arrhhhh den mad altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Siber

Tulle28 skriver:

Har også en meget selvstændig datter... Hun har altid fået lov til at spise selv. Ja, det sviner, men det styrker altså også deres motorik.

Læg aviser under hendes stol og giv hende et forklæde på (man kan få sådan nogle med ærmer i), så er det nemmere at tørre op efter hende - eller tag tøjet af hende og lad hende sidde i ble

Tak for fif!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Siber

Tina&Martin skriver:

Sådan var Madeleine også i nogle få uger inden hun blev 10 mdr, og nu har hun det igen ok med at jeg giver hende mad.

Men er sikker på det nok skal vende igen. Er heller ikke fan af for meget mad over alt.

Men pt sutter hun pålægget af rugbrøddet og smider resten ud

Tak, jeg satser på at det vender tilbage til det gamle igen så

ej det er ok med fingermad, men det andet, det duer jeg altså ikke til, puhadadada

Anmeld

17. august 2011

Siber

Lise skriver:

Åh, din stakkel!

Casper er også bare det største svin ever! Han vasker bordet i sine leverpostejsmadder (og jeg hader bare leverpostej), kaster med havregrød etc. Han er bare et gigantisk møgøre. Jeg prøver også at være rummelig, og give ham lov til at lære det selv. Men jeg bliver sgu alligevel så skide sur på ham nogle gange, når han smider sovs på min trøje eller hvad han nu gør.

Jeg har ingen råd...

Tak Lise, det er altså også der min grænse går. Det er ok at det smatter lidt rundt, men når maden bliver kørt rundt på bordet, kastet på gulvet eller andre steder, så siger jeg altså tak for mad, det gider jeg ikke!!!!

Men mon ikke der er håb forude, vi kan jo bare se på vores 4-årrige

Anmeld

17. august 2011

B&J

Siber skriver:

Tak

Men altså, det går jo ok med pasta, kartofler, frikadeller og andet fingermad. Men hvad så med kødsovs, lasange osv. sad han også bare og fedtede med det??? Altså der tror jeg altså min grænse går.......

vi blandede pasta og kødsovs sammen også fik vi lov til at putte det på gaflen også tog han selv det ind i munden... ellers tog han med fingeren også ind i munden.

ris med kødsovs og alt det andet jamen puttede på sken så det sad fast også puttede han ind..

og lasagne jamen der igen putter vi på gaflen også putter han i munden eller spiste han med fingerene den gang

nu spiser han altid med gaffel

Anmeld

17. august 2011

Siber

B&J skriver:

vi blandede pasta og kødsovs sammen også fik vi lov til at putte det på gaflen også tog han selv det ind i munden... ellers tog han med fingeren også ind i munden.

ris med kødsovs og alt det andet jamen puttede på sken så det sad fast også puttede han ind..

og lasagne jamen der igen putter vi på gaflen også putter han i munden eller spiste han med fingerene den gang

nu spiser han altid med gaffel

jeg har forsøgt med gaffel (rigtig optimistisk) men hun har ikke fattet at gaffelen skal ind i munden, så hun piller maden af, og putter maden i munden og slår rundt med gaffelen. Så den droppede jeg igen. Men jeg tror den skal frem igen........

tænk at jeg kan glemme hvad vi gjorde med Alma og Johanna, jeg kan vitterlig ikke huske det. Men jeg mindes bare ikke at de var så grissede, hmmmmm...............

Anmeld

17. august 2011

B&J

Siber skriver:

jeg har forsøgt med gaffel (rigtig optimistisk) men hun har ikke fattet at gaffelen skal ind i munden, så hun piller maden af, og putter maden i munden og slår rundt med gaffelen. Så den droppede jeg igen. Men jeg tror den skal frem igen........

tænk at jeg kan glemme hvad vi gjorde med Alma og Johanna, jeg kan vitterlig ikke huske det. Men jeg mindes bare ikke at de var så grissede, hmmmmm...............

