Når folk søger babyudstyr gratis..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

kirsti

Egentlig synes jeg mest det handler om måden man gør det på.

Når man finder ud af man er gravid har man immer væk nogen måneder inden babyen kommer hvor man kan købe ting i og lede efter det brugt.

Hvis man den ene dag finder ud af man er gravid og dagen efter går ud og beder andre om at forære en ting så synes jeg måske at man er lovlig tidligt ude. Men er man noget godt hen mod terminen og mangler lige de sidste ting synes jeg det er fint

Da jeg blev gravid var vi da heller ikke velstående men jeg fandt ud af det da jeg var 5uger henne og allerede der begyndte vi at kigge efter annoncer med brugte ting og reklamer efter tilbud så på den måde blev udgiften spredt ud over en længere periode. Er man på kh så begynder man jo efter 12 uge at få mere udbetalt og de penge kan jo gå til baby udstyr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

henh01

Jeg har det lige som dig. Og springer bevidst alle de tråde over.. Jeg synes også sommetider jeg støder på tråde hvor TS ikke har råd til mad osv..

Selvf skal man ikke have tingene stående iinden man planlægger graviditet, men man kunne evt regne på hvorvidt man havde råd til at få barn eller ej. Det er trods alt noget der er dyrt og som er dyrt i mange år frem. Selvf kan der opstå situationer man ikke selv har herredømmet over, men vi lever i dagens dk hvor kommuner, støttecentre mm er til for at hjælpe i sådanne situationer. Ingen mennesker får lov til gå sultne i seng, så hvis ikke man er berettiget til hjælp så ska lman måske se hvad man bruger sine penge på

Anmeld

15. august 2011

Isabella_mor

Stjernestoev skriver:

Men synes bare det er noget man i de fleste tilfælde skal have styr på, inden man vælger at blive gravid?

jeg havde sgu ikke styr på det hele og at anskaffe ting til et barn er dyrt... hvis man starter på bar bund.. de fleste er heldige at have bedsteforældre eller anden familie der gerne vil spæde til enten med brugte ting eller med penge til nyindkøb... 

jeg syntes det er STORT af nogle at indrømme at de ikke har særlig mange penge og rækker hænderne ud og spørger om der er nogen der kan hjælpe.. hellere det end at skulle undvære nogle vigtige ting... 

selvfølgelig er der nogle ting man kan undvære.. men det er jo svært at bedømme ud fra en person om hvordan deres økonomiske situation er dårlig på baggrund af at de ber om nogle gratis ting til deres barn..

jeg donere selv ting til mødrehjælpen hvis det er jeg har noget jeg godt føler jeg kan give videre og som jeg ved at andre ville få en stor glæde af.. 

og i juletråden ville jeg også give en masse ting til dem der var i knibe.. det blev dog aldrig til noget.!! 

men ja.. hvis man gerne vil hjælpe så er det jo bare super. hvis man ikke kan eller vil hjælpe kan man jo også bare lade være

Anmeld

15. august 2011

serinasmor

Stjernestoev skriver:

Men er det ikke på tide at vi tager lidt ansvar, istedet for at regne med at andre skal sørge for os? Hvad nu hvis ingen havde noget, så står man pludselig i en meget dum situation.

tjaee .... med så megen stolthed håber jeg så du ALDRIG kommer til at stå i en situation hvor du får brug for hjælp ...

og at du har de omkring 10000 det koster det første år gemt godt væk og ikke får en uventet huslejestigning, vandskade, ulykke, skildsmisse, bilreperation, fyring og hvad der nu ellers kan ske som vi ikke lige forventer ...

tror bestemt heller ikke der er nogen der planlægger at de kan få alting gratis af fremmede ... men der kan altså ske RIGTIG mange ting ...

Jeg ved rigtigt mange havde lovning på babyudstyr der stod hos forældre, venner eller lign  .. som så blev ødelagt af vandskade tidligere på året ...

så har der jo været en plan ... den holdt bare ikke .... og det kan F(&%¤%# ikke være folks egen skyld ... desuden er det jo så heller ikke noget de selv får erstatning for hos forsikring ... og hvis dem der får erstatningen ikke selv skal have flere børn ... så er det vel ikke rimeligt at de skal købe udstyr for erstatningspengene eller ??

