louisessholm skriver:
Hejsa...
Uhhh jeg stod lidt af ved øko behandling?!??
Er slet ikke inde i alle de behandlings former der er
sorry !
Jeg har været i narkose og mine æggeledere er blevet tjekket, jeg har reglmæssig ægløsning / mennes.
Min kæreste har forhøjet sædkvalitet !
Derfor står vi uforstående !
Hmmm kan det ikke passe ZINK skulle være godt for sæden?!
Tænkte da du skrev det var din mands sæd der var nedsat ?!
Vi er begyndt at tage nogle piller fra PHARMA NORD, og især dem min kæreste skal tage er gode... De gør sællerne bliver aktive længere
'
Louise.
Hej Louise
Fair nok, at du ikke kender til øko modellen :-) Du kan læse mere om den ved at trykke her.
Det er en IVF metode, hvor man ikke bliver stimuleret ret meget. Dvs. der er få æg som bliver befrugtet, men teorien er, at det er de bedste æg fordi det er de æg som kroppen naturligt ville have "valgt". Det er en ret ny behandlig i Danmark Det er kun Copenhagen Fertility Center der har den indtil videre. Fordi man ikke skal have ret mange hormoner er metoden billigere. Den koster ca. 13.000 for ét forsøg. Hvis du skal have ét forsøg alm. IVF koster det med hormoner ca. 35.000, så der er en stor forskel. Vi havde ikke mulighed for at finde så mange penge, og derfor er denne metode perfekt til vores 1. forsøg. Hvis det ikke lykkedes giver det i det mindste lægerne en bedre idé om hvorfor.
Efter 5 IVF forsøg kunne jeg ikke mere. Jeg havde mistet troen på at det ville lykkedes, og havde brug for at gå lidt mere effektivt til værks. Med den hormonbehandlig de ville foreslå til fortsat IUI ville vi alligevel ende på 4000 kr. pr. forsøg, og så var der ikke så langt op til de 13.000.
Mht. Sædkvaliteten så har den været vildt svingende. I de første 4 IUI forsøg svingede den fra 1 til 9 mill. oprenset. Det sidste forsøg var den 20 mill og til denne IVF var den 40 mill. Men de er lidt dovne, så det er nok derfor de ikke rigtig kan finde vej selv. Lægerne siger at der ikke er noget min kæreste kan gøre, ud over at tage en vitaminpille.
Det må være frustrerende, når man ikke kan finde en forklaring på, at det ikke vil lykkedes. Så er det jo svært at vide, hvor man skal sætte ind så:-(
Men det er nok bare et spørgsmål om tid. I har jo før lavet et barn, så selvfølgelig kan det lade sig gøre.
Kh Maria