Dejlig graviditet VERSUS daarlig graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. januar 2009

Miamaja

Ja, der er mange delte meninger om sagen. Graviditet.Produktet, barnet er alle enige om er skont! Nogle er helt vilde med at vaere gravide, vokse, og foler sig smukke og i en lykkerus, mens andre oplever det som det nodvendige onde, med opkast og foler sig fede og utilpasse med smerter, kan ikke sove og nogle er enda sengelaeggende. Fortael, fortael hvordan du oplevede at vaere gravid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2009

Honningblomst

Forfærdeligt og skønt....præcis som resten af livet nu er...jeg har aldrig set lyserøde skyer når jeg har været gravid, men jeg elsker altså at mærke det lille menneske indeni og mærke hvad der er hele meningen med at være kvinde...nemlig at føde børn...mage til mere fantastisk proces end det der sker indeni en kvinde som gravid, det findes vidst ikke.
Så jeg elskede nok bare mest det at jeg selv, ene og alene...stærk og sårbar var istand til at give et menneske liv.
Knus...

Anmeld

8. januar 2009

eliasogmor

Miamaja skriver:

Ja, der er mange delte meninger om sagen. Graviditet.Produktet, barnet er alle enige om er skont! Nogle er helt vilde med at vaere gravide, vokse, og foler sig smukke og i en lykkerus, mens andre oplever det som det nodvendige onde, med opkast og foler sig fede og utilpasse med smerter, kan ikke sove og nogle er enda sengelaeggende. Fortael, fortael hvordan du oplevede at vaere gravid...

min graviditet var egentlig okay, men med kvalme..........men psykisk ,var den knap så god..hormonerne gjorde simpelthen at mine følelser sad uden på tøjet.....og det var knap så fedt....men jeg elskede maven som voksede og bestilte ikke andet end at ae min mave, allerede inden man overhovedet kunne se noget......men håber da næste gang blir bare lidt bedre.....men den lille baby der kom ud af de 9 mdr venten , var bestemt det hele værd.....

Anmeld

8. januar 2009

Stumpen

Eva skriver:

Forfærdeligt og skønt....præcis som resten af livet nu er...jeg har aldrig set lyserøde skyer når jeg har været gravid, men jeg elsker altså at mærke det lille menneske indeni og mærke hvad der er hele meningen med at være kvinde...nemlig at føde børn...mage til mere fantastisk proces end det der sker indeni en kvinde som gravid, det findes vidst ikke.
Så jeg elskede nok bare mest det at jeg selv, ene og alene...stærk og sårbar var istand til at give et menneske liv.
Knus...

Hvad så hvis man ikke kan få børn eller simpelthen ikke ønsker sig at få børn er man så ikke en kvinde?
Qnus Anja..

Anmeld

8. januar 2009

Honningblomst

Hvad så hvis man ikke kan få børn eller simpelthen ikke ønsker sig at få børn er man så ikke en kvinde?
Qnus Anja..

Øh, hvad var det for en tolkning.....har jeg skrevet det eller hvordan kan du tolke det ud af det jeg skriver??
En kvinde er jo en kvinde hvis hun ikke er mand, ikke? Men meningen med at være kvinde...er jo at formere sig at føde børn, ikke?? Og lige netop den der urfølelse og fornemmelse af at det her er jeg bare skabt til, det synes jeg var så fantastisk og stort.

Anmeld

8. januar 2009

Stumpen

Altså ud over den kvalme-agtige start jeg har haft på begge mine graviditeter og den afsluttende køren i benene som jeg havde med Mathilde (er jo ikke så langt med nr. 2) Så er det simpelthen det mest fantastiske!! Aldrig har jeg på nogen måde været så glad for min krop som mens jeg var gravid.. Aldrig har jeg følt noget så skønt som når den bette sparkede...
Så for mig er en graviditet det bedste.. Men har heller ikke haft de store gener, som nogen desværre har under deres graviditet..
Qnus Anja..