Jeg jeg vil sgu hellere de spørger om hjælp i stedet for ikke at have hvad barnet har brug for

Anmeld

15. august 2011

Stjernestoev

pvejsen skriver:

Jeg forstår det så heller ikke. Et er, at graviditeten ikke er planlagt, men hvis man kører så stramt økonomisk, at man ikke midt i måneden har råd til porto til ting, man får foræret - hvordan vil man så have råd til at forsørge et barn

Enig!!
Folk kunne jo også droppe internettet, så fik de da en del penge tilbage

Anmeld

15. august 2011

ekzunz

Jeg synes det er helt fint at man beder om hjælp hvis man har brug for det. Jeg skal da bestemt ikke være den der dømmer om grunden er god nok, eller om vedkommende er fattig nok. Og hvad så om de er økonomisk uansvarlige - så må vi da bare håbe at de får styr på det når den lille kommer, de fleste plejer jo at vokse med opgaven heldigvis.

Jeg har givet rigtigt mange ting væk. Pt. er jeg ved at drukne i pigetøj og burde oprette en masse salgstråde - jeg får det bare ikke gjort (jeg er så ikke uansvarlig - jeg er bare doven) og jeg ærger mig ofte over at jeg ikke har en pige i omgangskredsen som er et par år yngre end min datter.

Så når jeg ser annoncer hvor nogle søger noget, så kigger jeg altid - sæt nu jeg kunne komme af med noget af alt mit skrammel i kælderen.

Anmeld

15. august 2011

ekzunz

Stjernestoev skriver:

Enig!!
Folk kunne jo også droppe internettet, så fik de da en del penge tilbage

Som samfundet er indrettet nu, kan man jo ikke undvære internettet. Der er nogle kommuner som vil indføre at al kontakt skal foregå elektronisk. Dvs. at hvis du sender en blanket med posten, så får du den retur med besked om at sende den elektronisk - og man kan få internet for 100 kr. pr. md, så jeg synes bare det er for nemt at sige til folk at de kan droppe nettet. Smøger og cola måske - men da ikke internettet!

Anmeld

15. august 2011

AndreasMor84

Znuzke skriver:

Jeg synes det er helt fint at man beder om hjælp hvis man har brug for det. Jeg skal da bestemt ikke være den der dømmer om grunden er god nok, eller om vedkommende er fattig nok. Og hvad så om de er økonomisk uansvarlige - så må vi da bare håbe at de får styr på det når den lille kommer, de fleste plejer jo at vokse med opgaven heldigvis.

Jeg har givet rigtigt mange ting væk. Pt. er jeg ved at drukne i pigetøj og burde oprette en masse salgstråde - jeg får det bare ikke gjort (jeg er så ikke uansvarlig - jeg er bare doven) og jeg ærger mig ofte over at jeg ikke har en pige i omgangskredsen som er et par år yngre end min datter.

Så når jeg ser annoncer hvor nogle søger noget, så kigger jeg altid - sæt nu jeg kunne komme af med noget af alt mit skrammel i kælderen.

Det er også super flot at du gør det. Jeg har også selv givet ting væk, jeg ikke bruger..

Problemet er jo bare, at man ikke ved hvem der "gemmer" sig bag navnene herinde.. der har bl.a. været flere "sager" med en bruger som bestemt ikke mangler noget, men som fik skrabet en del ting til sig ved sit klynkeri

Og de sager kan sgu også pisse mig af, da jeg kun kan sidde og kigge på og ikke gøre en dyt eller sige sin mening, for så er folk jo over en som grippe med det samme..

Anmeld

15. august 2011

ekzunz

Solstråle2011 skriver:

Det er også super flot at du gør det. Jeg har også selv givet ting væk, jeg ikke bruger..

Problemet er jo bare, at man ikke ved hvem der "gemmer" sig bag navnene herinde.. der har bl.a. været flere "sager" med en bruger som bestemt ikke mangler noget, men som fik skrabet en del ting til sig ved sit klynkeri

Og de sager kan sgu også pisse mig af, da jeg kun kan sidde og kigge på og ikke gøre en dyt eller sige sin mening, for så er folk jo over en som grippe med det samme..

Jeg har givet ting væk til nogle som jeg bestemt ikke tror mangler midler, og jeg har givet væk til nogle som virkelig har manglet. Men for mig er det ikke det afgørende. Jeg kan hjælpe, og så har jeg egentligt ikke så mange krav til modtagerne. Jeg vælger bevidst fra hvis jeg kan se at det er en bruger som kun har oprettet sig for at søge ting herinde - det skal alligevel helst være til "en af os babyer"

Og ja, der er nogle gange som enkelte som virker temmelig grådige - og der kan jeg også godt stejle lidt

Anmeld

15. august 2011

Stjernestoev

Tror til dels jeg har ændret mening.. Jeg kan godt se hvad folk mener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.