Natflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.172 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2011

Anonym trådstarter

Hvordan vænner jeg min søn fra at få natflaske? Han er 9,5 måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Loa

Anonym skriver:

Kold tyrker.. Var det eneste der virkede for os. Men det var så først da Isabella var 12 måneder, og lægen havde sagt at hun ikke længere havde brug for energi eller væske om natten.

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Kold tyrker.. Var det eneste der virkede for os. Men det var så først da Isabella var 12 måneder, og lægen havde sagt at hun ikke længere havde brug for energi eller væske om natten.

Sundhedsplejersken sagde bare til mig at han ikke længere skulle have natflaske, men han står og skriger i tremmesengen omkring kl. 0400

Anmeld

17. august 2011

FrkLarsen

Anonym skriver:

Her tog vi den bare fra hende, idag et det en uge siden, og hun 'kalder' ikke på den. 

Det er gået over alt forventning herhjemme, er så stolt .

Prøv at ligge ham uden og lad ham brokke sig lidt, det skader ikke 

Selvfølgelig hvis det bliver voldsom gråd, så ind og give en tår vand eller andet i kop og så ned i ligge igen. Den brugte vi herhjemme 

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

FrkLarsen skriver:

Her tog vi den bare fra hende, idag et det en uge siden, og hun 'kalder' ikke på den. 

Det er gået over alt forventning herhjemme, er så stolt .

Prøv at ligge ham uden og lad ham brokke sig lidt, det skader ikke 

Selvfølgelig hvis det bliver voldsom gråd, så ind og give en tår vand eller andet i kop og så ned i ligge igen. Den brugte vi herhjemme 

Han får vælling lige inden han bliver lagt, men ca. kl. 0400 vil han have en flaske. Vi gav ham lidt vand i nat/morges men han tændte fuldstændig af  Han stoppede først med at skrige da han fik en flaske men halvdelen af hvad han plejer at få. Han var tilfreds med det.

Anmeld

17. august 2011

FrkLarsen

Anonym skriver:

Han får vælling lige inden han bliver lagt, men ca. kl. 0400 vil han have en flaske. Vi gav ham lidt vand i nat/morges men han tændte fuldstændig af  Han stoppede først med at skrige da han fik en flaske men halvdelen af hvad han plejer at få. Han var tilfreds med det.

Jeg synes da også at det er tidligt som 9½ måned at stoppe med natflasken? 

Min sp sagde at det var ok op til 1½år .

Det er i mine øjne det rigtige i har gjort, at trappe ned istedet for.

Hvad får han i natflasken? altså antal ml? 

Trap langsomt ned det er nok det bedste både for lillemanden og jer

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

FrkLarsen skriver:

Jeg synes da også at det er tidligt som 9½ måned at stoppe med natflasken? 

Min sp sagde at det var ok op til 1½år .

Det er i mine øjne det rigtige i har gjort, at trappe ned istedet for.

Hvad får han i natflasken? altså antal ml? 

Trap langsomt ned det er nok det bedste både for lillemanden og jer

Sp sagde at natflansken skulle stoppe nu og vælling når han er 1 år.

Han får nu 150 ml. NAN3. Vi er fået fra 300 ml. til 150 ml.

Anmeld

17. august 2011

FrkLarsen

Anonym skriver:

Sp sagde at natflansken skulle stoppe nu og vælling når han er 1 år.

Han får nu 150 ml. NAN3. Vi er fået fra 300 ml. til 150 ml.

Jeg synes altså at det er tidligt, men hver sin mening jo 

Flot at det allerede er halveret  .

Kørt på 150ml i en uges tid og så trap ned til mindste portionen som står bag på NAN pakken 

Ellers synes jeg at i skal følge jeres søns signaler, det er jo jer der er forældrene 

Anmeld

17. august 2011

Loa

Anonym skriver:

Sundhedsplejersken sagde bare til mig at han ikke længere skulle have natflaske, men han står og skriger i tremmesengen omkring kl. 0400

Det er jo lidt svært hvis SP siger han ikke længere behøver den.

Her startede vi med at putte vand i flasken og hun blev stiktosset, så blev hun rigtig glad for vandet og vågnede mange gange om natten for at få vand, så måtte vi vende hende helt af med flaske herhjemme.
Der måtte vi tage kold tyrker, for at give hende lidt ind i mellem, vil hun slet ikke acceptere.
Generer det jer at give ham flaske kl.04? For syntes kun i skal kæmpe med at få flaksen væk hvis det generer jer (og både hans og jers nattesøvn)
Men det uden tvivl noget han ikke "bare" accepterer uden kamp, uanset hvornår i gør det

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Det er jo lidt svært hvis SP siger han ikke længere behøver den.

Her startede vi med at putte vand i flasken og hun blev stiktosset, så blev hun rigtig glad for vandet og vågnede mange gange om natten for at få vand, så måtte vi vende hende helt af med flaske herhjemme.
Der måtte vi tage kold tyrker, for at give hende lidt ind i mellem, vil hun slet ikke acceptere.
Generer det jer at give ham flaske kl.04? For syntes kun i skal kæmpe med at få flaksen væk hvis det generer jer (og både hans og jers nattesøvn)
Men det uden tvivl noget han ikke "bare" accepterer uden kamp, uanset hvornår i gør det

Det generer os helt vildt at skulle give ham flaske kl. 0400 for vi står op kl. 0600. En kold tyrker er en mulighed, men hvor længe gik der før jeres accepterede at hun intet fik?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.