Har haft et skænderi i aften med min kæreste, eller dvs det var meget kort, da han var nødt til at køre i nogle timer. Da han kom tilbage gik han direkte i seng og ville ikke komme ind i stuen og tale med mig, da jeg gik ind for at spørge ham. Han gad ikke snakke med mig, sagde han. Vores søn sover stadig hos os, så jeg kunne ikke rigtig gøre andet end at føje ham.
Men så sidder jeg lige her, alene, inde i stuen og tænker. Det er faktisk sket rigtig tit at når der er noget jeg har brug for at snakke om, så får han altid, på en eller anden måde, undgået det. Enten ved at gå totalt i forsvar, hvis emnet vedrører ham, eller ved bare at tie stille og lade mig snakke og sikkert sidde og tænke og håbe at mit vanvid snart går over. Jeg har taget et par emner op med ham, fordi der er noget der virkelig går mig på. Men der sker ikke noget, det ændrer sig ikke, og netop derfor får jeg den tanke, at han nok bare tænker: nå, hun er nok bare lidt sur, hun blir god igen. I stedet for at tage det alvorligt, eller i det mindste diskutere det med mig. Jeg beder meget tit om hans mening i nogle henseender, men han er ikke typen der tager stilling. Han lader det bare være op til mig. Det samme angående vores søn. Jeg havde et behov for at høre hans mening om nogle ting i forbindelse med vores søns dagligdag, men det er ikke noget han tager stilling til. Enten "ved han det ikke" eller også "er han sikker på det nok skal gå".
Og jeg er ved at brække mig over den form for ligegyldighed og mangel på kommunikation. Jeg tager stilling til alt og er den der kommer med løsninger til diverse problemstillinger og selvom jeg giver ham al mulig rum og luft til at komme med hans ideer og meninger (er ved at DØ af mangel på det!), så er det bare ikke feset ind. Han er bare ikke en mand der har lyst til at kommunikere og der er jeg helt modsat! Og jeg stiller mig magtesløs overfor det. Og hvad kan man gøre? Jeg kan jo ikke tvinge ham til at kommunikere.
Nogen der har oplevet det? Nogen der har nogle råd?? Jeg føler jeg bnker i en dyne! Jeg kan bare mærke min modvilje blive større og større hvad angår hans konfliksky adfærd. HJÆLP!?
Anmeld