Hjælp til danmark (sygesikring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. august 2011

Miss BananaHammock

Hej Piger

Nu spørger jeg måske dumt - men vi skal i IVF og derfor har jeg jo hørt at jeg skal lave et gruppeskift (er i gr. 5 nu). Men skal jeg i gr. 1 eller 2???

HVad er I i og hvad får I tilskud til/ikke tilskud til som er relevant i IVF.

Håber I har en dejlig søndag.

Nena

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

otlitrom

Jeg husker det ikke, men jeg op'er lige for dig, og ønsker HELD OG LYKKE!!!

Anmeld

14. august 2011

Miss BananaHammock

kitty skriver:

Jeg husker det ikke, men jeg op'er lige for dig, og ønsker HELD OG LYKKE!!!

tak søde :-)

Anmeld

14. august 2011

ano14316

Miss BananaHammock skriver:

Hej Piger

Nu spørger jeg måske dumt - men vi skal i IVF og derfor har jeg jo hørt at jeg skal lave et gruppeskift (er i gr. 5 nu). Men skal jeg i gr. 1 eller 2???

Nena

Du skal i gruppe 1

Gruppe 2 er for sygesikrings gruppe 2, dvs. personer der ikke er omfattet af den danske sygesikring.
Men hvis man ikke ved om man hører til i gr. 2, så gør man det IKKE!!

Anmeld

14. august 2011

Miss BananaHammock

ano14316 skriver:

Du skal i gruppe 1

Gruppe 2 er for sygesikrings gruppe 2, dvs. personer der ikke er omfattet af den danske sygesikring.

Oki - tak for svar 

Anmeld

16. august 2011

Meliora

Miss BananaHammock skriver:

Hej Piger

Nena

Læs Danmarks nyhedsbrev der lige er kommet mail om i dag, der står nemlig hvordan de dækker fertilitetsbehandling, og de anbefaler at man skifter, for at få mest mulig dækning. Hvis du er med i gruppe 1 får du kun den billige medicin dækket, hvis du er i gruppe 2, får du det dyreste alternativ dækket, uanset hvad, 100%:-)

Det nyhedsbrev gjorde lige min dag MEGET bedre (vi skal i ICSI behandling med ægsortering næste år pga. arvelig sygdom)

Anmeld

16. august 2011

Meliora

ano14316 skriver:

Du skal i gruppe 1

Ej der er altså forskel på dækningsgraden, så det er ikke helt rigtigt det du siger...

Anmeld

16. august 2011

ano14316

Ej der er altså forskel på dækningsgraden, så det er ikke helt rigtigt det du siger...

Ja gr. 2 dækker også

Lægehjælp:
Alment praktiserende læger
Speciallæger mv.
Laboratorieundersøgelser

Men det er jo dækket for alle der er tilmeldt en praktiserende læge af den offentlige sygesikring.

Og så dækker det 100% af medicinen fratrukket andelen af det offentlige tilskud, men gr. 2 sikret får ikke det samme offentlige tilskud, som alle os andre.. 

Men det kan godt være der er noget helt specielt omkring fercilitetsbehandling jeg ikke ved noget om.. 

Anmeld

16. august 2011

Meliora

ano14316 skriver:

Ja gr. 2 dækker også

Lægehjælp:
Alment praktiserende læger
Speciallæger mv.
Laboratorieundersøgelser

Men det er jo dækket for alle der er tilmeldt en praktiserende læge af den offentlige sygesikring.

Og så dækker det 100% af medicinen fratrukket andelen af det offentlige tilskud, men gr. 2 sikret får ikke det samme offentlige tilskud, som alle os andre..

Men det kan godt være der er noget helt specielt omkring fercilitetsbehandling jeg ikke ved noget om..

gruppe 1 dækker ikke den dyreste fertilitetsmedicin, stod der i Danmarks medlemsblad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.