Stadig ikke gravid efter 2 år og 2 insemineringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.224 visninger
19 svar
0 synes godt om
15. august 2011

louisessholm

H ej alle.

Jeg er ny herinde, og er egentlig i tvivl om hvorfor jeg oprettede en profil. Måske fordi jeg trænger til at vide at jeg ikke er den eneste i verden, som føler modgang når det gælder en positiv test

Vi har dejlige viktor, som tog os 1 år at blive gravide med. Og et halvt år efter, var vi klar igen. Der har bare ikke været held, på trods af reglmæssig sex, ægløsningstests samt 2 insemineringer. Ved godt at nogle tænker "Så vær dog glad for i har et barn" og TRO MIG, det er vi også, han er meget elsket.... men vi ønsker sådan et mere

Er der andre i samme sted som os og er der nogle som kender til mirakler ?

En venlig hilsen fra Louise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Mussen2

Hej Louise

Velkommen til Jeg er ikke i samme båd, men bare byde dig velkommen og jeg er sikker på du nog skal finde nogle ligesindede at snakke med herinde. Håber der snart er bid

Anmeld

15. august 2011

Christina-k

Årh hvor jeg dog kender alt for godt til hvordan du har det Her har vi også forsøgt i over to år med barn nr. 2. 

Og hvor erk jeg bare ved at kaste op over netop den sætning du beskriver: "jamen du har da i det mindste et barn", for tit kommer denne sætning fra personer, der ingen problemer har med fertiliteten  For selvfølgelig elsker vi da det barn vi har, men selvom vi ikke kommer så let til graviditeterne, har vi vel også lov at ønske og drømme om flere børn...

Mirakler har jeg dog ingen af, men ville blot sige at du ikke er alene med dine tanker og frustrationer 

Anmeld

15. august 2011

Molly8

louisessholm skriver:

H ej alle.

Jeg er ny herinde, og er egentlig i tvivl om hvorfor jeg oprettede en profil. Måske fordi jeg trænger til at vide at jeg ikke er den eneste i verden, som føler modgang når det gælder en positiv test

Vi har dejlige viktor, som tog os 1 år at blive gravide med. Og et halvt år efter, var vi klar igen. Der har bare ikke været held, på trods af reglmæssig sex, ægløsningstests samt 2 insemineringer. Ved godt at nogle tænker "Så vær dog glad for i har et barn" og TRO MIG, det er vi også, han er meget elsket.... men vi ønsker sådan et mere

Har en veninde, hvor barn nr. 2 kom efter 7. inseminering. Jeg ved ikke, om det er en trøst, for 7 er jo stadig mange. Men måske kan det give inspiration til at bevare håbet også efter insemination nr. 5..

Håber det bedste for jer.

Kh Molly

Anmeld

15. august 2011

Nitz - <3 David

hejsa...
Jeg kender ikke selv til det. Men vil alligevel byde dig velkomme.. Jeg ved der er RIGTIG mange der står i samme båd som dig.. Og de er helt sikkert bedre til at snakke de ting igennem.. Men et kram og et klap på skuldren kan alle vel få. - Og ja, bare fordi i har et barn så skal man da ikke sige "jamen i har da et i forvejen"..
Jeg syns det er SÅ uretfærdigt at nogle skal kæmpe en kamp for at blive gravid Har selv en halvsøster der brugte knap 2 år på at få den første Men pludselig en dag så er den der.. - Også for dig!

Krydser fingre for at baby er der næste gang du tester

fra Anita

Anmeld

15. august 2011

Nessie

Velkommen til

Det kan godt hjælpe at "tale" med andre i samme båd herinde

Jeg selv har fået en dreng efter ICSI, og vi har nu prøvet over et år på at få en øko. Jeg blev gravid sidste år, naturligt, men mistede desværre igen i uge 7, og så har vi prøvet lige siden. Men sker der ikke snart noget, så må vi i behandling igen

Anmeld

16. august 2011

ønskebørn74

H ej alle.

Velkommen til!!!

Kender ikke til så mange mirakler, da denne verden som regel tager sin tid.. Heldigvis ender de fleste med et barn...  Men jeg ved af egen erfaring at denne gruppe er dejlig at være medlem af herinde!!!  Der er masser af støtte at hente, vi hepper alle på hinanden!!!  Held og lykke med projekt baby!!!

Anmeld

16. august 2011

SnartGravid

Kære Louise

Jeg står i præcis samme situation som dig. Vi lavede selv en søn for 3,3 år siden. Fra han var et halvt år har vi prøvet at få nummer to. Vi har nu været igennem 5 IUI og er i gang med vores første IVF forsøg. Vi har valgt at prøve en Øko-IVF og jeg fik lagt et smukt æg op i lørdags. Så nu venter vi spændt på test dag!Jeg kan ikke give dig en succes historie endnu, men er da helt sikkert på, at jeg kan om små 14 dage :-)

Vi havde et stort ønske om at få 2 børn hurtigt efter hinanden, og jeg synes det er rigtig hårdt, at min dreng nu er ved at være så stor, at aldersforskellen nok desværre gør, at de ikke får den store glæde af hinanden i barndommen.

Har i fået en forklaring på, hvorfor du ikke er blevet gravid? Her mener de det er nedsat sædkvalitet der har skylden.

Kh Maria

Min blog.

Anmeld

16. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

louisessholm skriver:

H ej alle.

Hej Louise og velkommen til.

Du er bestemt ikke alene! 

Jeg har selv stået i samme situation. Vi prøvede i 2 1/2 år før det lykkedes. Jeg nåede at være gravid et par gange - dog kun biokemisk. Så gik vi i behandling efter udredning som viste at alt var normalt. Desværre hjalp det os ikke meget med IUI.

Vi startede så i IVF, og blev gravide i første forsøg. Desværre mistede vi meget tidligt i forløbet. Knap 3 uger efter min SA stod jeg med en positiv test igen, og nu har vi vores første barn på vej. Lavet helt naturligt, meget ventet og allerede højt højt elsket. 

Personligt mener jeg ikke der er grund til at lade sig "nøjes" med et barn, hvis man ønsker sig flere. Og ingen skal da slå jer ud med sådan en holdning. Har ofte oplevet, at de som har nemt ved at lave børn, synes det ikke er noget særligt.

Den anden vej rundt, vil jeg påstå, at det at få opfyldt ønsket om børn, for dem, ikke indeholder den helt samme glæde som når man har kæmpet for det længe. Der ligger jo en hel masse andre og følelsesmæssige ting i det. Ikke kun det at få barn, men kan man blive forældre osv osv? 

Nu i har en søn, så håber jeg at i finder styrke i, at i allerede er forældre, og hvilke privilegie! Men hold fast i tanken om, hvilken lykke det vil være at give ham søskende, og så kæmp for det.

Det der måske virker fuldstændig uopnåeligt, KAN opnåes. Det er min historie et fint bevis på.

Held og Lykke 

Anmeld

16. august 2011

louisessholm

Sikke en solstråle historie
STORT tillykke med din graviditet. Hvor er det fantastisk.
Jeg/vi kan kun håbe det også kunne ske for os.
Vi har snakket meget om IVF men JEG synes bare det er mange penge at bruge, hvis man igen skal igennem mange forsøg. Er der ikke 15.000 kr ?!
Mange tak for dit svar. det varmede at se, jeg ikke er alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.