Jeg var utroligt heldig og havde en helt fantastisk graviditet. Ingen kvalme, ingen vand i kroppen (kun de sidste 3 dage hvor der nærmest var hedebølge), og ingen andre ting af betydning. Det eneste jeg døjede lidt med var halsbrand i sidste trimester, og det kan man jo heldigvis gøre noget ved...
Men lige som Stumpen, havde jeg virkelig en følelse af at være glad for min krop imens jeg var gravid. Jeg stortrivedes, og det var især fantastisk i den sidste halvdel af forløbet, hvor jeg kunne mærke min datter hver eneste dag.
Følelsen af at man - som Eva også skriver - er den som skaber livet i sig, den var altså fantastisk. Jeg havde samme følelse de første måneder da jeg ammede fuldt ud. Det føltes som noget helt særligt at vide, at min krop havde skabt det her lille væsen, og at hun kunne ligge der og næres af min mælk. Det var virkelig stort.
Men igen, jeg var heldig! Min søster har haft nogle helt anderledes gravidteter. Hun har kvalme de første mange måneder, får bækkenløsning og er i det hele taget super besværet når hun er gravid (og alligevel er hun igang med at producere nummer 4...!)
Anmeld