Anmeld

8. januar 2009

Stumpen

Eva skriver:

Øh, hvad var det for en tolkning.....har jeg skrevet det eller hvordan kan du tolke det ud af det jeg skriver??
En kvinde er jo en kvinde hvis hun ikke er mand, ikke? Men meningen med at være kvinde...er jo at formere sig at føde børn, ikke?? Og lige netop den der urfølelse og fornemmelse af at det her er jeg bare skabt til, det synes jeg var så fantastisk og stort.

"mærke hvad der er hele meningen med at være kvinde...nemlig at føde børn..."

Jeg spurgte, fordi at jeg tænkte, at hvis jeg sad og ikke kunne få børn af en eller anden grund, så ville jge føle mig støt og evt. såret over sådan en udtalelse...

Og så ved jeg ikke helt om jeg synes at jeg er skabt for at sætte børn til verden, jeg håber og tror da også at jeg som kvinde at skabt til andet end at føde mandens unger og vaske hans sokker... ;O)
Qnus Anja..

Anmeld

8. januar 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

"mærke hvad der er hele meningen med at være kvinde...nemlig at føde børn..."

Jeg spurgte, fordi at jeg tænkte, at hvis jeg sad og ikke kunne få børn af en eller anden grund, så ville jge føle mig støt og evt. såret over sådan en udtalelse...

Og så ved jeg ikke helt om jeg synes at jeg er skabt for at sætte børn til verden, jeg håber og tror da også at jeg som kvinde at skabt til andet end at føde mandens unger og vaske hans sokker... ;O)
Qnus Anja..

Jeg er sikker på eller håber du godt ved at det ikke var det jeg mente....men de urinstinkter vi som kvinder har når vi venter os og føder børn, det er jo ikke sammenligneligt med noget andet vi kan og vil præstere i livet....ikke at der ikke er andet der har værdi. Men kvindens krop er en fantastisk maskine...Ja, der er nok mange kvinder der er kede af ikke at kunne få børn, men det ændre jo ikke ved det faktum at meningen i livet er at få børn og der er heldigvis mange måder at få dem på.
Knus Eva.

Anmeld

8. januar 2009

Astrid P

Jeg var utroligt heldig og havde en helt fantastisk graviditet. Ingen kvalme, ingen vand i kroppen (kun de sidste 3 dage hvor der nærmest var hedebølge), og ingen andre ting af betydning. Det eneste jeg døjede lidt med var halsbrand i sidste trimester, og det kan man jo heldigvis gøre noget ved...
Men lige som Stumpen, havde jeg virkelig en følelse af at være glad for min krop imens jeg var gravid. Jeg stortrivedes, og det var især fantastisk i den sidste halvdel af forløbet, hvor jeg kunne mærke min datter hver eneste dag.

Følelsen af at man - som Eva også skriver - er den som skaber livet i sig, den var altså fantastisk. Jeg havde samme følelse de første måneder da jeg ammede fuldt ud. Det føltes som noget helt særligt at vide, at min krop havde skabt det her lille væsen, og at hun kunne ligge der og næres af min mælk. Det var virkelig stort.

Men igen, jeg var heldig! Min søster har haft nogle helt anderledes gravidteter. Hun har kvalme de første mange måneder, får bækkenløsning og er i det hele taget super besværet når hun er gravid (og alligevel er hun igang med at producere nummer 4...!)

Anmeld

8. januar 2009

Miamaja

Eva skriver:

Jeg er sikker på eller håber du godt ved at det ikke var det jeg mente....men de urinstinkter vi som kvinder har når vi venter os og føder børn, det er jo ikke sammenligneligt med noget andet vi kan og vil præstere i livet....ikke at der ikke er andet der har værdi. Men kvindens krop er en fantastisk maskine...Ja, der er nok mange kvinder der er kede af ikke at kunne få børn, men det ændre jo ikke ved det faktum at meningen i livet er at få børn og der er heldigvis mange måder at få dem på.
Knus Eva.

Det er rigtigt. biologisk er vi jo til at formere os. rent physiologisk. jeg har saa bare aldrig haft den der ur folelse i mig med at ville vaere gravid. beundrer da gravides flotte maver, men har altid mere vaeret interesseret i selve produktet selvom min laege siger jeg har rigtig gode muligheder for at blive gravid. sadan er vi jo saa forskellige og det er dejligt 36 Weeks - 3rd Pregnancy - Belly Gallery Photo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.