Hjælp til danmark (sygesikring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

baby84

Miss BananaHammock skriver:

Hej Piger

Nu spørger jeg måske dumt - men vi skal i IVF og derfor har jeg jo hørt at jeg skal lave et gruppeskift (er i gr. 5 nu). Men skal jeg i gr. 1 eller 2???

HVad er I i og hvad får I tilskud til/ikke tilskud til som er relevant i IVF.

Håber I har en dejlig søndag.

Nena

jeg er i gruppe 1, altså den anden dyreste gruppe. Der får man dækket 100% at den billigste medicin på markedet og 50% at differancen, mellem det billigste og det dyreste. i Gruppe 2 får man dækket 100% uanset om man vælger kopi eller original medicin. Har talt med danmark og dette kan langt hen ad vejen løses ved at man på apoteket siger at man skal have det billgste medicin.

Indtil videre er dette den eneste forskel på gruppe 1 og 2 i henhold til Fertilitets medicinen. I gruppe 1 kan du endda også få tilskud til arkupunktur.

De siger ved danmark at, hvis der skulle komme store ændringer i deres tilskud, så kan vi med kort varsel få lov at skifte gruppe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

os2

Vi er i gruppe 5 og fik refunderet 50 % af vores udgifter - så den billigste gruppe giver altså også noget dækning.

Anmeld

16. august 2011

Miss BananaHammock

baby84 skriver:

jeg er i gruppe 1, altså den anden dyreste gruppe. Der får man dækket 100% at den billigste medicin på markedet og 50% at differancen, mellem det billigste og det dyreste. i Gruppe 2 får man dækket 100% uanset om man vælger kopi eller original medicin. Har talt med danmark og dette kan langt hen ad vejen løses ved at man på apoteket siger at man skal have det billgste medicin.

Indtil videre er dette den eneste forskel på gruppe 1 og 2 i henhold til Fertilitets medicinen. I gruppe 1 kan du endda også få tilskud til arkupunktur.

De siger ved danmark at, hvis der skulle komme store ændringer i deres tilskud, så kan vi med kort varsel få lov at skifte gruppe.

Så du føler det vil være spild at betale mere for gr. 2?

Anmeld

16. august 2011

baby84

Så du føler det vil være spild at betale mere for gr. 2?

ja på nuværende tidspunkt synes jeg ikke det giver det ikke mening, da de andre forskelle, der er på gruppe 1 og 2  ikke rigtig vedrører os når vi er i behandling. synes du skal ringe til danmark og spørge direkte. jeg har fået stort set alle udgifter dækket indtil nu via gruppe 1 og kunne måske havde sparet mere hvis jeg havde bedt om det billigste medicin.

Anmeld

16. august 2011

baby84

Er dog forresten i tvivl vedr. medicin hvis man engang skal videre til det private. De dækker nemlig kun 50% af ikke tilskudsberettiget medicin i gruppe 1. hvor man i gruppe 2 får 100%. Så længe man er i det offentlige er man under tilskudsloven (max15.000).

Anmeld

16. august 2011

baby84

Er dog forresten i tvivl vedr. medicin hvis man engang skal videre til det private. De dækker nemlig kun 50% af ikke tilskudsberettiget medicin i gruppe 1. hvor man i gruppe 2 får 100%. Så længe man er i det offentlige er man under tilskudsloven (max15.000).

Anmeld

16. august 2011

ønskebørn74

Hej Piger

Nu spørger jeg måske dumt - men vi skal i IVF og derfor har jeg jo hørt at jeg skal lave et gruppeskift (er i gr. 5 nu). Men skal jeg i gr. 1 eller 2???

Nena

Gruppe 2, ved jeg fra en veninde.. Så har du al medicinen hjemme!!!..

Anmeld

16. august 2011

Babylil

Hej Piger

Nena

Gruppe 2, så får du dækket 100%

Anmeld

17. august 2011

camillahej

hej jeg er i gruppe to jeg for alt medicin 100% dækket det sååååååååe dejligt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.