej,

Hvor I landet bor du?
(jeg leder efter barnepigejob som kan foregå efter fritvalgsordningen så kommunen betaler det meste)

I Aarhus hvad med dig?

Anmeld

26. august 2011

Tranebaer

Øv bøv- København!

Held og lykke med at finde et godt alternativ!

Anmeld

26. august 2011

roenlund

Solstrålen skriver:

Når man skriver sit barn op til DP, skriver man vel sine behovstider på (Altså hvornår man har brug for pasning)

Hvis I har skrevet f.eks fra 8-16.30 på, så skal I vel tilbydes en DP med de åbningstider ?

I princippet men det er ikke altid at det kan lade sig gøre til den dato man skal bruge, vi måtte sige ja til nogle andre tider der gør vores hverdag meget stresset men ellers skulle vi vente i 1½ mdr mere og som lærer kan jeg på ingen måde udskyde arb start...

Anmeld

26. august 2011

henh01

Hejsa

Der er også den mulighed at du kan gå på forældreorlov hvor du passer eget barn hjemme, dette giver dig dog kun 6200 kr om mdr, men med lidt boligsikring og den besparelse der er ift VS så kan det måske løbe rundt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.