Dp eller vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.353 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. januar 2009

trunte89

Sara går i dagpleje og er egentligt også glad nok for det.
Problemet er bare, at jeg ikke føler, at der bliver taget hensyn til HENDE.

Før hun startede i dp sov hun 2-3 lure, men nu kan det kun blive til en lur (12-14).
i weekenderne herhjemme sover hun både 10-11,30 og 14-15,30 ca.
Hun kan ikke klare sig med kun en lur, hun bliver rigtig hys og sur om eftermiddagen. Vi kan ikke lægge hende ud om eftermiddagen - det gidder hun slet ikke.
Jeg har prøvet at snakke med dpmor om, at hun gerne må prøve at lægge Sara om formiddagen, men får at vide, at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg synes bare, at det er smadder synd for Sara at hun ikke får sovet nok.

Vi har nu snakket lidt om, at hvis vi har råd så få hende rykket til en vuggestue istedet, da der - efter hvad jeg har hørt - kan blive mulighed for, at hun få sin formiddagslur.
Derudover er der bare en masse småting som jeg er ved at være lidt irriteret over fx. vi henter hende normalt 14,15 - 14,30 senest kl 15. men hvis vi ikke er kommet kl 14,30 bliver der skrevet eller ringet til os for at høre om vi ikke snart kommer..

Hvad ville I gøre??

Undskyld hvis det hele er lidt rodet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2009

twinboys

trunte89 skriver:

Sara går i dagpleje og er egentligt også glad nok for det.
Problemet er bare, at jeg ikke føler, at der bliver taget hensyn til HENDE.

Før hun startede i dp sov hun 2-3 lure, men nu kan det kun blive til en lur (12-14).
i weekenderne herhjemme sover hun både 10-11,30 og 14-15,30 ca.
Hun kan ikke klare sig med kun en lur, hun bliver rigtig hys og sur om eftermiddagen. Vi kan ikke lægge hende ud om eftermiddagen - det gidder hun slet ikke.
Jeg har prøvet at snakke med dpmor om, at hun gerne må prøve at lægge Sara om formiddagen, men får at vide, at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg synes bare, at det er smadder synd for Sara at hun ikke får sovet nok.

Vi har nu snakket lidt om, at hvis vi har råd så få hende rykket til en vuggestue istedet, da der - efter hvad jeg har hørt - kan blive mulighed for, at hun få sin formiddagslur.
Derudover er der bare en masse småting som jeg er ved at være lidt irriteret over fx. vi henter hende normalt 14,15 - 14,30 senest kl 15. men hvis vi ikke er kommet kl 14,30 bliver der skrevet eller ringet til os for at høre om vi ikke snart kommer..

Hvad ville I gøre??

Undskyld hvis det hele er lidt rodet!

Hold da k...... Ej undskyld mit sprog... Den dagplejer burde slet ikke have det job... For det første så er der altså børn der har brug for formiddagssøvn og middagssøvn... Hun kan da ikke nægte at putte dem til formiddag...

Og ringe efter jer... det er vel ikke fordi i ikke er kommet efter 5min eller hvad...

Hvad bilder hun sig ind...???

Hvilken en kommune jobber hun i???

Jeg ville kontakte dagplejekontoret med disse sager og så må hun få det røde kort fra kontoret og få at vide hvordan og hvorledes... Ændrede det ikke noget, som jeg ved at hun nok skulle få gjort havde jeg valgt at få mit barn flyttet til en anden...

Hvornår afl. i hende i dagplejen???

Majbritt

Anmeld

7. januar 2009

trunte89

hendes undskyldning for ikke at putte sara om formiddagen er, at hun skal være ude af huset fra 9-11. men de har kune været ude at gå tur 2 gange på de 2 uger sara har været der ialt.

jo hun skrev til mig så sent som idag kl 14,40 om hvornår vi hentede hende og at vi altså godt måtte sige når vi hentede hende senere.

det er slagelse kommune.
kun bliver afleveret ved 8,30 tiden.

