Stadig ikke gravid efter 2 år og 2 insemineringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

louisessholm

Ej undskyld jeg roder helt rundt i det her, hvordan skriver jeg tilbage til hver enkelt?! smiler.

Og hvad vil øko-behandling sige?!

Spørger tossen

1000 tak for alle som har skrevet, det varmer virkelig indeni at vide jeg/vi ikke er alene, selvom det nogengange godt kan føles sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

louisessholm skriver:

Ej undskyld jeg roder helt rundt i det her, hvordan skriver jeg tilbage til hver enkelt?! smiler.

Og hvad vil øko-behandling sige?!

Spørger tossen

1000 tak for alle som har skrevet, det varmer virkelig indeni at vide jeg/vi ikke er alene, selvom det nogengange godt kan føles sådan

Du trykker på citer indlæg øverst til højre i hvert enkelt indlæg. 

Anmeld

16. august 2011

louisessholm

Jeg takker

Jeg trykkede på "skriv svar" i en grøn cirkel for neden nemlig... smiler

Anmeld

16. august 2011

louisessholm

Mussen2 skriver:

Hej Louise

Velkommen til Jeg er ikke i samme båd, men bare byde dig velkommen og jeg er sikker på du nog skal finde nogle ligesindede at snakke med herinde. Håber der snart er bid

1000 tak

Anmeld

16. august 2011

louisessholm

Christina-k skriver:

Årh hvor jeg dog kender alt for godt til hvordan du har det Her har vi også forsøgt i over to år med barn nr. 2. 

Og hvor erk jeg bare ved at kaste op over netop den sætning du beskriver: "jamen du har da i det mindste et barn", for tit kommer denne sætning fra personer, der ingen problemer har med fertiliteten  For selvfølgelig elsker vi da det barn vi har, men selvom vi ikke kommer så let til graviditeterne, har vi vel også lov at ønske og drømme om flere børn...

Mirakler har jeg dog ingen af, men ville blot sige at du ikke er alene med dine tanker og frustrationer 

Årh jeg kunne ikke beskrive det bedre end du gjorde!
Selvom vi har et barn, vil vi gerne have et bid mere af lagkagen. Det er bare typisk som menneske man vil have mere, jeg føler bestemt heller ikke det er egoistisk at tænke sådan, vil jo bare gøre min lille dreng til "den store" og give ham en ven for livet 

Jeg er glad for at folk virker så åbne, det varmer

Er i igang med behandling ?!

Anmeld

16. august 2011

louisessholm

Molly8 skriver:

Har en veninde, hvor barn nr. 2 kom efter 7. inseminering. Jeg ved ikke, om det er en trøst, for 7 er jo stadig mange. Men måske kan det give inspiration til at bevare håbet også efter insemination nr. 5..

Håber det bedste for jer.

Kh Molly

Puhh de stakler, det må virkelig rive tænder ud ! At skulle igennem 7 behandlinger

Men 1000  tak fordi du skrev

Anmeld

16. august 2011

louisessholm

SnartGravid skriver:

Kære Louise

Jeg står i præcis samme situation som dig. Vi lavede selv en søn for 3,3 år siden. Fra han var et halvt år har vi prøvet at få nummer to. Vi har nu været igennem 5 IUI og er i gang med vores første IVF forsøg. Vi har valgt at prøve en Øko-IVF og jeg fik lagt et smukt æg op i lørdags. Så nu venter vi spændt på test dag!Jeg kan ikke give dig en succes historie endnu, men er da helt sikkert på, at jeg kan om små 14 dage :-)

Vi havde et stort ønske om at få 2 børn hurtigt efter hinanden, og jeg synes det er rigtig hårdt, at min dreng nu er ved at være så stor, at aldersforskellen nok desværre gør, at de ikke får den store glæde af hinanden i barndommen.

Har i fået en forklaring på, hvorfor du ikke er blevet gravid? Her mener de det er nedsat sædkvalitet der har skylden.

Kh Maria

Min blog.

Hejsa...

Uhhh jeg stod lidt af ved øko behandling?!??
Er slet ikke inde i alle de behandlings former der er sorry !

Jeg har været i narkose og mine æggeledere er blevet tjekket, jeg har reglmæssig ægløsning / mennes.
Min kæreste har forhøjet sædkvalitet !
Derfor står vi uforstående !

