Tager jeg fejl..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. august 2011

onlyme

Hej alle i dejlige Baby.dk bruger <3

Jeg må simpelthen ud med dette her,. Og høre jeres meninger,.
Det er nu ved at være 1 mdr siden vi fik vores dejlige søn Benjamin,. Manden har haft 14 dages barsel fra jeg fødte og de første 8 dage var mig og Benjamin indlagt,. Herefter er han startet på arbejde igen,. Han arbejder nat dvs, 23,30-08,00 00,00-08,30 somme tider længer,. dvs jeg har Benjamin alene om natten og godt og vel fra en time efter han er kommet hjem fra job til 15,00 og igen fra 19,00 til omkring de 22,30 og igen fra 23,20--23,50 til 08,00--08,30.
Nå men jeg har nogle gange syntes det har været en del hårdt, typisk de dage hvor Benjamin har været rigtig utilfreds,. Når jeg så har snakket med kæresten om det, er ved ved at være en rutine at han siger til mig at det er fordi jeg ikke slapper noget mere af, fx, han kan ikke forstå at jeg om morgenen når han kommer hjem, at jeg så ikke går i seng en 2-3 timer,.
Jeg har nogle gange prøvet at fortælle ham at det da ikke er noget jeg gider fordi jeg så vil minste det tid med ham i den anden ende, for så skal han sove de 2-3 timer længer om eftermiddagen også mister jeg tid med ham,. Og det er jo i  forvejen ikke er meget tid vi har sammen på en dag,.!
Og udover det syntes jeg at jeg slapper meget af, altså der er jo altid lidt der skal gøres såsom ordne vasketøj forberede aftensmad, støvsuge, gøre rent, indkøb og skolde flasker osv,. Men jeg sidder da også og ser film og surfer på nettet og somme tider ligger jeg også med Benjamin på maven mens han sover og bare slapper af,.

Benjamin har idag været meget urolig og har ikke villet sove hele dagen eller spise mere end 25ml når vi har lavet en flaske,.  sovet gennemsnittet 10-15 min været vågen og været ked af det 30-60 min,. Også ''lider'' Benjamin af blød brusk i halsen hvilke gør han siger ''lyd'' hele tiden når han trækker vejret,. Lyder lidt som falsk strubehoste,. ( Dog ikke når han slapper fuldstændig af og er glad) Så der har sådan set været lyd på siden kl 06,30 i morges,. Så nu hvor han er faldet i søvn og har sovet godt en time sidder jeg med enormt meget hovedepine og en følelse af jeg ikke er en god mor, og har virkelig det dårligt over min bette mand har haft det sådan,. Nå men Enden kæresten så går i seng beroliger han mig med han nok skal falde i søvn nu, da vi endelig havde fået de 100ml i Benjamin som han normalt plejer at spise til hver måltid, Jeg siger så til ham at det håber jeg inderligt, for jeg kan mærke jeg snart knækker,. Og for at være ærlig var jeg virkelig til tåre på daværende tidspunkt,.
Undskyld mig, men er det mig der er noget galt med når jeg virkelig bliver irreteret over han siger jeg skal lære at slappe noget mere af,.
Mener bare, det er jo mig der har stået med ham det meste af dagen alene,. Og jeg bliver lidt sur når han siger sådan,. Efter sådan en dag som idag har jeg måske mere brug for at høre at jeg sku gør det godt,. Frem for han hentyder ''efter min mening'' at jeg ville have gjort det beder og hafte mere overskud hvis jeg slap noget mere af i løbet af en dag..! Også syntes jeg altså måske også bare det er okay, at jeg af naturlighed pga den store rutine omvældning er en smule træt og irreteret over han siger det sådan for nu har jeg næsten haft Benjamin på fuldtid de sidste 14 dage,. Og derved er det da hårde for mig om jeg slapper af eller ikke,. Altså ikke fordi der er et problem i det for jeg elsker at tilbringe tid med Benjamin, men ork syntes bare det er irreteret at få det svar hver gang,. Altså han har lige haft weekend og jeg kan da også mærke på ham om aftenen at han er meget mere træt end sædvanlig, og der er vi 2 hele dagen,. Føler mig bare overset,. Håber i forstår hvad jeg mener med det,.
Min kæreste har tit sagt jeg er en god mor og at Benjamin ikke kunne få noget beder, og jeg er super god til at være omsorgsfuld,. Men kan i forstå jeg bliver ked af det og fustreret når han efter sådan en dag som idag siger sådan ..?

