Fenja09 skriver:
Har du prøvet at snakke med ham uden at der er lagt op til "alvors-snak" og på et tidspunkt, hvor i begge er i godt humør?
Mange mennesker som er konfliktsky trækker sig ofte når de på forhånd ved, at det der nu skal ske er en masse negativt og at det kræves af dem at de SKAL snakke. På den måde har vedkommende allerede trukket sig (psykisk, hvis ikke fysisk) inden man er startet på diskussionen.
Min kæreste og jeg er også meget forskellige - vil nok også sige at min kæreste er konfliktsky, hvor jeg er mere fremadbrusende. Tror det er vigtigt at man tager hensyn til begge dele. Det er selvfølgelig ikke muligt altid at "planlægge" en diskussion efter hvornår den konfliktsky part er "klar", men hvis det er noget der kan vente så tror jeg at man får mere ud af at snakke om emnet når man ikke er helt oppe og køre og adrenalinen pumper af surhed, tristhed og andet.
En anden ting er, at man ofte glemmer at når der er noget man er træt af eller vil have lavet om, så har man en tendens til at sige " du gør, du siger, du vil" istedet for at sige " jeg føler at du, jeg tror at du hellere vil" ect. Hvis den anden part så er konfliktsky så føler de allerede ved samtalens start, at de "skal rammes", og det gør bare at de så de vil gå i forsvar eller lukke i.
Anyways mit råd er at du snakker med din kæreste en dag, hvor i har det godt og måske endda tage samtalen lidt lettere end du normalt ville. Lad ham føle at det ikke er ALVOR nu, og husk også at nævne de gode ting. F.eks sig en ting han gør godt og fortæl ( hvis det selvfølgelig er tilfældet) at han meget gerne må gøre det noget mere, for det gør dig så glad. Tror det er en bedre måde 
/Fenja 
Jeg kan godt følge dig i at jeg skal prøve at holde mig på min egen banehalvdel. Det er sværere end som så, men det er vel bare at tænke sig om inden man taler
Det har du ret i man ikke rigtig kan når man er oppe at køre.
Jeg synes selv jeg er ret god til at anerkende ham og det han gør og jeg vælger mine kampe med omhu. Der er ting han ikke behøver tage stilling til, som jeg så undgår at snakke med ham om, for så at tage de vigtigere ting op i stedet.
Desværre er det prøvet, det med at tage snakken op når vi er i godt humør. Det hjælper desværre ikke og så er jeg bare den der "dræber den gode stemning" i stedet for og det er jo ikke noget ved hvis man hygger sig. Han bidrager ikke mere til samtalen af den grund desværre
Man skulle ellers tro at det var en bedre måde at gribe det an på og at det ikke gav ham følelsen af et 'angreb'.