Øko-freaks kom frit frem :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.848 visninger
32 svar
0 synes godt om
17. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og er i fuld gang med at finde ud af hvilke ting vi skal have til den kommende baby. Jeg har tidligere beskæftiget mig en del med økologi indenfor tøjbranchen og hvor mange kemikalier der bliver brugt til produktion.

Nu føler jeg dog at jeg er ved at blive en totalt øko-freak?! Manden er heldigvis 100% med på det, men jeg orker nærmest ikke at folk hele tiden skal synes jeg er for meget eller for underlig?

Jeg vil jo ikke andet end det bedste for mit barn Men okay ... Jeg står ved mine valg og så må folk jo mene hvad de vil.

Er der andre øko-freaks derude? Er der nogle gode tips til gode hjemmesider, butikker, mærker eller andre lækre sager?

Jeg forsøger så vidt muligt at få alt til at være uden kemikalier. Sengetøj, tøj, håndklæder, cremer, pusleting, bamser, bideting, sutter, dyner, puder, madrasser og overvejer pt at bruge stofbleer istedet for engangsbleer til den lille, men føler mig som den eneste i verden der vil bruge stofbleer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

nattergalen

Altså nu er jeg ikke i nærheden af at være gravid men jeg har en veninde der har meget samme indstilling mht hvad hun bruger til sine to unger.. Men hun har altså brugt stofbleer til begge sine og er rigtig glad for det og roser det til skyerne.. Hun har også snakket om nogle hjemmesider på nettet fra England hvor man kan få en masse til billigere penge.. Jeg kam li forhøre mig ad med dem, men der går nok li lidt tid med dem da hun bor i Norge og ikke altid har så meget tid til nettet og sådan.. Og sidst skal du gøre det du/i mener er det rigtige for jeres barn.. jeg tror dog der er mange der vil købe øko hvis ikke det var så dyrt og derfor ikke noget alle har råd til..

Anmeld

17. august 2011

Bshizzle

Uh.. Du lyder som min svigerfamilie..
Men INTET dårligt i det.. ..

Det er bare dejligt nogle tænker så meget om miljøet og går ind for så meget Økologi som muligt..

Vi har da lidt tøj i Øko.. ( og kan virkelig ikke huske hvor vi købte det i sin tid.. del mdr siden nu.. ).
Og tænker meget over hvad vi putter på huden på vores børn.

Spiser en del Økologisk men ikke altid vi tænker så meget over det..

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

nattergalen skriver:

Altså nu er jeg ikke i nærheden af at være gravid men jeg har en veninde der har meget samme indstilling mht hvad hun bruger til sine to unger.. Men hun har altså brugt stofbleer til begge sine og er rigtig glad for det og roser det til skyerne.. Hun har også snakket om nogle hjemmesider på nettet fra England hvor man kan få en masse til billigere penge.. Jeg kam li forhøre mig ad med dem, men der går nok li lidt tid med dem da hun bor i Norge og ikke altid har så meget tid til nettet og sådan.. Og sidst skal du gøre det du/i mener er det rigtige for jeres barn.. jeg tror dog der er mange der vil købe øko hvis ikke det var så dyrt og derfor ikke noget alle har råd til..

Det ville være VILDT dejligt med nogle links, også selvom det kan tage lidt tid og jeg er glad for at høre jeg ikke bliver den eneste stofble-bruger, selvom jeg skal helt til Norge for at finde en

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Uh.. Du lyder som min svigerfamilie..
Men INTET dårligt i det.. ..

Det er bare dejligt nogle tænker så meget om miljøet og går ind for så meget Økologi som muligt..

Vi har da lidt tøj i Øko.. ( og kan virkelig ikke huske hvor vi købte det i sin tid.. del mdr siden nu.. ).
Og tænker meget over hvad vi putter på huden på vores børn.

Spiser en del Økologisk men ikke altid vi tænker så meget over det..

Ja altså nogle gange ville jeg ønske at jeg måske ikke havde set alle de videoer og lavet alt den research omkring tøjproduktion og kemikalier som jeg har, men det kan der jo ikke laves om på Så må man bare lære at acceptere at være lidt en særlig. Hehe

Jeg vil dog sige at det ikke er noget jeg har tænkt så voldsom meget over i mit liv tidligere, altså med hensyn til tøj til mig selv. Dog spiser jeg meget sundt og primært økologisk.

Meeeen da jeg så skulle ud og finde ting til baby kan jeg lige love for at alle de her skrækfilm om mennesker i Indien der kun lever til de 25 år fordi de arbejder med farvning og kemikalier til den vestlige verdens tøjproduktion. Ja så kom det hele lige op i mig. Man er vel ekstra overbeskyttende når det handler om ens små guldklumper

Anmeld

17. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er gravid og er i fuld gang med at finde ud af hvilke ting vi skal have til den kommende baby. Jeg har tidligere beskæftiget mig en del med økologi indenfor tøjbranchen og hvor mange kemikalier der bliver brugt til produktion.

Nu føler jeg dog at jeg er ved at blive en totalt øko-freak?! Manden er heldigvis 100% med på det, men jeg orker nærmest ikke at folk hele tiden skal synes jeg er for meget eller for underlig?

Jeg vil jo ikke andet end det bedste for mit barn Men okay ... Jeg står ved mine valg og så må folk jo mene hvad de vil.

Er der andre øko-freaks derude? Er der nogle gode tips til gode hjemmesider, butikker, mærker eller andre lækre sager?

Jeg forsøger så vidt muligt at få alt til at være uden kemikalier. Sengetøj, tøj, håndklæder, cremer, pusleting, bamser, bideting, sutter, dyner, puder, madrasser og overvejer pt at bruge stofbleer istedet for engangsbleer til den lille, men føler mig som den eneste i verden der vil bruge stofbleer?

Jeg er semi øko freak- flipper- nørd . Overvejer også at benytte stofbleer når vi når så langt, og som min. nogen som er mærkede med de vigtigste symboler. 

Mht kost er det ALT for dyrt, hvis alt vi spiser herhjemme skal være økologisk, men kan vi få øko til ca samme pris som ikke, så tager jeg gerne det økologiske. 

I hvert fald går jeg meget op i, at tingene ikke indeholder alle mulige unødvendige stoffer. Især creme, sæbe osv. Også det jeg bruger i rengøring og til vask og opvask. 

Jeg har kigget meget på nogle økologiske stof-bleer, men skal lige læse nærmere.

Er der noget særligt du søger til bebs i øko? Eller er det alt? 

Anmeld

17. august 2011

Sakris

Jeg er meget overbevist om at Sebra producere deres ting i økologisk bomuld. 

www.sebra.dk

Og H&M kører en serie med øko-produkter  Det var vidst lige min eneste viden omkring det! 

Anmeld

17. august 2011

Sabsy

Jaja grin bare af mit spørgsmål

Meeeeen de gange Benjamin har haft stofble på har han altså tisset igennem eller sk*dt igennem.. Hvad har jeg gjort forkert? Smiler

Anmeld

17. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Bubbes skriver:

Jaja grin bare af mit spørgsmål

Meeeeen de gange Benjamin har haft stofble på har han altså tisset igennem eller sk*dt igennem.. Hvad har jeg gjort forkert? Smiler

Hvilken slags har du brugt? Jeg har overvejet at bruge nogen med indlæg. Ved ikke om det er de samme? 

Anmeld

17. august 2011

Sabsy

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvilken slags har du brugt? Jeg har overvejet at bruge nogen med indlæg. Ved ikke om det er de samme? 

Gylpe/stofbleer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.