Sovetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2011

Malli

JeNoVa skriver:

Tak for svaret. Det giver fornyet tro på, at det kan lade sig gøre selv for min datter. Jeg havde læst, at det kun ville tage tre dage, så jeg var ved at tvivle på, om det ville virke. Men jeg vil fortsætte, da det altså skal lykkes en dag.

Det er jo meget individuelt, hvor lang tid det tager! Min datter er en stædig lille tøs  så med hende tog lige lidt længere tid end de 3 dage, som jeg også har hørt om! Jeg tror bare at det er vigtigt at det er det samme ritual man gør hverdag, så det er genkendeligt for barnet, og de så til sidst tænker " ÅH ja, nu siger hun alle de der ting igen, og det betyder jo at jeg skal sove"  (Gir det mening) Held & Lykke i hvertfald! Giv gerne en melding om nogle dage, på hvordan den går)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

JeNoVa

Rsa skriver:

Vi har haft rigtig god erfaring med metoden "Op ned" fra principerne i sovecoach metoden... Vi gik igang da vores datter var 5½ måned.
Tror der gik et par uger og så var det på plads og Elena falder nu selv i søvn hver gang hun skal sove  

Det har virkelig lettet meget på vores aftener, ikke at skulle rende gulvene tynde med hende for at få hende til at falde til ro.

Jeg synes ikke det er for tidligt og det er jo egentlig op til hver enkel at finde ud af, hvorvidt det er et problem.

Det lyder for mig som om I er godt på vej, var det mig, ville jeg fortsætte

Tak for opbakningen. Jeg er nu på 5. døgn med metoden, og her til aften faldt hun i søvn efter kun cirka 10 minutter. Hun vågnede så igen efter 15 minutter og tog måske igen 10 minutter for at falde i søvn.

Men alt i alt er det en success, og det ser ud til at gå bedre dag for dag. Jeg har derfor tænkt mig at fortsætte.

Anmeld

16. august 2011

JeNoVa

Malli skriver:

Det er jo meget individuelt, hvor lang tid det tager! Min datter er en stædig lille tøs  så med hende tog lige lidt længere tid end de 3 dage, som jeg også har hørt om! Jeg tror bare at det er vigtigt at det er det samme ritual man gør hverdag, så det er genkendeligt for barnet, og de så til sidst tænker " ÅH ja, nu siger hun alle de der ting igen, og det betyder jo at jeg skal sove"  (Gir det mening) Held & Lykke i hvertfald! Giv gerne en melding om nogle dage, på hvordan den går)

Ja, det giver mening. Og ritualer er nok meget vigtige i dette tilfælde, da vi er tre forskellige mennesker, der på skift putter hende (mor, far, babysitter).

Jeg har lige givet en update i mit forrige indlæg. Jeg skriver igen om nogle dage, når det forhåbentlig går ENDNU bedre.

Anmeld

16. august 2011

JeNoVa

Charlotte Wberg skriver:

Jeg mener at vi gav det et par uger. Ja alt skal jo hænge sammen i hver enkelt familie her går det forholdsvis hurtigt med at sidde hos, der er tilgengæld ingen historie eller snak, endnu.. Så når hun er faldet i søvn har den store en til halv anden time alene/hygge tid inden det er hendes tur til at komme i seng (hun er 11 år snart)

Et par uger! Det var lang tid uden en forbedring. Jeg selv troede faktisk ikke, at min egen datter ville kunne lære selv at falde i søvn, men det ser alligevel ud til, at det går fremad.

Anmeld

16. august 2011

Bebisim

Hej nu har jeg læst alt det i har skrevet med jeres erfaringer. Men min datter flipper totalt ud når hun ikk kan sove. Hun kradser hele sit hoved og flår sig i øret. Derefter vugger jeg hende 45 min indtil hun sover. Det er så overbelastrnde. Er det fordi jeg måske skal ligge hende i seng inden hun blir træt ? Hun sover Kl 20-20.30. Så skal jeg ligge hende i seng Kl 19 for ikk at hun blir overtræt ? Ved godt at det hele er blevet volapyk men hjælp mig så i søde. Hun har ALDRIG sovet igennem i ni mdr. Er træt

Anmeld

18. august 2011

JeNoVa

Bebisim skriver:

Hej nu har jeg læst alt det i har skrevet med jeres erfaringer. Men min datter flipper totalt ud når hun ikk kan sove. Hun kradser hele sit hoved og flår sig i øret. Derefter vugger jeg hende 45 min indtil hun sover. Det er så overbelastrnde. Er det fordi jeg måske skal ligge hende i seng inden hun blir træt ? Hun sover Kl 20-20.30. Så skal jeg ligge hende i seng Kl 19 for ikk at hun blir overtræt ? Ved godt at det hele er blevet volapyk men hjælp mig så i søde. Hun har ALDRIG sovet igennem i ni mdr. Er træt

Jeg kan godt forstå, du er træt. Det er som regel en god idé at lægge barnet i seng inden det bliver overtræt. Kl. 20-20.30 lyder ret sent i mine ører. Mine børn bliver alle lagt i seng omkring kl. 18.30. Men du skal nok langsomt trappe ned, hvis du vil ændre på sengetiden.

Jeg ved ikke, hvorfor hun kradser sig selv. Min ene datter har tendens til det samme, og hvis hun fægter for meget med armene, lægger jeg hende til at sove på maven i stedet. Ellers kunne det måske hjælpe at give hende nogle tynde handsker på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.