Dejlig graviditet VERSUS daarlig graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2009

Honningblomst

Det er rigtigt. biologisk er vi jo til at formere os. rent physiologisk. jeg har saa bare aldrig haft den der ur folelse i mig med at ville vaere gravid. beundrer da gravides flotte maver, men har altid mere vaeret interesseret i selve produktet selvom min laege siger jeg har rigtig gode muligheder for at blive gravid. sadan er vi jo saa forskellige og det er dejligt 36 Weeks - 3rd Pregnancy - Belly Gallery Photo

Det er jo en anden snak...men du spurgte jo selv hvordan vores graviditeter var...og for mig, der var det den der følelse af at bruge mig til det jeg virkelig skal med min krop..fra af min krop bare var der til at den fik en funktion som bare føltes rigtigt....det er svært at forklare, men fantastisk at opleve.
Maven er jo bare det synlige bevis...men for mig var det mere det mentale der skete med mig...en ændring sammen med min krop ændrede sig...
Har selv en søster der har fravlgt helt at få børn og det synes jeg da er helt fint...omend jeg slet ikke forstår hende, men det behøver jeg jo heller ikke...

Og så vil jeg lige sige at jeg ALDRIG har været en smuk gravid..bare stor som en hval....

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2009

W&M <3

Jeg havde kvalme de første uger, men ellers en dejlig nem graviditet. Uden vand i kroppen og sådan.
Synes det var helt fantastisk og mærke den lille dreng sparke i min mave. Vente tiden var lang, meget lang. Men han var selvfølgelig al vente tiden vær min lille guldklump.

Glæder mig allerede til at mig og kæresten skal have et barn mere om 4år ca.

Anmeld

8. januar 2009

ekzunz

Astrid P skriver:

Jeg var utroligt heldig og havde en helt fantastisk graviditet. Ingen kvalme, ingen vand i kroppen (kun de sidste 3 dage hvor der nærmest var hedebølge), og ingen andre ting af betydning. Det eneste jeg døjede lidt med var halsbrand i sidste trimester, og det kan man jo heldigvis gøre noget ved...
Men lige som Stumpen, havde jeg virkelig en følelse af at være glad for min krop imens jeg var gravid. Jeg stortrivedes, og det var især fantastisk i den sidste halvdel af forløbet, hvor jeg kunne mærke min datter hver eneste dag.

Følelsen af at man - som Eva også skriver - er den som skaber livet i sig, den var altså fantastisk. Jeg havde samme følelse de første måneder da jeg ammede fuldt ud. Det føltes som noget helt særligt at vide, at min krop havde skabt det her lille væsen, og at hun kunne ligge der og næres af min mælk. Det var virkelig stort.

Men igen, jeg var heldig! Min søster har haft nogle helt anderledes gravidteter. Hun har kvalme de første mange måneder, får bækkenløsning og er i det hele taget super besværet når hun er gravid (og alligevel er hun igang med at producere nummer 4...!)

Jeg hægter mig bare på her.
En del Balancid til sidst til at tage halsbranden, og ellers var det bare pragtfuldt!! Elskede at være gravid.

Anmeld

8. januar 2009

Diana...

Puha jeg synes både det er godt og ondt, Jeg har været sengeliggende de 4 første måneder ikke fordi jeg ikke måtte gå el nogen men fordi jeg kastet op omk 20 gange om dagen så hver gang jeg rejste mig kastet jeg os op og min krop var helt tømt for energi og muskler så jeg tit måtte hjælpes på toilettet. Men så begynde jeg til akupunktur og så stoppet jeg med at kaste op det tog desværre ikke kvalmen fordi det var så slemt men så længe jeg ikke kastet så meget op så det oki. december måned har faktisk været den eneste måned hvor jeg ikke har haft kvalme og den måned hvor jeg virkelig har nydt og være gravid, havet dog ond i ryggen men det jo ingen ting til al den opkast nu kvalmen begynd og komme igen, men min læge sagde til mig at det var meget normalt her den sidste måned i graviditeten så det jo kun en måned mere og så kommer lille mand ud til mig
og så jeg sikke på at det var det hele hver...
Knus Diana

Anmeld

8. januar 2009

Miamaja

Eva skriver:

Det er jo en anden snak...men du spurgte jo selv hvordan vores graviditeter var...og for mig, der var det den der følelse af at bruge mig til det jeg virkelig skal med min krop..fra af min krop bare var der til at den fik en funktion som bare føltes rigtigt....det er svært at forklare, men fantastisk at opleve.
Maven er jo bare det synlige bevis...men for mig var det mere det mentale der skete med mig...en ændring sammen med min krop ændrede sig...
Har selv en søster der har fravlgt helt at få børn og det synes jeg da er helt fint...omend jeg slet ikke forstår hende, men det behøver jeg jo heller ikke...

Og så vil jeg lige sige at jeg ALDRIG har været en smuk gravid..bare stor som en hval....

Knus..

ja, jeg spurgte selv. mit svar til dig var bare en side bemaerkning til den samtale du havde med stumpen. jeg folte mig ikke selv stodt af dine kommentarer

Anmeld

8. januar 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

ja, jeg spurgte selv. mit svar til dig var bare en side bemaerkning til den samtale du havde med stumpen. jeg folte mig ikke selv stodt af dine kommentarer

Ok-smiler- det var bestemt heller ikke for at gøre noget bedre end andet...bare for at fortælle om min fornemmelse af at være gravid-smiler

Anmeld

8. januar 2009

pusling30

Jeg har haft den fornøjelse at være gravid 3 gange og har fået 3 sunde og velskabte drenge. Jeg er slet ikke færdig med at få børn, for det er bare skønt at være gravid..
Alle mine graviditeter startede med lidt morgenkvalme de første 5-8 uger og så nød jeg ellers bare at være gravid, jeg har ike haft vand i kroppen, ingen bækkenløsning ingen forhøjet blodtryk, jeg har haft det skønt hver gang, jeg tog pænt på og tabte det hele igen. Så jeg kan ikke snakke med om dårlige graviditeter. Selvom jeg gik til kontrolscanning hver uge med den sidste havde jeg det godt..
Knus Anja

Anmeld

8. januar 2009

twinboys

Kort og godt DEJLIGT...

Dog træls at jeg ikke gik tiden ud...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.