Anmeld

7. januar 2009

trunte89

HAr også været ude for lignende da hun var i gæste dp.
Der havde aftalt at komme og hente hende ved 14,30 tiden når hun havde sovet. der ringede hun også halv 2 at nu var hun altså vågen og så kunne vi godt hente hende,
da vi kom stod dpmor ude ved vejen med sara. hun havde ikke giddet at tage hende ind og få noget af tøjet af...

måske vi barwe er uheldige med dpmødrene?

Anmeld

7. januar 2009

Christinahr

Hvor mange børn har hun?

Jeg ville kontakte kommunen med det samme, det skal i fandme ikke finde jer i. Så må i få en ny dagpleje eller en vuggestue. Den lille kan vel også i længden mærke hun er uønsket

Anmeld

7. januar 2009

Mca<3

Ej det fandt jeg mig slet ikke i Jeg havde min søn i dagpleje i 14 dage og rykkede ham derefter til vuggestue , følte han var mere velkommen der Ved selfølgelig godt at nogle dagpleje mødre er gode Men man aner jo ikke om man er heldig el uheldig ,,,

Anmeld

7. januar 2009

SaNiNa

Min svigermor er dagplejer og der får børnene da lov at sove til formiddag og eftermiddag hvis de har brug for det... som hun sige de skal have det så godt som muligt...

De går rigtig meget tur, når de er store nok lige nu har hun 3 små som ikke kan gå... når vejret er til det er de ude i haven og hygge...

hun skal stå til rådighed fra kl 7-17 hverdag osse selvom forældrene sige de henter kl 14 for hvis de nu er blevet forsinket så har hun jo "åben" til kl 17 de betaler jo for det... de dage hvor nu så måske allerede har fri kl 15 der er hun jo bare heldig...

Hvis det var mig som stod i dette dilema ville jeg helt sikkert ringe til kontoret og brokke mig da din datte skal passes efter hendes behov.

Håber der bliver funde en god løsning...

Sanne

Anmeld

7. januar 2009

trunte89

I øjeblikekt er der kun Sara og en anden. Hun får så en mere i løbet af måneden.
Den anden der er der sover 3 t til middag, så kan da godt se, at det er træls Sara ikke sover ligeså længe.. men altså hun har selv valgt jobbet.

Har sgu nok lidt svært ved at ringe til dp-pædagogen og brokke mig, er j obange for at der bare bliver endnu mere dårlig stemning.

Men ja, noget må jeg gøre, for der er ikke nogen af os der kan holde til det mere..

Anmeld

7. januar 2009

Honningblomst

Uha, det er så svagheden ved dagplejen...de går alene og er ikke uddannede....øv, det er så skidt og ødelægger det for de dygtige dagplejere der er, for dem er der da. Men det er godt nok også mange dårlige.
Jeg ville ønske man tog det bedste fra vs og dp og væltede det samme og skabte nogle små steder for de små mennesker....
Havde jeg oplevet en sådan adfærd fra min dp så var jeg gået til kommunen med en skriftlig klage og så havde jeg fået mit barn flyttet med det samme..
Knus fra Eva...om havde en god dagplejer til den lille, men skulle jeg vælge nu, så var det blevet vuggestue, hvis ikke jeg kunne få min dejlige veninde som er verdens bedste dagplejer....

Anmeld

7. januar 2009

snefnug

Vores Søn er i dp. han bliver aflevert kl. 7.30 for at han kan nå at sove mellem 8-9, De dage de skal noget tager de afsted mellem 9.15-9.30 så hvis jeg afleverde ham senere ville han heller ikke få nogen formiddagslur, derfor har vi valgt at aflevere ham tidliger. Han sover så igen 2-3 timer om eftermiddagen.
Jeg aftaler hver morgen med dp hvad tid jeg henter ham og hvis jeg bliver forsinket eller kommer før så sms jeg til hende. Men det er fuldtændig uacceptebel at hun ringer efter jer hvis der er gået mere end 10 min over den tid der er aftalt.
Men jeg ville som de andre siger ringe til kommune og tag en snak med dem.

Håber du får løst problemet, da det ikke er holdbart hvis der er problemmer mellem jer og dp

Hilsen Gitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.