Hjælp ang. planlægning af barnedåb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.927 visninger
18 svar
0 synes godt om
17. august 2011

lilledittemor

Nu har jeg jo aldrig prøvet at planlægge en barnedåb, men der er noget som går mig MEGET på, da jeg godt kan lide at have styr på tingene - så jeg håber at i kan hjælpe mig Jeg kan ikke rigtig finde noget på internettet omkring det.

Mit spørgsmål er så;
Kan man først bestille tid i kirken når baby er født?

Det er lidt min "frygt" hvis det er sådan, for man skal jo have mange ting planlagt med lokale osv.. Og det er jo ikke sikkert at der er mulighed for det 2-3 måneder inden det skal bruges.

Hvordan gjorde i med planlægning af jeres dåb i kirken og med lokale?

Håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Moar2011

Ditte_Marie skriver:

Nu har jeg jo aldrig prøvet at planlægge en barnedåb, men der er noget som går mig MEGET på, da jeg godt kan lide at have styr på tingene - så jeg håber at i kan hjælpe mig Jeg kan ikke rigtig finde noget på internettet omkring det.

Mit spørgsmål er så;

Det er lidt min "frygt" hvis det er sådan, for man skal jo have mange ting planlagt med lokale osv.. Og det er jo ikke sikkert at der er mulighed for det 2-3 måneder inden det skal bruges.

Ja, du ringer bare til kirkekontoret (tror jeg det var) og aftaler noget med den person - så når i nærmere jer, skal i ud og snakke om selve dagen - vi var hurtig ude for lokale, så vi var sikker på det ikke var optaget - og der bestemmer du jo selv hvornår du ville ringe og ligge bilet - maden vidste vi hva sku være, så vi ringet en uge inden og bestilte det

Anmeld

17. august 2011

Bryndis

Ditte_Marie skriver:

Mit spørgsmål er så;

Jeg startede med at ringe til et forsamlingshus og hørte hvilke datoer i en bestemt måned der var ledigt og derefter ringede jeg til kirken og hørte om det samme og på den måde fandt jeg en dato som passede begge dele.
Min søn blev døbt da han var 2 1/2 måned og jeg bestilte først tid da jeg havde født.
Og maden bestilte jeg fra min kærestes arbejdsplads og det gjorde vi da vi havde fået svar fra alle dem vi inviterede.

Anmeld

17. august 2011

lilledittemor

Babyklar skriver:

Ja, du ringer bare til kirkekontoret (tror jeg det var) og aftaler noget med den person - så når i nærmere jer, skal i ud og snakke om selve dagen - vi var hurtig ude for lokale, så vi var sikker på det ikke var optaget - og der bestemmer du jo selv hvornår du ville ringe og ligge bilet - maden vidste vi hva sku være, så vi ringet en uge inden og bestilte det

Så man kan godt "ligge en billet ind" på den dato som man gerne vil have? og så fastsætte den når hun er født?

Anmeld

17. august 2011

Tennamor

Jeg havde det lidt som dig, så jeg ringede til kirkekontoret for at bestille tid inden fødslen. Det kunne man ikke.. Ved ikke om det bare var i den kirke man ikke kunne eller om det er en fælles regel.

Dog var det ikke et problem at få den dag vi ville have, da kirkerne kan have 2 dåber på en dag og det vidst er sjældent begge tider er booket.

Håber det kan give dig lidt ro i sjælen.

Anmeld

17. august 2011

Moar2011

Ditte_Marie skriver:

Så man kan godt "ligge en billet ind" på den dato som man gerne vil have? og så fastsætte den når hun er født?

det gjorde vi, både med kirke og forsamlingshus for at være sikker på vi fik den dag ..

Anmeld

17. august 2011

lilledittemor

Babyklar skriver:

det gjorde vi, både med kirke og forsamlingshus for at være sikker på vi fik den dag ..

Perfekt

Så vil jeg ringe til kirkekontoret - tusind tak for hjælpen

Anmeld

17. august 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Nu mit ikke helt det samme, for jeg holdt festen hjemme i stuen.
Men mht var Astrid godt en uge da jeg var nede ved præsten med de ting han nu skal ordne. Jeg fik en snak med ham om den dato jeg gerne ville have hende døbt, men jeg kunne se i kirkebladet det ikke var ham der skulle have gudstjeneste den dag. Han trøstede dog og sagde, jojo, jeg skal bare ikke holde prædketalen (staves). Så Astrid blev døbt 3 uger gammel af den samme præst som har konfirmeret mig nogle få år før. Han synes det var meget underligt.

Men jeg kunne da forestille mig at du først kan få tid i kirken efter barnet er født, og hvis du så bare har nogle datoer parat, så skal du nok få nået det hele

Anmeld

17. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi kunne ikke booke tid i kirken før jeg havde født. Det var både ved vores søn og vores datter, og de blev døbt i to forskellige kirker.

Jeg kan godt forstå, at man ikke kan før, at baby er født

Vi lejede selskabslokaler og booket tid i kirken få dagen efter, at jeg havde født og det var der ingen problemer i.

Min veninde (som bestyrer en kantine) lavede maden begge gange.

Anmeld

17. august 2011

AnneBJ

Jeg forsøgte også at bestille kirke INDEN fødslen, den gik ikke. Kirken kunne ikke den dag vi gerne ville, så vi valgte en anden. Så kunne stedet ikke, så vi valgte et andet..

Alt i alt blev det en rigtig fin dag, men næste gang vil jeg forsøge at finde noget overskud frem, med det samme barnet er født, så jeg kan få lavet de aftaler jeg gerne vil!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.