Hjælp ang. planlægning af barnedåb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

lilledittemor

Tennamor skriver:

Jeg havde det lidt som dig, så jeg ringede til kirkekontoret for at bestille tid inden fødslen. Det kunne man ikke.. Ved ikke om det bare var i den kirke man ikke kunne eller om det er en fælles regel.

Dog var det ikke et problem at få den dag vi ville have, da kirkerne kan have 2 dåber på en dag og det vidst er sjældent begge tider er booket.

Håber det kan give dig lidt ro i sjælen.

åh åååhh..
håber at man kan det i min kirke - skal ringe tl dem om lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

BabyMus

Ditte_Marie skriver:

Nu har jeg jo aldrig prøvet at planlægge en barnedåb, men der er noget som går mig MEGET på, da jeg godt kan lide at have styr på tingene - så jeg håber at i kan hjælpe mig Jeg kan ikke rigtig finde noget på internettet omkring det.

Mit spørgsmål er så;
Kan man først bestille tid i kirken når baby er født?

Det er lidt min "frygt" hvis det er sådan, for man skal jo have mange ting planlagt med lokale osv.. Og det er jo ikke sikkert at der er mulighed for det 2-3 måneder inden det skal bruges.

Hvordan gjorde i med planlægning af jeres dåb i kirken og med lokale?

Håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe

Undskylder lige at jeg ikke svarer på dit sprøgsmål, så bare hvad din datter skal hedde under dit navn, og vil da bare lige sige, at hvor er det dog et smukt navn.

Anmeld

17. august 2011

lilledittemor

BabyMus skriver:

Undskylder lige at jeg ikke svarer på dit sprøgsmål, så bare hvad din datter skal hedde under dit navn, og vil da bare lige sige, at hvor er det dog et smukt navn.

Det er da bare helt i orden

Tusind tak (f) hvor er du sød!

Anmeld

17. august 2011

lilledittemor

Så har jeg snakket med kirkekontoret og har fået lagt en "notits" ind på den dato vi gerne vil have Damen var rigtig sød

Krydser bare fingre for at reglerne bliver ændret, så vi ikke skal betale for at hun skal døbes i "en anden" (min) kirke

Tusind tak for hjælpen allesammen

Anmeld

17. august 2011

aya-zia

Ditte_Marie skriver:

Så har jeg snakket med kirkekontoret og har fået lagt en "notits" ind på den dato vi gerne vil have Damen var rigtig sød

Krydser bare fingre for at reglerne bliver ændret, så vi ikke skal betale for at hun skal døbes i "en anden" (min) kirke

Tusind tak for hjælpen allesammen

betale??? hvorfor skal i dog betale...

mine piger er døbt i hver ders kirke...

aya i den kirke som hørte til det område vi boede i...

zia i en anden kirke (den jeg er konfimeret i ) fordi jeg rigtig gerne ville ha at det var samme præst. og hun var flyttet kirke...

men vi skulle ik betale selvom vi valgte en kirke uden for vores sogn

Anmeld

17. august 2011

Jakob'sMor

Ditte_Marie skriver:

Nu har jeg jo aldrig prøvet at planlægge en barnedåb, men der er noget som går mig MEGET på, da jeg godt kan lide at have styr på tingene - så jeg håber at i kan hjælpe mig Jeg kan ikke rigtig finde noget på internettet omkring det.

Mit spørgsmål er så;
Kan man først bestille tid i kirken når baby er født?

Det er lidt min "frygt" hvis det er sådan, for man skal jo have mange ting planlagt med lokale osv.. Og det er jo ikke sikkert at der er mulighed for det 2-3 måneder inden det skal bruges.

Hvordan gjorde i med planlægning af jeres dåb i kirken og med lokale?

Håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe

Jeg havde termin i januar og vil ville holde dåb i april og mener det var engang i november at vi havde lokale og kirken på plads.

Så du kan da prøve at ringe og snakke med kirken og det lokalt du gerne vil have

Anmeld

17. august 2011

lilledittemor

aya-zia skriver:

betale??? hvorfor skal i dog betale...

mine piger er døbt i hver ders kirke...

aya i den kirke som hørte til det område vi boede i...

zia i en anden kirke (den jeg er konfimeret i ) fordi jeg rigtig gerne ville ha at det var samme præst. og hun var flyttet kirke...

men vi skulle ik betale selvom vi valgte en kirke uden for vores sogn

Her i Hvidovre koster det ca. 3000kr hvis man vil holde det i en kirke som ikke er i ens eget sogn. Desværre.

Men damen sagde at det måske snart blev ændret. SÅdan så at det var gratis

Anmeld

17. august 2011

lilledittemor

Jakob'sMor skriver:

Jeg havde termin i januar og vil ville holde dåb i april og mener det var engang i november at vi havde lokale og kirken på plads.

Så du kan da prøve at ringe og snakke med kirken og det lokalt du gerne vil have

Lækkert.

Jeg har snakket med dem - jeg har fået lagt en "lille reservation" ind på den dato. Heldigvis.

Der er jo ikke lang tid fra min termin d. 22.12.11, til dåben som vi viil holde d. 12.02.2012 Så ville godt nok være nervøs hvis jeg slet ikke kunne gøre noget.

Anmeld

17. august 2011

Moar2011

Ditte_Marie skriver:

Perfekt

Så vil jeg ringe til kirkekontoret - tusind tak for hjælpen

velbekom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.