arrhhhh den mad altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
18 svar
0 synes godt om
16. august 2011

Siber

ihhhh jeg magter det ikke!

Astrid er snart 10 mdr, og har fået den ide, at hun ikke vil spise noget mad, kun hvis hun selv får lov at proppe det i munden. Det er også ok, men jeg magter simpelthen ikke det griserri................jeg forsøger virkelig at være rummelig og hun får lov, men jeg kan simpelthen ikke klare det!

Lige nu, for at mindske at det hele bliver et stort madhelved, så får hun en "rugbrøds haps" ad gangen, først lagde vi det på bordet, men jeg synes ikke hun skal lære at maden ligger på bordet, så nu har hun egen tallerken hvor vi ligger hapsen på, og jeg kramp agtig holder fast på tallerkenen, så ikke den får en flyvetur!

Aftensmaden, er ligesådan, vi har prøvet at stikke maden på en gaffel, men hun bliver total hidsig, nogen gange kan vi godt smugle en bid i munden på hende, men hun bliver eddike sur.

Heldigvis må vi fortsat godt made hende når den står på havregrød.

Jeg husker virkelig ikke med de to andre tøser at det var sådan???

Hvad gør i andre?? kom med fif, råd eller andet!!

Knus Siber, der måske lyder lidt hysset, og det er jeg egentlig ikke, men jeg kan altså næsten ikke klare dette madsvineri, suk!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

B&J

Vores dreng gjorde det fra han var 6mdr han ville altså SELV. ja det grisser og det sviner men de kan da komme i bad og man kan tøre op og hvis du ikke vil have det på tøjet jamen så køb sådan en jakke man kan putte på dem de kan spise i

vores dreng spiser selv og det grisser der kommer da mad på guvet osv nu er han dog 17mdr men der for ryger der stadig noget ved siden... tror bare du skal være glad for dit barn vil selv jeg er super stolt men i starten var det da et problem men man kan jo ike gøre noget

Anmeld

17. august 2011

Siber

B&J skriver:

Vores dreng gjorde det fra han var 6mdr han ville altså SELV. ja det grisser og det sviner men de kan da komme i bad og man kan tøre op og hvis du ikke vil have det på tøjet jamen så køb sådan en jakke man kan putte på dem de kan spise i

vores dreng spiser selv og det grisser der kommer da mad på guvet osv nu er han dog 17mdr men der for ryger der stadig noget ved siden... tror bare du skal være glad for dit barn vil selv jeg er super stolt men i starten var det da et problem men man kan jo ike gøre noget

Tak for svar !

og ja jeg ved det jo godt, og jeg er da også glad for at hun vil selv. Det er ikke så meget det at det grisser på tøj, barn, gulv, stol og bord, for ja det kan vaskes og tørres af. Jeg ved ikke rigtig hvad det er  der gør at jeg bare hader det grisseri!

Men jeg må jo bare bide tænderne sammen  og tænke hvor er du dygtig min pige

Knus Siber

Anmeld

17. august 2011

B&J

Siber skriver:

Tak for svar !

og ja jeg ved det jo godt, og jeg er da også glad for at hun vil selv. Det er ikke så meget det at det grisser på tøj, barn, gulv, stol og bord, for ja det kan vaskes og tørres af. Jeg ved ikke rigtig hvad det er  der gør at jeg bare hader det grisseri!

Men jeg må jo bare bide tænderne sammen  og tænke hvor er du dygtig min pige

Knus Siber

Jaaa ellers er det fordi min kæreste tænker også han hader nemlig også alt det der mens jeg bare smiler og tænker dygtig .. men ja det er noget af et arbejde bagefter giver dig ret..

men din datter er HAMMER dygtig

Anmeld

17. august 2011

serinasmor

vi lod hende gøre det .... serina besluttede meget tidligt at det der med at blive madet var for spædbørn .... grisseriet blev mindre og mindre for hver dag der gik ... men det er stadig ikke heeeelt væk .... hun holdt dog op med at ramme gulvet da hun blev et år ca .

Anmeld

17. august 2011

Tulle28

Har også en meget selvstændig datter... Hun har altid fået lov til at spise selv. Ja, det sviner, men det styrker altså også deres motorik.

Læg aviser under hendes stol og giv hende et forklæde på (man kan få sådan nogle med ærmer i), så er det nemmere at tørre op efter hende - eller tag tøjet af hende og lad hende sidde i ble

Anmeld

17. august 2011

2babygirls

Siber skriver:

ihhhh jeg magter det ikke!

Astrid er snart 10 mdr, og har fået den ide, at hun ikke vil spise noget mad, kun hvis hun selv får lov at proppe det i munden. Det er også ok, men jeg magter simpelthen ikke det griserri................jeg forsøger virkelig at være rummelig og hun får lov, men jeg kan simpelthen ikke klare det!

Lige nu, for at mindske at det hele bliver et stort madhelved, så får hun en "rugbrøds haps" ad gangen, først lagde vi det på bordet, men jeg synes ikke hun skal lære at maden ligger på bordet, så nu har hun egen tallerken hvor vi ligger hapsen på, og jeg kramp agtig holder fast på tallerkenen, så ikke den får en flyvetur!

Aftensmaden, er ligesådan, vi har prøvet at stikke maden på en gaffel, men hun bliver total hidsig, nogen gange kan vi godt smugle en bid i munden på hende, men hun bliver eddike sur.

Heldigvis må vi fortsat godt made hende når den står på havregrød.

Jeg husker virkelig ikke med de to andre tøser at det var sådan???

Hvad gør i andre?? kom med fif, råd eller andet!!

Knus Siber, der måske lyder lidt hysset, og det er jeg egentlig ikke, men jeg kan altså næsten ikke klare dette madsvineri, suk!!

Sådan var Madeleine også i nogle få uger inden hun blev 10 mdr, og nu har hun det igen ok med at jeg giver hende mad.

Men er sikker på det nok skal vende igen. Er heller ikke fan af for meget mad over alt.

Men pt sutter hun pålægget af rugbrøddet og smider resten ud

Anmeld

17. august 2011

Lise

Åh, din stakkel!

Casper er også bare det største svin ever! Han vasker bordet i sine leverpostejsmadder (og jeg hader bare leverpostej), kaster med havregrød etc. Han er bare et gigantisk møgøre. Jeg prøver også at være rummelig, og give ham lov til at lære det selv. Men jeg bliver sgu alligevel så skide sur på ham nogle gange, når han smider sovs på min trøje eller hvad han nu gør.

Jeg har ingen råd...

Anmeld

17. august 2011

Siber

B&J skriver:

Jaaa ellers er det fordi min kæreste tænker også han hader nemlig også alt det der mens jeg bare smiler og tænker dygtig .. men ja det er noget af et arbejde bagefter giver dig ret..

men din datter er HAMMER dygtig

Tak

Men altså, det går jo ok med pasta, kartofler, frikadeller og andet fingermad. Men hvad så med kødsovs, lasange osv. sad han også bare og fedtede med det??? Altså der tror jeg altså min grænse går.......

Anmeld

17. august 2011

Siber

serinasmor skriver:

vi lod hende gøre det .... serina besluttede meget tidligt at det der med at blive madet var for spædbørn .... grisseriet blev mindre og mindre for hver dag der gik ... men det er stadig ikke heeeelt væk .... hun holdt dog op med at ramme gulvet da hun blev et år ca .

Tak så der er håb forude

Når Astrid smider nr 5 pastaskrue på gulvet, (efter hun har spist en portion) så tager jeg det for et tak for mad!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.