Jaa men alle børn er ikke ens, tror også fordi vores dreng er så grisset er han ikke er så mad glad som mange andre børn han spiser godt og det er blevet meget bedre men i starten var mad bare ikke okay

Anmeld

23. august 2011

Chr.Kristiansen

Lidt sent svar, men er næsten nødt til at være med.. hehe 

Josephine er 9 måneder og vil også kun spise selv.. Det har stået på i en måned nu, og det er ALT! Så vi lægger alt fingermad på bordet foran hende, 1 stykke ad gangen. Bruger vi tallerken, er hun mere optaget af den, den skal på gulvet og holder jeg fast ja så gør hun det samme og spiser ikke.. Men vi giver hende dagligt chancen med en tallerken, så går ud fra at hun pludselig forstår det...

Når vi får ting der ikke ligefrem er fingermad, bruger vi 2 skeer. En til Josephine som hun får mad på og prøver at spise (mange gange lykkes det!) og en til mor eller far så vi kan smutte en ske fuld ind mens hun er optaget af at pille ved maden... Det fungerer nu også meget godt...

Jeg HADER også det griseri der er bagefter, men idet vi er 2 om det, er det ikke slemt.. Den ene tager prinsessen i bad og den anden tørrer lige med en klud på bord, stol og gulv... og så glæder vi os bare til det bliver tirsdag og rengøringen kommer og giver gulvet den helt store tur

Anmeld

23. august 2011

Siber

Chr.Kristiansen skriver:

Lidt sent svar, men er næsten nødt til at være med.. hehe 

Josephine er 9 måneder og vil også kun spise selv.. Det har stået på i en måned nu, og det er ALT! Så vi lægger alt fingermad på bordet foran hende, 1 stykke ad gangen. Bruger vi tallerken, er hun mere optaget af den, den skal på gulvet og holder jeg fast ja så gør hun det samme og spiser ikke.. Men vi giver hende dagligt chancen med en tallerken, så går ud fra at hun pludselig forstår det...

Når vi får ting der ikke ligefrem er fingermad, bruger vi 2 skeer. En til Josephine som hun får mad på og prøver at spise (mange gange lykkes det!) og en til mor eller far så vi kan smutte en ske fuld ind mens hun er optaget af at pille ved maden... Det fungerer nu også meget godt...

Jeg HADER også det griseri der er bagefter, men idet vi er 2 om det, er det ikke slemt.. Den ene tager prinsessen i bad og den anden tørrer lige med en klud på bord, stol og gulv... og så glæder vi os bare til det bliver tirsdag og rengøringen kommer og giver gulvet den helt store tur

Helt ok!!!

dejligt at høre at det ikke bare er her. Jeg vil nu sige at det går meget bedre nu. Vi stikker maden på en gaffel, også putter hun den selv i munden, og ind i mellem sidder hun og piller ved den med fingrene. Jeg synes det er helt ok at de skal røre ved maden, og at den kommer lidt rundt omkring, men jeg tror mere det er det der med at de sidder og leger med maden, jeg bare ikke kan have. Jeg synes der er forskel på at der bliver grisset med maden fordi man øver, og bare sidde og smide rundt og lege med maden - der går min grænse, så kan jeg ikke være med mere!!

Knus Siber

Anmeld

23. august 2011

Nettemor

jeg tror at min råd er at du bare skal bide det i dig og lade hende gøre det. hun lære det jo ikke hvis hun ikke får lov at prøve.

min nevøs fætter(langt ude i know) har aldrig fået lov til at spise rigtig selv. kun brød. hviket resulterede i at da han nærmede sig 2 kunne han stadig ikke spise selv uden at svine helt vildt.

og når hun nu gerne vil så er det jo bare at trække pinen ved at skulle 'diskutere' med hende om det min mand havde det på samme måde. han i det virkelig skidt når der var kartoffel over det hele

ka i ikke gøre det at der er 2 skeer/gafler? sådan at hun sidder men en selv og i hjælper lidt med den anden hvis det går lidt i stå?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.