Det blev lidt langt,. Undskyld for det, Håber nogle vil være 100% ærlige, hvis i er kommet så langt i teksten og har en mening om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

onlyme

Ups kan se den er lagt ind det forkerte sted
Nogle der ved om man kan rykke den

Anmeld

16. august 2011

onlyme

Åhh,. Slet ingen ..?

Anmeld

16. august 2011

Nalle

Jeg kan godt forstå dig, har selv været der, dog har min kæreste ikke haft nat arbejde, men mænd de har bare ikke så nemt ved at forstå, min kæreste har også tit bedt mig om at slappe af eller spurgt om jeg har slappet af, det er bare nemmere sagt end gjort, når man har en bette en.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig ellers, ville bare sige at jeg godt kunne forstå dig, og give dig en krammer, for det tror jeg du har brug for!

Anmeld

16. august 2011

onlyme

Nalle skriver:

Jeg kan godt forstå dig, har selv været der, dog har min kæreste ikke haft nat arbejde, men mænd de har bare ikke så nemt ved at forstå, min kæreste har også tit bedt mig om at slappe af eller spurgt om jeg har slappet af, det er bare nemmere sagt end gjort, når man har en bette en.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig ellers, ville bare sige at jeg godt kunne forstå dig, og give dig en krammer, for det tror jeg du har brug for!

Åh hvor er det dog skønt at høre, det ikke er mig der ikke er helt tabt bag en vogn,.

Tvivlede lige et sekundt på mine evner,. Du redede min aften :-)
så du får lige en ordenlig  tilbage

Anmeld

16. august 2011

Nalle

onlyme skriver:

Åh hvor er det dog skønt at høre, det ikke er mig der ikke er helt tabt bag en vogn,.

Tvivlede lige et sekundt på mine evner,. Du redede min aften :-)
så du får lige en ordenlig  tilbage

Selvfølgelig er det ikke dig der er tabt bag en vogn
Og søvn har vi alle sammen brug for for at kunne fungere.

Anmeld

16. august 2011

onlyme

Nalle skriver:

Selvfølgelig er det ikke dig der er tabt bag en vogn
Og søvn har vi alle sammen brug for for at kunne fungere.

Præcis :-)
Men der syntes jeg ikke jeg har problem for Benjamin sover 6 timer hver nat ca,. også 3 timer efter flaske,. Og den anden dag tog han 9½ time i træk og 2 timer efter flaske,. Så jeg syntes bestemt ikke det er søvnmangel jeg har.. Ja okay,. Nu er det ikke altid vi går i seng samme tid, men syntes jeg fåe meget søvn i forhold til mange andre med baby på den størelse..

Anmeld

16. august 2011

Nalle

onlyme skriver:

Præcis :-)
Men der syntes jeg ikke jeg har problem for Benjamin sover 6 timer hver nat ca,. også 3 timer efter flaske,. Og den anden dag tog han 9½ time i træk og 2 timer efter flaske,. Så jeg syntes bestemt ikke det er søvnmangel jeg har.. Ja okay,. Nu er det ikke altid vi går i seng samme tid, men syntes jeg fåe meget søvn i forhold til mange andre med baby på den størelse..

Vores har heldigvis også næsten altid sovet igennem, fra de var helt små

Anmeld

16. august 2011

onlyme

Nalle skriver:

Vores har heldigvis også næsten altid sovet igennem, fra de var helt små

Det er bare så skønt

Anmeld

17. august 2011

Roselil

Profilbillede for Roselil

Undskyld mig, men han ved tydeligvis ikke hvordan det er at være alene med et spædbarn næsten 24 timer i døgnet. Man bliver da træt og mærkelig tummelumsk i hovedet, sådan er det og især når der har været en besværlig dag/nat.

Du kan vel ikke gøre andet end at fortælle hvordan du har det med hans respons.

Men, men, måske skulle du ta og sove lidt når du har mulighed for det. Det er jo kun for en periode og så kan i bruge tid sammen igen. Så får din kæreste også mulighed for at prøve at være alene om baby, måske ikke helt dumt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.