Hmmm kan det ikke passe ZINK skulle være godt for sæden?!
Tænkte da du skrev det var din mands sæd der var nedsat ?!

Vi er begyndt at tage nogle piller fra PHARMA NORD, og især dem min kæreste skal tage er gode... De gør sællerne bliver aktive længere '

Louise.

Anmeld

16. august 2011

SnartGravid

louisessholm skriver:

Hejsa...

Uhhh jeg stod lidt af ved øko behandling?!??
Er slet ikke inde i alle de behandlings former der er sorry !

Jeg har været i narkose og mine æggeledere er blevet tjekket, jeg har reglmæssig ægløsning / mennes.
Min kæreste har forhøjet sædkvalitet !
Derfor står vi uforstående !

Hmmm kan det ikke passe ZINK skulle være godt for sæden?!
Tænkte da du skrev det var din mands sæd der var nedsat ?!

Vi er begyndt at tage nogle piller fra PHARMA NORD, og især dem min kæreste skal tage er gode... De gør sællerne bliver aktive længere '

Louise.

Hej Louise

Fair nok, at du ikke kender til øko modellen :-) Du kan læse mere om den ved at trykke her.

Det er en IVF metode, hvor man ikke bliver stimuleret ret meget. Dvs. der er få æg som bliver befrugtet, men teorien er, at det er de bedste æg fordi det er de æg som kroppen naturligt ville have "valgt". Det er en ret ny behandlig i Danmark Det er kun Copenhagen Fertility Center der har den indtil videre. Fordi man ikke skal have ret mange hormoner er metoden billigere. Den koster ca. 13.000 for ét forsøg. Hvis du skal have ét forsøg alm. IVF koster det med hormoner ca. 35.000, så der er en stor forskel. Vi havde ikke mulighed for at finde så mange penge, og derfor er denne metode perfekt til vores 1. forsøg. Hvis det ikke lykkedes giver det i det mindste lægerne en bedre idé om hvorfor.

Efter 5 IVF forsøg kunne jeg ikke mere. Jeg havde mistet troen på at det ville lykkedes, og havde brug for at gå lidt mere effektivt til værks. Med den hormonbehandlig de ville foreslå til fortsat IUI ville vi alligevel ende på 4000 kr. pr. forsøg, og så var der ikke så langt op til de 13.000.

Mht. Sædkvaliteten så har den været vildt svingende. I de første 4 IUI forsøg svingede den fra 1 til 9 mill. oprenset. Det sidste forsøg var den 20 mill og til denne IVF var den 40 mill. Men de er lidt dovne, så det er nok derfor de ikke rigtig kan finde vej selv. Lægerne siger at der ikke er noget min kæreste kan gøre, ud over at tage en vitaminpille.

Det må være frustrerende, når man ikke kan finde en forklaring på, at det ikke vil lykkedes. Så er det jo svært at vide, hvor man skal sætte ind så:-(

Men det er nok bare et spørgsmål om tid. I har jo før lavet et barn, så selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Kh Maria

Anmeld

17. august 2011

Christina-k

louisessholm skriver:

Årh jeg kunne ikke beskrive det bedre end du gjorde!
Selvom vi har et barn, vil vi gerne have et bid mere af lagkagen. Det er bare typisk som menneske man vil have mere, jeg føler bestemt heller ikke det er egoistisk at tænke sådan, vil jo bare gøre min lille dreng til "den store" og give ham en ven for livet 

Jeg er glad for at folk virker så åbne, det varmer

Er i igang med behandling ?!

Ja vi er også i behandling. Har været igennem 2 forsøg med pergotime men æggene gik i stå ved 18mm.

Nu venter vi så på at skulle igang med hormonsprøjter og iui-h.  

Her er det mig det er galt med. Jeg har endometriose og Lichen Schlerosus. Men mandens svømmere er fuldstændig tip top

Hvor er I i behandling henne??

Anmeld

20. september 2011

louisessholm

Vi er faktisk stoppet behandling, fordi jeg kunne slet ikke overskue det. Hver gang håbede og ønskede vi og så var testen NEGATIV

Det er også derfor jeg ikke har været herinde længe, alle siger jeg skal tænke på noget andet og det er det, som gør jeg ikke bliver gravid.

Kærligst Louise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.