Øko-freaks kom frit frem :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Roselil

Profilbillede for Roselil

Min ene søster er rendyrket økofreak men absolut ikke rig. Hun købte kun genbrugstøj til niecen, da tøj åbenbart skal vaskes omkring 10 gange før alt kemikalie er skyllet ud.

Jeg selv er semiøko

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Mauser.

purebaby.dk har lavet lækre ting.

Det er ret dyrt men nogle gode øko ting.

Jeg har selv alt fra puslepude til stofbleer, hagesmæk, vasklude, tisseunderlag, tæpper, sengetøj ..
Elsker deres ting, de laver desuden også vildt lækkert tøj hvis det skulle være noget.

Anmeld

17. august 2011

Mauser.

Mulleunge skriver:

purebaby.dk har lavet lækre ting.

Det er ret dyrt men nogle gode øko ting.

Jeg har selv alt fra puslepude til stofbleer, hagesmæk, vasklude, tisseunderlag, tæpper, sengetøj ..
Elsker deres ting, de laver desuden også vildt lækkert tøj hvis det skulle være noget.

Hov .. og ammepuder med spelt kerner, dem har jeg to af ;D så dejlige er de. sover med en, og så en til lillepigen kommer.

Anmeld

18. august 2011

modesty

Der er efterhånden rigtig mange mærker der kører med økotex, også selvom de ikke reklamerer med at være økologiske, så hold øje med mærket :-) Bl.a. Katvig, Ziestha, Smallstuff, Norlie, Ubang o.s.v. Og h&m har også en fin økolinje til billige penge

(jeg ved godt at økotex ikke er det samme som økologisk, men da et produkt sagtens kan være økologisk og alligevel indeholde allergifremkaldende stoffer og parfume, går jeg altid efter økotex, svanen eller blomsten fremfor økologi - på nær når det kommer til mad selvfølgelig)

Anmeld

18. august 2011

132319

Misselbek skriver:

Du kan få økologiske almindelige bleer .

Klart du vil have det hele økologisk, det jeg også gået helt amok med efter jeg er blevet gravid, der må ikke være NOGET forkert i de ting mit barn får. :p

Moltex er ikke økologiske men den er mere miljøvenlig

Til spørgsmålet:

Jeg er ikke økofreak som sådan men jeg køber meget økologisk

Anmeld

18. august 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg er semi øko freak- flipper- nørd . Overvejer også at benytte stofbleer når vi når så langt, og som min. nogen som er mærkede med de vigtigste symboler. 

Mht kost er det ALT for dyrt, hvis alt vi spiser herhjemme skal være økologisk, men kan vi få øko til ca samme pris som ikke, så tager jeg gerne det økologiske. 

I hvert fald går jeg meget op i, at tingene ikke indeholder alle mulige unødvendige stoffer. Især creme, sæbe osv. Også det jeg bruger i rengøring og til vask og opvask. 

Jeg har kigget meget på nogle økologiske stof-bleer, men skal lige læse nærmere.

Er der noget særligt du søger til bebs i øko? Eller er det alt? 

Jeg søger rent ud sagt ALT i økologisk, eller ikke økologisk, men ihvertfald gift og kemikaliefrit. Alle bideringe, bamser og tøj skal være uden den mindste form for kemikalier. Bare tanken om at have min lille guldklump til at sutte på en klud der er fyldt med farvestoffer og kemikalier kan gøre mig helt dårlig.

Jeg har kigget en del på naturebaby.dk og koogko.dk som har nogle rigtig gode ting, men måske der fandtes flere gode sider som dem?

Anmeld

18. august 2011

Anonym trådstarter

Sakris skriver:

Jeg er meget overbevist om at Sebra producere deres ting i økologisk bomuld. 

www.sebra.dk

Og H&M kører en serie med øko-produkter  Det var vidst lige min eneste viden omkring det! 

EEEEELSKER Sebra, det er fantastisk med mærker som laver fede ting og samtidig økologiske

Fører H&M deres økologiske linje i butikkerne hele tiden, ved du det? Eller er det noget de kun har engang imellem?

Anmeld

18. august 2011

Anonym trådstarter

Bubbes skriver:

Gylpe/stofbleer

Hvis du kun bruger de gammeldags stofbleer skal du have en vandtæt blebuks udenpå for at holde alting indenfor Det er vist ikke rigtig nok med kun en stofble på den lille, men man kan få en masse virkelig fine blebukser.

Anmeld

18. august 2011

Rikke, Liam & Linus

18. august 2011

Rikke, Liam & Linus

Og så bruger jeg, og har altid kun brugt stofbleer til Liam.......

....og sælger imsevime bleer + uldblebukser hvis det har interesse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.